AMC-kuutoskoneet talvikäytössä?
-
- Viestit: 163
- Liittynyt: Ti Kesä 19, 2007 5:10 am
AMC-kuutoskoneet talvikäytössä?
Olen tässä taas herätellyt visioita siitä, jospa sitä hommaisi ihan käyttöautoksi jonkin AMC-konsernin jalon tuotteen.
Mitäs arvon foorumilaiset sanoo siitä, mikä kutosista lienee paras näin ympärivuotista käyttöä silmälläpitäen? Joku sanoi, että 199/232 olisi parempi ku 196, onko näin?
Tää on taas näitä visioita, riippuvainen siitä meneekö Volvo kaupaksi vai ei...mutta ainahan voi suunnitella :)
Mitäs arvon foorumilaiset sanoo siitä, mikä kutosista lienee paras näin ympärivuotista käyttöä silmälläpitäen? Joku sanoi, että 199/232 olisi parempi ku 196, onko näin?
Tää on taas näitä visioita, riippuvainen siitä meneekö Volvo kaupaksi vai ei...mutta ainahan voi suunnitella :)
AMC-kuutoskoneet talvikäytössä?
Olen tässä taas herätellyt visioita siitä, jospa sitä hommaisi ihan käyttöautoksi jonkin AMC-konsernin jalon tuotteen.
Mitäs arvon foorumilaiset sanoo siitä, mikä kutosista lienee paras näin ympärivuotista käyttöä silmälläpitäen? Joku sanoi, että 199/232 olisi parempi ku 196, onko näin?
Tää on taas näitä visioita, riippuvainen siitä meneekö Volvo kaupaksi vai ei...mutta ainahan voi suunnitella :)
Olen samaa mieltä (kahdeksan talvea 232/199/258-koneilla, yksi "kori" ), vaikka en ole itse ajanutkaan 196:lla.
RS
AMC-kuutoskoneet talvikäytössä?
199/232/258 on toki selvästi modernimpi kone, mutta kyllä 196 selviää. Alulohkoista kyllä välttäisin, varsinkin talvikäytössä.
Osien hommaaminen on tohon 196 aika paljon hankalampaa kun uudempiin. Toki huolto-osat saa ihan helposti.
Yks suuri etu tossa uudemmassa on helpompi kärjettömän sytkän saatavuus.
Osien hommaaminen on tohon 196 aika paljon hankalampaa kun uudempiin. Toki huolto-osat saa ihan helposti.
Yks suuri etu tossa uudemmassa on helpompi kärjettömän sytkän saatavuus.
AMC-kuutoskoneet talvikäytössä?
Tjoo, 196cid on taatusti kova kone ajoon kuin ajoon, mutta talviajoon varaosien saatavuuden, bensan kulutuksen vs teho(hyötysuhde) ja runkolaakeripukkien määrään vedoten jos kahdesta pitäs valita niin ottaisin ton 199/232-motin mieluummin.
Ei tosin kannata unohtaa, että tuo 196cid kuulostaa käydessä jotenkin 'vanhemmalta' eli jos ajot on pientä keskusta pyöritystä lämpimästä tallista lähtien ja fiilispuoli on tärkeää niin vois kait periaatteessa tuohonkin itekin kääntyä.
Ei tosin kannata unohtaa, että tuo 196cid kuulostaa käydessä jotenkin 'vanhemmalta' eli jos ajot on pientä keskusta pyöritystä lämpimästä tallista lähtien ja fiilispuoli on tärkeää niin vois kait periaatteessa tuohonkin itekin kääntyä.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
-
- Viestit: 163
- Liittynyt: Ti Kesä 19, 2007 5:10 am
AMC-kuutoskoneet talvikäytössä?
Noh, lämpimästä tallista ei oo pelkoa meikäläisen käytössä :)
Onko noissa muuten kulutuspuolessa sitten suurta eroa? Vaikkakaan se ei ole ensimmäinen kriteeri jos suunnittelee vanhaa ameriikan ihmettä käyttikseksi, ja kyllä, bensaa saa huoltoasemilta myös täällä Espoon suunnalla, mutta kuitenkin?
Toki tarjontahan on se, mikä loppujen lopuksi määrittää sen millä ajaa, sillä jos ei yhtäkään sellaista kiesiä ole kaupan, joka täyttäisi kaikki kriteerit, on hommattava joku muu.
Onko noissa muuten kulutuspuolessa sitten suurta eroa? Vaikkakaan se ei ole ensimmäinen kriteeri jos suunnittelee vanhaa ameriikan ihmettä käyttikseksi, ja kyllä, bensaa saa huoltoasemilta myös täällä Espoon suunnalla, mutta kuitenkin?
Toki tarjontahan on se, mikä loppujen lopuksi määrittää sen millä ajaa, sillä jos ei yhtäkään sellaista kiesiä ole kaupan, joka täyttäisi kaikki kriteerit, on hommattava joku muu.
AMC-kuutoskoneet talvikäytössä?
Olen antanut itseni ymmärtää, että kulutuslukemat ovat aikalailla samat, kun pitää mielessä 199/232 paremmat tehot niin...
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
AMC-kuutoskoneet talvikäytössä?
Tossa rebel70 ex americaanossa on asiat kohdallaan...
AMC-kuutoskoneet talvikäytössä?
Lohkolämmittimen käyttö säästää bensaa ja moottoria.
Rättärissä (kun siinä ei oikein ole lohkoa ;)) käytin öljypohjanlämmitintä alumiiniseen "pohjapanssariin" kiinnitettynä. Öljynkäryä tuli tallin ilmaan, mutta ei syttynyt. ;)
Rättärissä (kun siinä ei oikein ole lohkoa ;)) käytin öljypohjanlämmitintä alumiiniseen "pohjapanssariin" kiinnitettynä. Öljynkäryä tuli tallin ilmaan, mutta ei syttynyt. ;)