Rattiasiaa

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
Enzo

Rattiasiaa

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Huusin Hornettiin Ebaysta kolmipuolaisen ratin joka on pinttyneessä liassa. Olen yrittänyt sitä puhdistaa höyrypesurilla, Fairylla, Auto-Glymin Intensive Tar Removerilla, apteekkibensiinillä, Super Cleanerillä jonka väitetään olevan tehokas, Mobilistissa kehutulla uutuudella nimeltä Akro Taikasieni, kaikki yhtä laihoin tuloksin. :'( Alkaa pikkuhiljaa valkenemaan miksi jenkit myyvät vanhat autot pois ja ostavat uutta tilalle.

Vielä on kokeilematta PataPata, tinneri, sitruunahappo, santapaperi, hiekkapuhallus ja uudelleenmaalaus.

Ratin pinta on vastaavaa kaksipuolaista mattapintaisempi ja hieman joustava (pehmeä).

Ratin väri on alunperin sininen, mutta on alkanut hieman vihertää vuosien saatossa. Tähän ei taida auttaa kuin maalaus. Keskikuppi on pitänyt värinsä aika hyvin.
pekka

Rattiasiaa

Viesti Kirjoittaja pekka »

Koita ny vielä lasinpesu spray ja jarru cleaneri. Mikrokuituliina, tai kunnollinen puuvillan palanen apuvälineenä.
raipe

Rattiasiaa

Viesti Kirjoittaja raipe »

kidesooda kuumaan veteen ja huuhtelu varovaisesti liikkeelle.
CULMALA

Rattiasiaa

Viesti Kirjoittaja CULMALA »

Konetiskiaine on kovaa tavaraa irrottamaan likaa, mutta muista suojakäsineet!!! Eikä saa jättää pestävää kohdetta likoamaan , ainakaan ilman ettei valvo kemiallista reaktiota. Voi nimittäin ratti pehmetä lopullisesti.

Toinen hyvä kikka on käyttää sellaista käsienpesu ainetta mikä on tarkoitettu korjaamokäyttöön ja vielä sellaista missä niitä "muruja" joukossa (valkoiset aineet on parhaita). Kynsiharjaa apuna käyttäen mä ainakin olen saanut lähes kaiken mönjän irti
pekka

Rattiasiaa

Viesti Kirjoittaja pekka »

pyykinpesujauhe on myös yks vaihtoehto.
Enzo

Rattiasiaa

Rohkenen epäillä pyykinpesujauheen tehoa, kun ei niillä saa edes tavallista valkoista t-paitaa puhtaaksi suositellussa 40 asteen lämpötilassa. :-/

Itseasiassa olen aika kyyninen tuon ratin puhdistumiseen millään aineilla tuhoamatta itse ratin pintaa.

Laitoin sen juuri likoamaan lämpimään 1/10 GNLD Super 10 seokseen "yön yli". Saa nähdä onko sukulaispojan puheille katetta. ::)

Voi olla, että ratti menee jokatapauksessa maaluuseen, kun on vaihtanut väriä hieman vihreän sävyyn, mutta ei tarpeeksi. ;D
Enzo

Rattiasiaa

Vuorokauden liottamisen jälkeen voi havaita värin kirkastuneen selvästi, vaikkei sitä kynsiharjalla hinkuttamisen jälkeenkään voi puhtaaksi sanoa. :-[

Ehkä musta väri olisi parempi, näyttäisi aina puhtaalta. ;D
Vastaa Viestiin