Jeep 4,0L happianturi

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Enzo
Viestit: 1241
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 10:46 am
Paikkakunta: Tampere

Jeep 4,0L happianturi

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Syttyi tuossa joulun alla jouluvalo jeepin kojetaulun vasempaan reunaan joka sanoo: EMISS MAINT. Käsikirja ilmoittaa happianturin tulleen tiensä päähän. Voipi toimimaton sellainen kasvattaa polttoaineenkulutusta, joten se lienee viisainta vaihtaa.



Sammuuko varoitusvalo anturin vaihdon jälkeen, vai pitääkö se jotenkin resetoida?

Vaatiiko korjaamokäyniä?
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

Jeep 4,0L happianturi

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Omassani lambda-anturin tiesi tulleen tiensä päähän ainoastaan pielessä olevista päästöistä. Kojelaudassa ei mitään valoa.

Nähtävästi omasi on vaurioitunut niin, että signaalia ei tule laisinkaan, jolloin moottori toimii varaohjelmalla.

Väittäisin, että vaihdon jälkeen on ainakin akun maajohto syytä irrottaa hetkeksi, jotta systeemi alkaisi opetella taas oikeille arvoille.

Omassani vaihdon jälkeen pa-kulutus putosi jonkin verran.
JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Jeep 4,0L happianturi

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Oikeasti sen PCM ei tiedä tässä tapauksessa happitunnistimen kunnosta mitään. Kilometrit on tullu täyteen softan kannalta!!



Jenkit on päättäneet että O2 -anturin elinikä on 82,500 miles, ja silloin PCM sytyttää valon.



Amerikassa on ympäristörikos vain nollata näyttö, mutta Suomessa kukaan ei tuota valvo.



Tosiasiahan on että O2 anturi saattaa silti olla kuollut ja kulutus vain lisääntyy....
juhap
Viestit: 6797
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Jeep 4,0L happianturi

Viesti Kirjoittaja juhap »

Mulla oli Pösössä varmaan samaa vikaa Happianturissa taannoin, kun alkoi vaatimaan 98 penssa ja puhti oli hukassa ja kulutus oli korkea. Nyt on vaan puhti poissa (1,6 kone) ja korkea kulutus :P


American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Enzo
Viestit: 1241
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 10:46 am
Paikkakunta: Tampere

Jeep 4,0L happianturi

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Mulla oli Pösössä varmaan samaa vikaa Happianturissa taannoin, kun alkoi vaatimaan 98 penssa ja puhti oli hukassa ja kulutus oli korkea.  Nyt on vaan puhti poissa (1,6 kone) ja korkea kulutus  :P




Joo, Citroen BX-malleissa 1,6 ja 1,9 myös korkea kulutus, mutta 1,9 16VALVE- mallissa kulutus pienempi ja teho suurempi! ;D ;D ;D
Enzo
Viestit: 1241
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 10:46 am
Paikkakunta: Tampere

Jeep 4,0L happianturi

Viesti Kirjoittaja Enzo »





Jenkit on päättäneet että O2 -anturin elinikä on 82,500 miles, ja silloin PCM sytyttää valon.



Tosin mittarissa oli 79500 miles valon syttyessä.

Onkohan 31" renkailla jotain vaikutusta (paitsi maavaraan)? ???



N.10% ;D ;D ;
Avatar
pekka
Viestit: 4938
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

Jeep 4,0L happianturi

Viesti Kirjoittaja pekka »

Ei mittari sitä tiedä ;)
JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Jeep 4,0L happianturi

Viesti Kirjoittaja JAMANT »





Tosin mittarissa oli 79500 miles valon syttyessä.

Onkohan 31" renkailla jotain vaikutusta (paitsi maavaraan)? ???



N.10% ;D ;D ;




Ajastin ei ole tarkka laite ;D!! Se ei tiedä kilometrejä vain ajan jonka virrat on päällä! Ajastimelle tulee vain sähkötöpseli, jossa on kaksi (vai kolme ??? ) johtoa!!
Vastaa Viestiin