american sähköjen kanssa päänsärkyä...
-
morientes!
66 americanii vaihdoin sisäisellä jännitteensäätimellä olevan laturin, ja rupesin ihmettelee vanhalta irtonaiselta jännitteensäätimeltä lähtevää keltaista piuhaa. mikä on kyseisen piuhan virka, mihin se pitäis kytkeä kun vanha säädin lentää olan yli, ja mitä häh. kytkentäkaavion mukaan (68 american) keltanen johto menee sulakerasiaan, ja siel pääs semmosee mestaa mis lukee kohdalla "gauges". eli ottaako mittaristo virran siitä? jotai tarttis keksii... koska ilmeisesti oranssi johto mikä käy irtonaisen säätimen sisällä jatkaen siitä sitten laturiin, on latauksen merkkivalo? ja ne kaks muuta piuhaa lentää vaan mäkeen, musta ja vihreä, ellen väärin muista. kyseessä siis motorolan laturi ja säädin, jotka sai siirtyä delco romun tieltä...
viisaiden neuvoja vähän kaivattais? thanks jo etukäteen!
66 americanii vaihdoin sisäisellä jännitteensäätimellä olevan laturin, ja rupesin ihmettelee vanhalta irtonaiselta jännitteensäätimeltä lähtevää keltaista piuhaa. mikä on kyseisen piuhan virka, mihin se pitäis kytkeä kun vanha säädin lentää olan yli, ja mitä häh. kytkentäkaavion mukaan (68 american) keltanen johto menee sulakerasiaan, ja siel pääs semmosee mestaa mis lukee kohdalla "gauges". eli ottaako mittaristo virran siitä? jotai tarttis keksii... koska ilmeisesti oranssi johto mikä käy irtonaisen säätimen sisällä jatkaen siitä sitten laturiin, on latauksen merkkivalo? ja ne kaks muuta piuhaa lentää vaan mäkeen, musta ja vihreä, ellen väärin muista. kyseessä siis motorolan laturi ja säädin, jotka sai siirtyä delco romun tieltä...
viisaiden neuvoja vähän kaivattais? thanks jo etukäteen!
Keltainen menee bensa ja lämpömittarille. En sitten tiedä oliko sen päässä jokin muu kuin 12V vai oliko tämä 12 V tarkemmin suojattua (tai jotakin)
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
-
okei... nyt tietää jo senkin :D mihis se keltane pitäs kytkee nyt ku se säädin läks mäkee? tai mihin sen voi laittaa...
ku oon itte vaihtanu latureita nykyaikaisempiin niin vaan kaks johtoo lähtee uudelta laturilta. eli paksu virtajohto startillekko och siitä jatkuu akulle? och toinen kojelaudan latauksen merkkivalo voilaaaa ja o pelittäny. ylimääräiset piuhat teipattu/kutistesukka och piilotettu nippuun.
Keltainen piuha vanhassa jännitteensäätiimessä on latausvalon piuha, kaksi ylim. piuhaa on säätimen syötöt. Sen takia se on kytkentäkaaviossa kirjattu gauges sulakkeen alle, koska kaikki mittariston syötöt kulkevat virtalukon kautta saman sulaketta myöten. Samalla laturi saa siitä herätysvirran. Eli sun tapauksessa käytä sitä piuhaa virtalukon kautta herätysjohtona ja laturin merkkivalo saa plussasyöttönsä mittaritaulusta ja miinussyöttö tulee laturille.
Oot varmaan jo hokannu et Motorolas merkkivalovarotusta hoitaa käämi, johon indusoituva jännite irrottaa maakosketuksesta sillon kun akusyöttöön syntyy riittävä (akkua korkeampi) jännite?
tämönen tuli tänään ostettua

sopii suaraan vanhoihin kiinnikkeisiin
http://file.jaatiedostosi.com/8qh3_h/laturi_001.jpg " alt="" />
samasta tukusta saa uusia startteja kutos och kasikoneisiin.
kutosen startti tais olla jotain 130 ekee.

sopii suaraan vanhoihin kiinnikkeisiin
samasta tukusta saa uusia startteja kutos och kasikoneisiin.
kutosen startti tais olla jotain 130 ekee.
Olletikin modärni malli josta lähtee vähintään 90 ämpäriä?
Kui mä en muista et kutosen ja kasin kiinnikeet poikkeis mitenkää toisistaan? Oks mul pahanlaatunen dementia?
Kui mä en muista et kutosen ja kasin kiinnikeet poikkeis mitenkää toisistaan? Oks mul pahanlaatunen dementia?
tästä lähtee vaan 70 nappoo
startin,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
tota tota, mä olen nähnyt tuohon AMC:n kasiin kahta erillaista kiinnikettä joista toiseen menee Motorola ja toiseen Delco-Remy. Voi hyvin olla että toi Motorolan kiinnike on sama kutosessa ja kasissa.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
No kyl normaali käytos 70 riittää oivallisesti ja se mitä ei heitä harakoille tuntuu pedaalin alla, noin niiku teoriassa, käytännössä kukaan sitä huomaa ku korkeintaan besamakilla.