Keltainen piuha vanhassa jännitteensäätiimessä on latausvalon piuha, kaksi ylim. piuhaa on säätimen syötöt. Sen takia se on kytkentäkaaviossa kirjattu gauges sulakkeen alle, koska kaikki mittariston syötöt kulkevat virtalukon kautta saman sulaketta myöten. Samalla laturi saa siitä herätysvirran. Eli sun tapauksessa käytä sitä piuhaa virtalukon kautta herätysjohtona ja laturin merkkivalo saa plussasyöttönsä mittaritaulusta ja miinussyöttö tulee laturille.
Oot varmaan jo hokannu et Motorolas merkkivalovarotusta hoitaa käämi, johon indusoituva jännite irrottaa maakosketuksesta sillon kun akusyöttöön syntyy riittävä (akkua korkeampi) jännite?
öö.. keltanen onki siis merkkivalo? jaa jaa... käsitin sen olevan oranssi. mikäs oranssi olikaa sit? mä oon iha kummissani näiden kans... ;D stidilt tulee nii tarkkaa tekstiä ettei meinaa ymmärtää ilma sanakirjaa ;D joo tiiän, ei oo vahvin laiji meikäläisel nää sähköpuolen hommat...
Toi laturi minkä Raipe on laittanu on massikan laturi, eli saattaa löytyä sopivasti traktorikaupasta. Tukun ovh. on 117€ tällä hetkellä, eli ei hirveesti enempää kannata maksaa.
Toi laturi minkä Raipe on laittanu on massikan laturi, eli saattaa löytyä sopivasti traktorikaupasta. Tukun ovh. on 117€ tällä hetkellä, eli ei hirveesti enempää kannata maksaa.
Hohoo, tallikaveri tuppaa myymään noita osia työkseen. Jotta tais löytyä oletettua helpommin uus laturi Americaanoon :D
Mää luulen et sillun tapauksessa ongelmana on 2 latauksen säädintä, eli orkkis romurolan perässä on viel laturin sisäinen, ainakin toi liian iso jännite viittais muuhun kun motorolan laturiin, niist ei sähköä ulos meinaa millään saada tarpeeksi.
mut jos akku on riittävän täytee ladattu ni laturi ku laturi tuppaa ilman jarrua liikaa jännää ilmaan, teho on taas sitten toinen asia. Semmost laturii ei ookkaa joka jaksais syöttää mut jännite ei nousiis yli akkujännitteen,, jopa 6 volttinen laturi pystyy työntää riittävän pieneen kuormaan 14 volttia, tosin ei kyl paljon yli.