amc 304/360 eroja?
amc 304/360 eroja?
eli mitäs erooja on 304:N ja 360:N imusarjoilla?
ainakin 360 on 4 reikänen kaasarin paikka ja 304 2 reikänen
mutta onko imukanavat isompia?
saanko tehoja tällä lisää kun vaihdan 304 koneeseen tuon 360 imusarjan ja nelikurkkuisen kaasarin? :-/
tietysti kun isompi kaasutin tulee niin pitäisi sillä vaikutusta olla mutta nyt kiinnostaa enemmän tuon imusarjan laita! ::)
edit:topic korjattu
ainakin 360 on 4 reikänen kaasarin paikka ja 304 2 reikänen
mutta onko imukanavat isompia?
saanko tehoja tällä lisää kun vaihdan 304 koneeseen tuon 360 imusarjan ja nelikurkkuisen kaasarin? :-/
tietysti kun isompi kaasutin tulee niin pitäisi sillä vaikutusta olla mutta nyt kiinnostaa enemmän tuon imusarjan laita! ::)
edit:topic korjattu
amc 304/360 eroja?
360cidissä on ollut muutamia erilaisia imusarjoja. squarebore, spreadbore ja sitten jonkinlainen mediumriser squarebore (joku edelbrockin tekele vissiinkin mutta orkkislisävarusteena, olikohan tää nyt se R4B). Etkä nyt oikein kerro mihin vuosimalliseen 304cidiin olet asentelemassa ja mitä, joten joudun hiukan arvailemaan.
Uusi kaasari+imusarja = Edelbrock Performer + 600cfm vakuumi. Tehonlisäys on perstuntumalta huomattava ja myös dynon mielestä voi eroa olla jopa 40hp. Tätä settiä mainostavat jenkkilässä parhaana reseptinä 304cidiin.
Jos investoit vain uuden 4bbl 600cfm kaasarin niin sittenkin vielä 4bbl imusarjan vaihdos on ihan perusteltua, tehoa tulee jonkinverran (vaikkakin vähemmän) lissää etenkin jos kone on 1970 korkeapuristeisempi versio (uudemmissa sama tehonlisäys voi tulla saastekaasarin ja härpäkkeiden hävittämisestä samalla).
Jos meinaat heittää jonkun käytetyn nelireikäsen 4bbl kaasarin (etenkin jos on isompi kuin 600cfm) valurauta 4bbl imusarjan kera koneen päälle niin todennäköisesti onnistut vain kasvattamaan bensankulutusta ja käyntihäiriöitä.
nämä siis sen pohjalta mitä olen 304cidien kanssa kikkaillut ennen isompiin siirtymistä... ;)
se 2bbl kaasari on tod.näk. 390cfm luokitukseltaan ja jos son se motorcraftin versio niin ihan kelpo kaasari. 304cidissähän ei pullonkaula ole bensansyöttö vaan sen polttaminen (venat on liian pienet). Suuremman teholisäyksen saa aikaan jos swappaa 304cidiin 360cidin kannet ja SITTEN vaihtaa imusarjan+kaasarin.. ;)
Uusi kaasari+imusarja = Edelbrock Performer + 600cfm vakuumi. Tehonlisäys on perstuntumalta huomattava ja myös dynon mielestä voi eroa olla jopa 40hp. Tätä settiä mainostavat jenkkilässä parhaana reseptinä 304cidiin.
Jos investoit vain uuden 4bbl 600cfm kaasarin niin sittenkin vielä 4bbl imusarjan vaihdos on ihan perusteltua, tehoa tulee jonkinverran (vaikkakin vähemmän) lissää etenkin jos kone on 1970 korkeapuristeisempi versio (uudemmissa sama tehonlisäys voi tulla saastekaasarin ja härpäkkeiden hävittämisestä samalla).
Jos meinaat heittää jonkun käytetyn nelireikäsen 4bbl kaasarin (etenkin jos on isompi kuin 600cfm) valurauta 4bbl imusarjan kera koneen päälle niin todennäköisesti onnistut vain kasvattamaan bensankulutusta ja käyntihäiriöitä.
nämä siis sen pohjalta mitä olen 304cidien kanssa kikkaillut ennen isompiin siirtymistä... ;)
se 2bbl kaasari on tod.näk. 390cfm luokitukseltaan ja jos son se motorcraftin versio niin ihan kelpo kaasari. 304cidissähän ei pullonkaula ole bensansyöttö vaan sen polttaminen (venat on liian pienet). Suuremman teholisäyksen saa aikaan jos swappaa 304cidiin 360cidin kannet ja SITTEN vaihtaa imusarjan+kaasarin.. ;)
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
amc 304/360 eroja?
niinjoo ja ainakaan ite en nähnyt suurtakaan eroa 304cidin ja 360/401cidin imusarjojen kanavien koossa... ero oli oikeastaan vain imusarjan keskellä siinä miten kanavat liittyvät (eri tasoihin 4bbl imusarjassa).
tämä jo tuo aiempi viestini siis ihan mutu-tuntumalta sen kanssa miten noita olen zoomaillut omassa tallissani, varsinaista näyttöä ei ole suuntaan eikä toiseen ja moni muu tältä foorumilta voi tietää paremmin ;)
tämä jo tuo aiempi viestini siis ihan mutu-tuntumalta sen kanssa miten noita olen zoomaillut omassa tallissani, varsinaista näyttöä ei ole suuntaan eikä toiseen ja moni muu tältä foorumilta voi tietää paremmin ;)
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
amc 304/360 eroja?
Muistaakseni 360/401 kannet ei käy 304:n päälle.
Sen poraus on niin snadi, et isommat venat kilkkaa pytyn reunoihin.
Kai sinne vois oikeisiin kohtiin kaivaa kolot, mutta mutta...
Ja omasta kokemuksesta voin kertoa 360:n osalta, että kun muinoin vaihdoin orkkis imarin ja kax kurkkuisen kaasarin, nokan ja pakkosarjat Performeriin, 600 vac hollikkaan, compin 260 he nenään ja surkeisiin cyclonen peltisarjoihin, tuli tehoa perstuntumalla lisää julmasti ja bensaa maittoi 8-10 litraa enemmän. Kyseessä oli iso Wago.
Sen poraus on niin snadi, et isommat venat kilkkaa pytyn reunoihin.
Kai sinne vois oikeisiin kohtiin kaivaa kolot, mutta mutta...
Ja omasta kokemuksesta voin kertoa 360:n osalta, että kun muinoin vaihdoin orkkis imarin ja kax kurkkuisen kaasarin, nokan ja pakkosarjat Performeriin, 600 vac hollikkaan, compin 260 he nenään ja surkeisiin cyclonen peltisarjoihin, tuli tehoa perstuntumalla lisää julmasti ja bensaa maittoi 8-10 litraa enemmän. Kyseessä oli iso Wago.
amc 304/360 eroja?
niinjoo ja ainakaan ite en nähnyt suurtakaan eroa 304cidin ja 360/401cidin imusarjojen kanavien koossa... ero oli oikeastaan vain imusarjan keskellä siinä miten kanavat liittyvät (eri tasoihin 4bbl imusarjassa).
tämä jo tuo aiempi viestini siis ihan mutu-tuntumalta sen kanssa miten noita olen zoomaillut omassa tallissani, varsinaista näyttöä ei ole suuntaan eikä toiseen ja moni muu tältä foorumilta voi tietää paremmin ;)
eli kerrotaanpas lisää!
kaasutin on tämä USA GM 4-bbl KAASUTIN ROCHESTER

ja imusarja tässä!

nämä pitäisi heittää tuohon 304 koneeseen mutta jos löydän jostain edukkaasti kannet 360 tmss
niin sitten se tulee tietysti kanssa! ja kattelin mä tuossa noita cromattuja pelti satsejakin ;D
amc 304/360 eroja?
Noilla lisätiedoilla jos asiaa makustelee niin ehkä jättäisin tekemättä JOS siis se 2bbl on ehjä ja toimiva. Tämä on ihan omaa järkeilyä ajatellen noussut bensankulutus (+5-10l/100km) vs tehonlisäys (+15hp?).
Mitään AMC:n kansia on hiukan haastavaa etsiskellä, etenkin 'bolt-on' tyylisiä eli kannattaa mielummin varmistaa noitten nykyisten toiminta (seetit/kannentiivisteet) tai jos oikein värkkäämään innostut niin ymmärtääkseni letukan 350cid venoista sais sopivasti isommat AMCn 304n kansiin - näin näistä jonkun ohjeistuksen joskus netissäkin jenkkilästä. Omaa kokemusta tuosta konversiosta ei ole. Toki tuo KK:n mainitsema nokan vaihdos on hyvä idea jos 4bbl settiin käännyt.
360cid kannet sopii kyllä 304cidiin, olen kahdessa koneessa nähnyt ko. setin ja yhden näin irrallaankin niin että pääsi tarkistelemaan. Tosiaan pienet vekit joutuu tekemään lohkoon, puoli senttiä syvyydeltään ja alle puoli senttiä pituudeltaan sentin leveydeltään. Mullahan on tarkoitus asennella 360cid kannet 290cidiin tuohon comanchen koneeseen. ongelmanahan tossa on että palotilat on 360cideissä yleensä isommat, eli puristussuhde laskee...
http://forums.off-road.com/jeep-short-wheelbase/5682-360-401-heads-304-a.html
Linkissä on hyvää infoa tosta kansien swapista (molempien puolien kannattajien mielipiteitä huom)
Tuo nelireikäsen asennus 360cidiin on paljon kiitollisempi homma kuin ahtaammin hengittävään 304cidiin, sen huomasin itekin kun nykyistä pataa säädin.
Mitään AMC:n kansia on hiukan haastavaa etsiskellä, etenkin 'bolt-on' tyylisiä eli kannattaa mielummin varmistaa noitten nykyisten toiminta (seetit/kannentiivisteet) tai jos oikein värkkäämään innostut niin ymmärtääkseni letukan 350cid venoista sais sopivasti isommat AMCn 304n kansiin - näin näistä jonkun ohjeistuksen joskus netissäkin jenkkilästä. Omaa kokemusta tuosta konversiosta ei ole. Toki tuo KK:n mainitsema nokan vaihdos on hyvä idea jos 4bbl settiin käännyt.
Muistaakseni 360/401 kannet ei käy 304:n päälle.
Sen poraus on niin snadi, et isommat venat kilkkaa pytyn reunoihin.Kai sinne vois oikeisiin kohtiin kaivaa kolot, mutta mutta...
Ja omasta kokemuksesta voin kertoa 360:n osalta, että kun muinoin vaihdoin orkkis imarin ja kax kurkkuisen kaasarin, nokan ja pakkosarjat Performeriin, 600 vac hollikkaan, compin 260 he nenään ja surkeisiin cyclonen peltisarjoihin, tuli tehoa perstuntumalla lisää julmasti ja bensaa maittoi 8-10 litraa enemmän. Kyseessä oli iso Wago.
360cid kannet sopii kyllä 304cidiin, olen kahdessa koneessa nähnyt ko. setin ja yhden näin irrallaankin niin että pääsi tarkistelemaan. Tosiaan pienet vekit joutuu tekemään lohkoon, puoli senttiä syvyydeltään ja alle puoli senttiä pituudeltaan sentin leveydeltään. Mullahan on tarkoitus asennella 360cid kannet 290cidiin tuohon comanchen koneeseen. ongelmanahan tossa on että palotilat on 360cideissä yleensä isommat, eli puristussuhde laskee...
http://forums.off-road.com/jeep-short-wheelbase/5682-360-401-heads-304-a.html
Linkissä on hyvää infoa tosta kansien swapista (molempien puolien kannattajien mielipiteitä huom)
Tuo nelireikäsen asennus 360cidiin on paljon kiitollisempi homma kuin ahtaammin hengittävään 304cidiin, sen huomasin itekin kun nykyistä pataa säädin.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
amc 304/360 eroja?
Mites on voiko 360 kansissa olla venttiilit kokoa 1.6 ja 2.02 tuumaa? Muistaakseni Uballa oli tuo 2. vena...
Jos ne mahtuu, niin käykö Moparin venat? Passaako pituus ja varren halkaisija?
Vastatkaa oi tietäjät....
Jos ne mahtuu, niin käykö Moparin venat? Passaako pituus ja varren halkaisija?
Vastatkaa oi tietäjät....
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
amc 304/360 eroja?
tekeekö tällä kaasarilla mitään?
Rochester QuadraJet vacuumikaasari ja ryyppy on bi-metallijousella eli sähköinen.
Rochester QuadraJet vacuumikaasari ja ryyppy on bi-metallijousella eli sähköinen.
amc 304/360 eroja?
tekeekö tällä kaasarilla mitään?
Rochester QuadraJet vacuumikaasari ja ryyppy on bi-metallijousella eli sähköinen.
makuasioita nämä kaasarijutut.. ;) toiset tykkää carterista, toiset hollikasta. käytännössä jos son ehjä niin kyllähän se bensaa syöttää. ite en käytettyä rokkiorkesteria omaan konehuoneeseen huolisi, ryypyn toiminta kannattaa ainakin varmistaa (ei jää päälle koneen lämmetessä). Uuden kaasarin saanee alta 300e ja se maksaa itsentä takaisin hyvinkin pian pienemmällä bensankulutuksella.
http://www.oldsmobile.fi/techdata/kaasarijuttu.htm tossa on hyvä juttu kaasareista.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
amc 304/360 eroja?
Jarru hieman, tuo on hyvä kaasutin jos vain on kunnossa. Polttoaineen kulutuskin pysyy kurissa jos vain malttaa olla painamatta niin paljon ettei toisiot aukea. Helppo säätää ja muutenkin toimintavarma kapistus (vrt. Holley) Sellaista uudempaa ei tosin kannata laittaa, koska siinä säädöt blommattu ruuvaamisen estämiseksi. Rokkiorkka toimii jopa V12 Jaggen koneessa, testattu on... ;)