rullakeinuvipat...

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
juhap
Viestit: 6798
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

rullakeinuvipat...

Viesti Kirjoittaja juhap »

Onko joku näistä se Fordin vippa kun käy AMC koneeseen? Linkki Racers placeen



http://www.racersplace.fi/tarjoukset.php?tuote=Keinuvivut&cat=12&sub_cat=87
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

rullakeinuvipat...

Viesti Kirjoittaja tl »

juhap
Viestit: 6798
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

rullakeinuvipat...

Viesti Kirjoittaja juhap »

Noissa luetteloissa on 3/8 studit ja 7/16 studit molemmat laitettu sopiviksi AMC-koneille. Kuinkahan on, kumpi tuo vakio kierre on?
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

rullakeinuvipat...

Viesti Kirjoittaja tl »

Purin just noi 290:n kannet, joten voin mitata kun käyn tallilla. Ja on mulla jossain irtonaiset uudemmat 360:n kannetkin täytyy vertailla.



Muistelisin kyllä että oli aika pienet joten varmaan toi 3/8 on lähempänä totuutta
Avatar
KK
Viestit: 2965
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 9:27 am

rullakeinuvipat...

Viesti Kirjoittaja KK »

Eri studit kansissa joissa vipat erillään ja niissä joissa on ne sillat kahden vipan välissä.

Itsekin olen noita hopan vippoja himoinnut, pitää kuulemma olla tarkkana sen kanssa, miten rulla ottaa venan päähän, eli vanhojen tönäreitten pituus ei välttämättä passaa.
juhap
Viestit: 6798
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

rullakeinuvipat...

Viesti Kirjoittaja juhap »

Toi 3/8 on oikea jenga. Ja jos suhde on 1,6 niin ei ongelmaa tönäreiden kanssa. 1,73 suhteella ottaa kiinni kannen reikään ja vakio tönärit on jää lyhyeksi. Silloin ottaa säätöruuvi kiinni keinuun. Ja 3/8 studeissa on kahta mallia: toinen on kanteen asti ihan suora ja toisessa on pieni levennys alaosassa. Levennetty malli ottaa kiinni säätöruuviin. 7/16 jenga vaatii uudet studit kanteen. Alkuperäisen jenka kannessa on karkea 7/16, joten vahvennuksesta voipi olla hyötyä kun ajetaan isoa kovaa.



Ai mistä tiedän...Ei, en ole saanut älykkyyskohtausta, vaan referoin Topparia. ;)
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

rullakeinuvipat...

Viesti Kirjoittaja tl »

No siinähän tuli tietopakettia



tollanen löyty tuolta tech-infosta



"Pivot Rocker Design Heads use a hemi-spherical shaped washer on a 7/16 stud.

Bridged Rocker Design Heads use a half-cylinder shaped washer, with a bridge

for alignment, on a 3/8 inch bolt."
CULMALA
Viestit: 239
Liittynyt: La Maalis 27, 2004 6:15 am

rullakeinuvipat...

Viesti Kirjoittaja CULMALA »

Mä laitoin silloin aikanaan Comp Camsin rullavipat 390:seen letukan studeilla, nekin oli tosin jotkut paremmat tarvikkeet. Merkkiä nyt tiettykään muista... Vipat oli kumminkin teräksiset eikä heppoista alumiinia. Välitys suhde on helppo kompensoida säädettävillä työntötangoilla jos oikean mittaisia ei muuten löydä

No noitahan oli tuolla Summitilla myynnissäkin, sieltä vaan tilaamaan.



Oli muuten tuossa 390:ssä 3/8 kierteiset studit alunperinkin, vuosmalli -69
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

rullakeinuvipat...

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Paremmin lontoota ymmärtävät / kuutosten ja kasien kanssa pelanneet:

Sopiikos samat rullakeinut myös 1972-> kuutosiin (peltikeinu)?



RS
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

rullakeinuvipat...

Viesti Kirjoittaja tl »

-74 ja uudemmissa kansissa joissa on tää Bridged Rocker Design niin täytyy "studitornit" koneistaa matalaksi jotta niihin saa vaihdettua studit alkuperäisen pulttikiinnityksen tilalle.



Jäi vielä mainitsematta että näissä kierre 5/16 osaa joten sekin täytyy kairata isommaksi
Vastaa Viestiin