pörpör - A-V:n mopoprojektia

Juttua kaikesta mahdollisesta säästä elämään ja muuhun ei suoraan harrastukseen liittyvään.
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

pörpör - A-V:n mopoprojektia

Viesti Kirjoittaja A-V »



Termi "kaikki museotarkastajat" kirpaisi korvaan. Tuollaista termiä ei oikein olekaan, kun museotarkastajat on yksityisiä ihmisiä, vakiintuneita käytäntöjä ei juuri ole ja muutenkin koko museotarkastustoimintahan on melkoisen levällään ja epätasapainossa. Yhteiset standardit tarkastusasioissa puuttuu. Tätähän on manattu useammissakin medioissa..



No tuo mies oli käyttänyt tusinan äijiä läpi ja kaikki samaa mieltä. En osaa sanoa paremmin.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

pörpör - A-V:n mopoprojektia

Viesti Kirjoittaja A-V »

Vilkut tuli kiinasta, yhteensä 10€ kotiin tuotuna. Siinä niitä asennellessa aloin pohtia puuttuvia peilejä ja tuli mieleen että vanhan mopon mukana tuli jotkut '70luvun hippikopterin peilit... Joten niitä sit modaamaan.. Ohessa tulokset..



















Melkosen tyytyväinen fiilis tuohon noin puolen tunnin asennussessioon.. :) Eihän noi peilit nätit ole, mutta toimivat kunnes tulee vastaan orkkistyyliset.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Avatar
Jeep-Ukko
Viestit: 1737
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 8:01 pm
Paikkakunta: Kuopio

pörpör - A-V:n mopoprojektia

Viesti Kirjoittaja Jeep-Ukko »

Maku asia sanoi koira, kun muniaan nuoli... ;) ;)



Omaan silmääni, tuon etuvalon asentaisin toisin.

Vähän alemmaks. Lokasiiven ja lampun väli pienemmäksi.

Ja lyhyemmät kiinnike raudat. Että valo olisi lähempänä teleskooppeja, "mittariston alla".



yms yms. :P
Mawerick
Viestit: 664
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 7:59 pm

pörpör - A-V:n mopoprojektia

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

hmmh. joko te - tai kaikki suomen museotarkastajat ovat väärässä. esim tämän prätkän saa MR-leimaan vain ja ainoastaan 4:4 putkilla. näin infosi edellinen omistaja joka osti tämän mopon vain 4:4 putkien vuoksi jotka nappasi omaan muutoin mr-kuntoseen samanlaiseen mopoonsa ja kävi leimalla.



Tässä esim '82 mallinen KZ blocketista



No tossa '81 museopyörä Nettimotosta: http://www.nettimoto.com/honda/cb/1173906



Tuossa pari '80 mallista joista toisessa 4-4 ja toisessa 4-2: http://www.nettimoto.com/honda/cb/1055633





Tässä taas mukana tulevat orkkisputket näkyvät viimeisessä kuvassa: http://www.nettimoto.com/honda/cb/1187278 ja ovat, yllätys yllätys, 4-2.



:P
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

pörpör - A-V:n mopoprojektia

Viesti Kirjoittaja A-V »

Siltähän tuo kyllä kieltämättä näyttää :) I stand corrected. Itellä ei ole ollut aikaa tutkia mikä on alkuperäistä ja mikä ei, sillä tästä moposta tulee omistajan mieltymysten mukainen... 8-)
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

pörpör - A-V:n mopoprojektia

Viesti Kirjoittaja A-V »

Maku asia sanoi koira, kun muniaan nuoli...  ;) ;)



Omaan silmääni, tuon etuvalon asentaisin toisin.

Vähän alemmaks. Lokasiiven ja lampun väli pienemmäksi.

Ja lyhyemmät kiinnike raudat. Että valo olisi lähempänä teleskooppeja, "mittariston alla".



;D ;D Sulla selvästi mielessä entisöinti. Mä kattelin noilla spekseillä olevaa mopoa jo pari vuotta ja nyt tuli mahdollisuus tehdä sellanen joka miellyttää omaa silmää joten...  :D



Suunnitelmissa on noitten orkkimittareiden poisto heti kun löytyy järkevähintanen ja oikeannäkönen vaihtoehto niille...



Onko kellään osunut muuten valkosivuisia mopon renkaita silmään kohtuuhintasena..? ::)
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Mawerick
Viestit: 664
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 7:59 pm

pörpör - A-V:n mopoprojektia

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

^riippunee kait ihan siitä mitä kukin pitää kohtuuhintaisena...



http://www.emc24.fi/product_info.php?products_id=15462







edit: ootko kysynyt Nakkilan Pyörä&Moposta?
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

pörpör - A-V:n mopoprojektia

Viesti Kirjoittaja A-V »

en mä ole renkaita vielä kysellyt juurikaan mistään... katellaan niitä sit ens keväänä. ;)
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Avatar
Jeep-Ukko
Viestit: 1737
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 8:01 pm
Paikkakunta: Kuopio

pörpör - A-V:n mopoprojektia

Viesti Kirjoittaja Jeep-Ukko »

Ite oon Saksasta tilaillut. Mutta en oo tutkinut löytyykö valkosivuna.



http://www.mynetmoto.com/motorradreifen.cfm/lang/fi/country/fi/mp_renkaat.html



Tuolta tilasin Harrikkaan kumit.

Rahti kotiovelle, samaan pakettiin mahtuu 3 rengasta yksillä rahti kuluilla.



Otin Dunlopp/Harley-Davidson -renkaat.

1 kpl taakse ja 2 eteen

Makso kokopaketti rahteineen vähemmän kuin pelkkä taka rengas Suomessa...



---



Monella muullakin tutulla on hyviä kokemuksia kyseisestä firmasta.
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

pörpör - A-V:n mopoprojektia

Viesti Kirjoittaja A-V »

Kesän ajelut ajettu ja eikun kiinni.



Alkuun purin tuon peräpään joka tässä mopossa omaa näkökulmaa eniten häiritsee. Nuo sivuposket ei jotenkin mielestäni istu tähän mopoon joten ne irti ja sitten löysin tossa joku kuukausi sitten ennen mopon ostamista siihen sopivan osan K-raudan ilmanvaihtohyllystä, eli sellanen lyhyt jakaja johon päät ilmastointiputkesta.. Peltiä, joten käy tähänkin tarkoitukseen... Sisään tulee akku ja muut sähkösälät.





Kuten näkyy asettelin myös hiukan takalokaria parempaan asentoon ja tolla penkillä ja hanskoilla hain hiukan satulan kokoa. Josta sitten jatkoin purkamalla alkuperäisen (ja risan) satulan päälisen ja hiukan hakemalla kokoa tarkemmin.











Merkkailin valkosella tussilla hiukan rajoja vanhaan pohjaan. Loppupeleissä en varmaan leikkaa vanhaa pohjaa vaan teen uuden tuota seuraillen ja niin että orkkiskiinnitykset jää käyttöön. Tässä on muuten runko melkolailla fiksumpi kun tossa CM400:ssa oli joten siihen ei tartte tehä mitään muutosta.



Purin myös kaasarit (joo kaikki 4kpl) pois ja totesin ettei ne ole menossa takaisin tähän mopoon vaan vaihdan tuplakaasarisysteemiin.



Elikkäs tommoseen:



Kaasareilla (mukaanlukien kaikki mahdollinen aina kaasuvaijereista ryyppyyn ja rullaan asti) on hintaa noin 500 taalaa, hyvällä säkällä vois jäädä alle 600e asennettuna. Katellaan noita sit alkukeväästä niin tietää onko budjetissa rakoa vai meneekö vanhat kaasarit ja ilmaboxi takas vielä yheksi kesäksi.. ;D

Ihan sattumalta tossa kuvassa muuten näkyy munkin koneen suunniteltu ulkonäkö... ;) eli mustat pytyt ja lohko muutamalla kiillotetulla alumiinosalla maustettuna.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Vastaa Viestiin