Cheron Bensaletkussa ilmaa?
Cheron Bensaletkussa ilmaa?
Morjens kaikille!
Ostin elokuussa 4.0L cherokeen vm. 90. Aivan loistava peli muuten mutta tehnyt muutaman viikon sitä että kun tankki pääsee melkein tyhjäksi, (ajetaan huuruilla) ei meinaa enään sen jälkeen lähteä käyntiin.
Kun autoa starttaa, se käynnistyy ja sammuu saman tien. Tapahtuu silloinkin kun tankki täynnä.
Toissa viikolla käytin bensasuodattimen irti ja poistin sitä ennen moottoritilassa olevasta venttiilistä bensaletkun paineet. Venttiilistä tuli ilmaa melkein minuutin ajan, eli ei suhahtanut kerran niinkuin olisi ymmärtääkseni pitänyt. Valutin suodattimen tyhjäksi, laitoin vermeet paikoillee. Käytin konetta vähän aikaa ja aukaisin venttiilin jälleen, jolloin se suhahti normaalisti.
Jeeppi toimi vähän aikaa loistavasti, mutta nyt kun menovesimittari alkaa lähentelemään punaista aluetta niin kertyy bensaletkuun jälleen ilmaan ja starttaaminen vaikeaa. Kun käyn tankilla ja päästän ilmat pois venttiilista, toimii auto normaalisti taas siihen asti että alkaa bensa loppumaan, eli kun mittari menee lähemmäs punaista. Ilmaa todella tulee paljon venttiilistä.
Kysymys kuuluukin että: onko tämä normaalia?
Muuten moottori käy hyvin, olen kokeillut ajamista tankin korkki paikoillaan sekä ilman. Bensan suodatinta en ole vielä vaihtanut uuteen, mutta näillä oireilla ei taida olla ensimmäinen toimenpide...
Ostin elokuussa 4.0L cherokeen vm. 90. Aivan loistava peli muuten mutta tehnyt muutaman viikon sitä että kun tankki pääsee melkein tyhjäksi, (ajetaan huuruilla) ei meinaa enään sen jälkeen lähteä käyntiin.
Kun autoa starttaa, se käynnistyy ja sammuu saman tien. Tapahtuu silloinkin kun tankki täynnä.
Toissa viikolla käytin bensasuodattimen irti ja poistin sitä ennen moottoritilassa olevasta venttiilistä bensaletkun paineet. Venttiilistä tuli ilmaa melkein minuutin ajan, eli ei suhahtanut kerran niinkuin olisi ymmärtääkseni pitänyt. Valutin suodattimen tyhjäksi, laitoin vermeet paikoillee. Käytin konetta vähän aikaa ja aukaisin venttiilin jälleen, jolloin se suhahti normaalisti.
Jeeppi toimi vähän aikaa loistavasti, mutta nyt kun menovesimittari alkaa lähentelemään punaista aluetta niin kertyy bensaletkuun jälleen ilmaan ja starttaaminen vaikeaa. Kun käyn tankilla ja päästän ilmat pois venttiilista, toimii auto normaalisti taas siihen asti että alkaa bensa loppumaan, eli kun mittari menee lähemmäs punaista. Ilmaa todella tulee paljon venttiilistä.
Kysymys kuuluukin että: onko tämä normaalia?
Muuten moottori käy hyvin, olen kokeillut ajamista tankin korkki paikoillaan sekä ilman. Bensan suodatinta en ole vielä vaihtanut uuteen, mutta näillä oireilla ei taida olla ensimmäinen toimenpide...
Cheron Bensaletkussa ilmaa?
Ei tuo normaalilta kuulosta, mulla oli vastaava samalla tekniikalla pari vuotta ja melkein höyryillä mentiin useamman kerran (ajoin sen pari kertaa tyhjäksikin). Ei tarttenut ilmailla eikä sahailla ylimääräsiä.
Veikkaan puhtaasti että sulla on joko bensapumppu tai jokin muu verme vetelemässä viimeisiään...
Veikkaan puhtaasti että sulla on joko bensapumppu tai jokin muu verme vetelemässä viimeisiään...
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Cheron Bensaletkussa ilmaa?
Tyhmä kysymys: Tuleeko tankkiin korvausilmaa? Jos huohotus on tukossa niin voipi tehdä kiusaa.
Oletan että tossa on ruutta ja sähköpumppu?
Oletan että tossa on ruutta ja sähköpumppu?
Cheron Bensaletkussa ilmaa?
Ruisku ja sähköpumppu ainakin pitäs olla. Ei pitäs olla korvausilmasta kiinni, koska ajettu tankin korkki auki ja kiinni ja ei minkäänlaista vaikutusta. Nyt tankki puoliksi täynnä (tai tyhjä), ajettu ihan reippaasti päivän aikana ja ei minkäänlaista onkelmaa. Kova tavoite pitää tankin pinta muutaman viikon yli 1/4, saa nähdä ilmaantuuko vika sinä aikana.
Miten bensapumppu vaikuttaa käynnissä olevaan moottoriin jos pumppu sammuu kesken ajon? Jatkuuko bensan virtaaminen omalla paineella kun kyseessä ruiskukone?? Olisi kiva päästä kartottaan vikaa muillakin tapaa kuin lisäämällä menovettä.
Bensaletkuissakaan ei ole näkynyt vuotoja, eli jos jostain letkun välistä tulee ilmaa sisään niin maalaisjärjellä kuviteltuna pitäisi myös bensat valua pihalle...
Miten bensapumppu vaikuttaa käynnissä olevaan moottoriin jos pumppu sammuu kesken ajon? Jatkuuko bensan virtaaminen omalla paineella kun kyseessä ruiskukone?? Olisi kiva päästä kartottaan vikaa muillakin tapaa kuin lisäämällä menovettä.
Bensaletkuissakaan ei ole näkynyt vuotoja, eli jos jostain letkun välistä tulee ilmaa sisään niin maalaisjärjellä kuviteltuna pitäisi myös bensat valua pihalle...
Cheron Bensaletkussa ilmaa?
No eikös tuo nyt äkistään tuntuis siltä, ette se takissa oleva imuputki ime tankin pohjasta, vaan vähän ylempää...
Cheron Bensaletkussa ilmaa?
Miten bensapumppu vaikuttaa käynnissä olevaan moottoriin jos pumppu sammuu kesken ajon? Jatkuuko bensan virtaaminen omalla paineella kun kyseessä ruiskukone?? Olisi kiva päästä kartottaan vikaa muillakin tapaa kuin lisäämällä menovettä.
Bensaletkuissakaan ei ole näkynyt vuotoja, eli jos jostain letkun välistä tulee ilmaa sisään niin maalaisjärjellä kuviteltuna pitäisi myös bensat valua pihalle...
Kyllä se ruiskumoottori sammuu jos bensapumppu lakkaa toimimasta.
Pumppu pitää yllä n. 3-5bar painetta polttoaineputkistossa ja kierrättää bensaa vakionopeudella oli moottori sitten tyhjäkäynnillä, tai täyskaasulla. Eli siis se bensa mitä moottori ei tarvitse, palautuu takaisin tankkiin.
Cheron Bensaletkussa ilmaa?
No eikös tuo nyt äkistään tuntuis siltä, ette se takissa oleva imuputki ime tankin pohjasta, vaan vähän ylempää...
Kävi tuokin mielessä, hetken aikaa tosin. Minkälaista tavaraa tankissa normaalisti bensapumpun lisäksi on, eli lähinnä kiinnostaa tuo imuputki ja sen kiinnitys tankkiin vai onko pelkästään jokin paino putken päässä joka pitää sen lähellä pohjaa?
Cheron Bensaletkussa ilmaa?
No eikös tuo nyt äkistään tuntuis siltä, ette se takissa oleva imuputki ime tankin pohjasta, vaan vähän ylempää...
Kävi tuokin mielessä, hetken aikaa tosin. Minkälaista tavaraa tankissa normaalisti bensapumpun lisäksi on, eli lähinnä kiinnostaa tuo imuputki ja sen kiinnitys tankkiin vai onko pelkästään jokin paino putken päässä joka pitää sen lähellä pohjaa?
Bensapumppu on siellä lähellä pohjaa.
Cheron Bensaletkussa ilmaa?
Tossa on kuva koko laitteesta: http://www.jamant.fi/product_info.php?products_id=2248
Cheron Bensaletkussa ilmaa?
Kiitos Jamantille ja muille vastanneille. Täytyy ilmeisesti käyttää rojut tankista ulkona kunhan kerkeen. Tuossa Jamantin kuvassa keskellä, tiivisterenkaan yläpuolella oleva sydeemi on ilmeisesti esisuodatin? Sen kuuluu ilmeisesti olla vaakatasossa melko lähellä tankin pohjaa??