Nokka ketju

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Cassu
Viestit: 292
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2003 2:59 pm

Nokka ketju

Viesti Kirjoittaja Cassu »

Elikkä nokka ketju aiheinen kysymys...

Mistä näkee onko ketju vaihto iässä, omaa ketjua olen käsissä pyöritellyt enkä amatöörin silmin näe siinä mitään vikaa...?

ei ole mitään hajua kuinka paljon autolla on rullattu ja koska nokka ketju on vaihdettu
Avatar
pekka
Viestit: 4939
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

Nokka ketju

Viesti Kirjoittaja pekka »

Laita uus, kun kerran muutenkin laitat koneen uusiksi.
Avatar
KK
Viestit: 2965
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 9:27 am

Nokka ketju

Viesti Kirjoittaja KK »

Eipä sitä enää irtonaisena tahdo huomatakaan, mutta kun systeemi on paikalleen, venymisen havaitsee. Toi jakopään ketju ja rattaat on sen verran halpa paketti, että kannattaa ilman muuta uusia, kun kerran isoa remonttia olet muutenkin tekemässä. Tarkista myös, että siinä jakopään kopassa oleva öljypumpun pesä on naarmuton, noita koppiakin saa jo halvalla.
JAMANT
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Nokka ketju

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Ja sitten laitat suoraan sen Police/Taxi -mallin tuplarullaketjun (sen perus-Morse-ketjun tilalle) sekä uudet rattaat!!! Morse-ketjun rattaat on erilaiset kuin rullaketjun rattat!!!
Avatar
A-V
Viestit: 7632
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Nokka ketju

Viesti Kirjoittaja A-V »

tjuu, näitä kettinkejä lienee useampia erilaisia, mulle tuputettiin aikoinaan Edelbrockin True Rolleria, joka maksoi maltaita verrattuna perusketjuun. Harrasteauton ajomäärillä pärjännee stanuketjulla...
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

Nokka ketju

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Ja teet sen ylimääräisen voiteluputken jakajan rattaalle. Ohjeita löytyy netistä.



Itse otin kupariputkella öljynpaineanturalta ja tein reijän koppaan johon nipalla kiinnitin putken sojottamaan kohti jakajan ratasta.



Samalla voi tehdä ne nostajien voiteluun liittyvät parannukset. Kari muistanee paremmin miten nämä tehtiin.
Avatar
KK
Viestit: 2965
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 9:27 am

Nokka ketju

Viesti Kirjoittaja KK »

Ja teet sen ylimääräisen voiteluputken jakajan rattaalle. Ohjeita löytyy netistä.



Itse otin kupariputkella öljynpaineanturalta ja tein reijän koppaan johon nipalla kiinnitin putken sojottamaan kohti jakajan ratasta.



Samalla voi tehdä ne nostajien voiteluun liittyvät parannukset. Kari muistanee paremmin miten nämä tehtiin.



Joo, eikös jostain näiltäkin sivuilta löytynyt kuvia aiheesta?

Sinne imarin alle tulee lohkoon yksi ylimääräinen öljylinja ja lisävalumareiät. Ja jos näitä koneita aletaan parantelemaan, niin varmaan kannattaa duunaa joku cam button vielä varmistamaan, ettei se nokka pääse liikkumaan pitkittäissunnassa, vaikka jos on uusi tuplaketju ja rattaat ja nokka ja nostajat ok, niin mihinkäs se liikkuis.
Cassu
Viestit: 292
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2003 2:59 pm

Nokka ketju

Viesti Kirjoittaja Cassu »

Jos joku muistaa sen sivun mistä ohjeet löytyy niin vois heittää tänne... Kiitos etukäteen  ;)

Mites toi lohkoon reikien poraus... Lienee aikaa tarkaa homma...?
Vastaa Viestiin