startti pyörittää huonommin lämpösenä

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
sillu
Site Admin
Viestit: 2153
Liittynyt: La Joulu 21, 2024 8:53 pm

startti pyörittää huonommin lämpösenä

Viesti Kirjoittaja sillu »

Mistä johtuu että kylmänä starttimoottori pyörittää konetta oikeinkin iloisesti, mutta lämpösenä ei meinaa millää jaksaa? Jos kone ei lähtis käyntiin noin hyvin ku se ny lähtee, niin käynnistymättä olis jääny monet kerrat.



Ja ei, nyt ei kaivata "huono startti, vaihda uus" vastauksia, tokihan se vika siinä startissa on, mutta mistä tuo oikeastioikeasti johtuu?


JAMANT
Viestit: 1567
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

startti pyörittää huonommin lämpösenä

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Lämpimänä puristukset kuormittaa enemmän kuin kylmänä.
Avatar
A-V
Viestit: 7654
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

startti pyörittää huonommin lämpösenä

Viesti Kirjoittaja A-V »

Lämmöllä vois olla jotain tekemistä asian kanssa...? Sullahan on startti samalla puolella kun pakoputki(?), kokeiles pistää joku lämpösuoja (peltilevy tms) eristeeksi...?
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
ScaliS
Viestit: 216
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 3:25 pm

startti pyörittää huonommin lämpösenä

Viesti Kirjoittaja ScaliS »

voisko vika olla jossain muuallakin..

jos se tavallaan "kakistelee vastaan kuumana" niin voisko viitata ajoitus ongelmaan???
stidi
Viestit: 324
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 9:58 am

startti pyörittää huonommin lämpösenä

Viesti Kirjoittaja stidi »

Jup, ekaks mäki epäilisin liian myöhästä sytytystä tai sitten kannentiiviste vuotaa vettä palotiloihin, mutta ep. tod. näk. kun lähtee hyvin käyntiin. Jos ei selvii heti, niintulppien väristä pääsee paljon päättelemään. Aniharvoin on kyl tullu sellasia vastaan, jossa startin laakeri (nimenomaan kuulalaakeri, liukulaakerilla liki mahdotonta, paitsi omilla virityksillä) on lämpösenä jumittanut ankkuria ja kun kampee vinoon, niin pyörintäkin hyytyilee.
Teddy_Tiger
Viestit: 163
Liittynyt: Ti Kesä 19, 2007 5:10 am

startti pyörittää huonommin lämpösenä

Viesti Kirjoittaja Teddy_Tiger »

Asiasta sen tarkemmin tietämättä voisin olla A-V:n kanssa samoilla linjoilla. Mopsin Slant Sixissähän tuo on suorastaan ominaisuus että lämpösenä lähtee vähän huonommin, johtuen juuri tuosta startin lämpenemisestä...
CULMALA
Viestit: 239
Liittynyt: La Maalis 27, 2004 6:15 am

startti pyörittää huonommin lämpösenä

Viesti Kirjoittaja CULMALA »

Lisäksi jos on startin helat (laakerit) väljät, ankkuri pääsee liikkumaan liikaa sivusuunnassa. Startin peruskunnostus ja lämpösuojapelti auttaa asiaan
stidi
Viestit: 324
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 9:58 am

startti pyörittää huonommin lämpösenä

Viesti Kirjoittaja stidi »

Laakerit, väljät tai sopivat, on tiiviimmät lämpösenä ku kylmänä, elikkä väljän startin pitäis kyl pyörittää paremmin.
stidi
Viestit: 324
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 9:58 am

startti pyörittää huonommin lämpösenä

Viesti Kirjoittaja stidi »

Laakerit, väljät tai sopivat, on tiiviimmät lämpösenä ku kylmänä, elikkä väljän startin pitäis kyl pyörittää lämpimänä paremmin, ei välttämäti hyvin.
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

startti pyörittää huonommin lämpösenä

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Samaa ongelmaa ollu noissa GM:än piilofarmeissa. Muistaakseni omassa Buickissani päädyin startin vaihtoon. Kannattaa kuitenkin ensin katsoa se startti läpi, jos vaikka menis ihan kulutusosien vaihdolla.
Vastaa Viestiin