Tehostin ja pääsylinteri

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

Tehostin ja pääsylinteri

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Kaivoin tuossa siitä pihalla makaavasta Cherosta jarrupääsylinterin ja tehostajan pois tuota Americaania silmällä pitäen. Alustavasti vaikuttais siltä, et se tehostaja vois sinne mahtuakkin. Ainoana ongelmana tuli eteen jarrupolkimelta lähtevän tapin mitta. Tehostajassa se on huomattavasti lyhyempi kuin Amercaanan orkkis pääsylinterissä.

Tietoa miten se tappi on siellä tehostajassa kiinni? Suojakumin ja ne vaahtomuovit kun purin sieltä takapuolelta pois niin näyttäisi olevan joku prikka mikä pitää jousta jne. En lähtenyt purkamaan kun en noista Fordin tehostajan korjausosista löytänyt sopivan näköistä kikkulaa tilalle.



Mitenkäs se Pihkanen siihen HT:seen sovitti sen tehostajan??? Tais olla jo paikallaan mutta miten??



Pääsylinteri näytti olevan ehostusta vajaa kunnossa. Purin ja putsasin ja pistin vanhoilla rojuilla takaisin kasaan. Tehostaja tuota tankoa lukuun ottamatta vaikutti kaipaavan lähinnä maalia.
juhap
Viestit: 6798
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Tehostin ja pääsylinteri

Viesti Kirjoittaja juhap »

Onkos tuossa Jeepin systeemissä sellaista peltitukea korin ja tehostajan välissä? Sen tukijutun sisällä on sitten nivelöinti...



Eli tuossa kuvan yläosassa oleva häkkyrä...







Se lepää aika tiukasti tuolla tolpan takana. Asentaessa pti olla ruuvit ja mutterit löysällä, että koko paketti meni paikoilleen.






American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

Tehostin ja pääsylinteri

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Eipä ollut. Ainoastaan sellanen valettu alumiininen reilu 5cm sovitepala. Toinen ongelma näyttää kuvan perusteella olevan se, että putkien lähdöt sojottaa tossa mun pääsylinterissä kohti lokasuojaa eikä konehuonetta niin kuin tossa sun ratkasussa. Pitänee kokeilla jotakin systeemiä millä sais sitä tappia jatkettua sen verran, et mitta täsmää.
juhap
Viestit: 6798
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Tehostin ja pääsylinteri

Viesti Kirjoittaja juhap »

Tuossa väliosassa on vielä sellainen etu, että se nostaa koko tehostin hässäkkää monta senttiä ylöspäin alkuperäisesen sylinterin tasosta.
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
ScaliS
Viestit: 216
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 3:25 pm

Tehostin ja pääsylinteri

Viesti Kirjoittaja ScaliS »

itellänikin sama paketti ja tuo välipalikka..meni aivan kivuttomasti paikalleen..toki joutui poraamaan 2 uutta reikää kun se tehostamaton on 2 pultilla ja tuo tehostettu 4 pultilla kiinni..
Avatar
Pitu
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Tammi 31, 2003 4:40 pm

Tehostin ja pääsylinteri

Viesti Kirjoittaja Pitu »

Jos toi Jeepin sylinterin sovittaminen ei onnistu, niin toi ei olis paha:



http://www.rockauto.com/catalog/x,carcode,1318430,parttype,1884



Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

Tehostin ja pääsylinteri

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Katsotaan miten homma etenee.........nämä osat nyt vaan sattuisivat olemaan omassa hyllyssä.
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

Tehostin ja pääsylinteri

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Kokeilin eilen systeemiä paikalleen. Ahtaalta vaikuttaa. Sitä sovitepalaa piti hiukan koneistaa, että se sopi paikalleen. Ohjausakselin kiinnityskohdan ympärillä oleva kohouma teki sen, että tuosta alumiinisesta välikappaleesta piti ottaa alapuolelta sen kohouman verran pois, että se sopii suoraan vasten rintapeltiä.

Tehostinta kun rupesin änkeämään paikkaansa niin näyttää siltä, että ahdasta on. Pitänee hiukan soveltaa sitä välipalikkaa tai tehdä itse oma versio mikä nostaa sitä tehostinta hiukan ylöspäin. Jos ei onnistu niin myyntiin mene ja vaihdossa käy se Hornetin versio, missä on se nivelöinti.
juhap
Viestit: 6798
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Tehostin ja pääsylinteri

Viesti Kirjoittaja juhap »

Muistaakseni joissakin Mopareissa on saman näköinen välipala.



Tai sitten tilaa vois tehdä, niin kuin yhdessä Americanissa oli tehty Volvon tehostajalle...



American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Vastaa Viestiin