Wagoneerin (FSJ) mittaristo

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
audiq
Viestit: 182
Liittynyt: La Loka 08, 2005 9:19 am

Wagoneerin (FSJ) mittaristo

Viesti Kirjoittaja audiq »

Polttoaine, lämpö ja öljynpaine-mittari pimeinä. Sen verran tutkinut, että ainakin jännite puuttui ja lämpöanturi on rikki.



Jännitteen sain takaisin ja lämpöanturi pitää hommata, mutta mites tuo polttoainemittari.

Se näyttää 50ko vastusta matkalla tankkiin. Muuten se ilmeisesti nyt toimisi, mutta tuo vastus tuntuu aika kovalle.

Tankissa pitäisi olla vielä reilusti bensiini. Olisiko jollain ihan ohjearvo anturin vastukselle.
Avatar
Pitu
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Tammi 31, 2003 4:40 pm

Wagoneerin (FSJ) mittaristo

Viesti Kirjoittaja Pitu »

Mites tankin/Anturin maadutus?

Mittaria voi testata kytkemällä anturikaapelin hetkellisesti oikosulkuun.
audiq
Viestit: 182
Liittynyt: La Loka 08, 2005 9:19 am

Wagoneerin (FSJ) mittaristo

Viesti Kirjoittaja audiq »

Tankin maadoitusta en ole päässyt vielä testaamaan (hyvä vinkki tuo!), mutta pa-mittari nousi ainakin, kun sille jännitettä tarjosi suoraan napoihin.



Ajattelin, että jos olisi oikea vastusarvo tiedossa, niin tarkistaisin mittarin oikean toiminnan sillä ja sen jälkeen löisin mittariston takaisin nippuun, niin saisi auton siirrettyä montun päälle.

Siellä pääsisi paremmin perehtymään tankin maadoitukseen ja anturiin.



Lähteekö muuten mitä kautta anturi irti. Äkkiseltään tutkailin, että pitäisi tankkia laskea alas?



Öljynpainemittari kanssa tuottaa vähän harmaita hiuksia, kun se kyllä virkosi jännitteellä, mutta nousee jo neljänneksen, kun laittaa virrat päälle.

Sekin pitäisi säätövastuksella tarkistaa, että näyttäisi oikeita arvoja.



Onkohan muuten alimmassa rivissä, oikealla oleva sulake sisäpuhaltimelle?

Kontaktit oli vähän lämmenneen oloiset, että pitäisi jotain siihenkin keksiä.




JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Wagoneerin (FSJ) mittaristo

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

-79 asti peltitankki, anturiin ja imuputkistoon (ne on erikseen) päästäkseen pitää tankki irroittaa, tai tehdä reikä lattiaan,

-80 ja uudemmat muovitankki, huoltoaukko anturille ja imuputkistolle (ne on samassa) takapenkin alla!!



Sulla on anturivika (tuttua) siinä öljynpainemittarissa!!!
audiq
Viestit: 182
Liittynyt: La Loka 08, 2005 9:19 am

Wagoneerin (FSJ) mittaristo

Viesti Kirjoittaja audiq »

Kiitos vinkeistä!



Eli öp-anturikin vaihtoon.



Mitäs yleensä noissa pa-antureissa on vastusta?



Niin ja QT merkkivalo on kanssa mykkä. Siellä on laatikossa varmaankin kytkin tuolle. Maattava? Tuntuu kyllä lukko menevän päälle. Alkoi ahdistamaan selkeästi.
audiq
Viestit: 182
Liittynyt: La Loka 08, 2005 9:19 am

Wagoneerin (FSJ) mittaristo

Viesti Kirjoittaja audiq »

QT-merkkivalo näyttää saavansa virran samasta linjasta, kun mittarit. Eli hyvällä tuurilla voisi nyt toimiakin. Unohdin sen vain testata.



Mittaristo on nyt paikoillaan ja näyttää se öp-mittari jotenkin toimivan. Nyt, kun laittoi virrat, niin pysyi nollilla käynnistykseen asti, jolloin nousi näyttämään vähän yli puolta väliä.



Pa-mittarin liittimen löysin tankin päältä ja sen putsaamisella vastus tippui 10k.ohmiin.

Mutta kas kummaa, mittari ei edelleenkään herää.

Maadoittamalla liitin, nousi viisari hitaasti, mutta varmasti näyttämään täyttä tankkia.

Jännästi seilasi jännite johdossa, väliä 1-4V.



Tankin maadoituksen testasin tankin kyljestä ja mittari näytti 0.17V. Eli ei johdu vika tuosta, mutta asia vaatii kuitenkin tarkempaa tutkiskelua.

Anturin maadoitushan tankkiin voi vielä olla huono, mutta joka tapauksessa senkin korjaaminen vaatii tankin alas laskemisen.



Ja tankki pitäisi siinä samassa rytinässä maalata.

Ja tietysti ne palkit tankin päällä.

Niin ja kotelosuojaa alustaan, tankin yläpuolella.

Eli, ajetaampa toistaiseksi ilman pa-mittaria.



Lämpömittarinkin testasin vielä uudestaan nyt, kun mittaristo oli kiinni ja näyttäisi edelleen muuten toimivan, mutta se anturi tosiaan vaihtoon.



Sellainen hassu huomio taas, että käsijarrun merkkivalo toimii ainoastaan silloin, kun valot on kytketty?

Sille menee oma johto, eli saa ilmeisesti vain jännitteen (?) mittariston piirilevystä.






jeeppimies
Viestit: 13
Liittynyt: Su Marras 11, 2007 9:05 pm

Wagoneerin (FSJ) mittaristo

Viesti Kirjoittaja jeeppimies »

Eli onko siis se pyöreä takapenkin alta löytynyt 4 ruuvilla oleva levy siis tuollainen huoltoaukko.



-79 asti peltitankki, anturiin ja imuputkistoon (ne on erikseen) päästäkseen pitää tankki irroittaa, tai tehdä reikä lattiaan,

-80 ja uudemmat muovitankki, huoltoaukko anturille ja imuputkistolle (ne on samassa) takapenkin alla!!



Sulla on anturivika (tuttua) siinä öljynpainemittarissa!!!
JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Wagoneerin (FSJ) mittaristo

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Eli onko siis se pyöreä takapenkin alta löytynyt 4 ruuvilla oleva levy  siis tuollainen huoltoaukko.




ON!!
audiq
Viestit: 182
Liittynyt: La Loka 08, 2005 9:19 am

Wagoneerin (FSJ) mittaristo

Viesti Kirjoittaja audiq »

Oiskohan lämpöanturille olemassa mitään numeroita. Paikallisen kirjat ei tunne koko Jeeppiä. Numerolla voisi anturi löytyä.
JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Wagoneerin (FSJ) mittaristo

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Se on tuo: http://www.jamant.fi/product_info.php?products_id=674 (tosin linkki toimii enää rajoitetun ajan, kun nettikauppa siirtyy uuteen softaan ihan tässä parin päivän sisään)!!!
Vastaa Viestiin