american sähköjen kanssa päänsärkyä...
american sähköjen kanssa päänsärkyä...
No niin. Nyt on vanhan erillissäädillisen Motorolan tilalla uusi Delco-Remy sisäisellä säätimellä.
Uuteen laturiin tulee vain kaksi johtoa, punainen paksu akulle menevä ja latausvalon johto,
jonka vanhoista neljästä johdosta (vihreä, musta oranssi ja punainen paksu) oletin olevan oranssin,
joten kytkin sen laturiin.
Mutta nyt sit se oleellinen kysymys: erilliselle säätimelle liittimessä tuli neljä johtoa: musta, vihreä oranssi ja keltainen.
Mitä teen nyt näille kun säädin lensi mäelle.. ???
Meneekö pahasti pieleen jos yhdistän liittimessä oranssin ja keltaisen, ja jätän vihreän ja mustan vaan irrallisiksi?
Latausvalo kyllä palaa kun virrat laittaa päälle??
-
- Viestit: 894
- Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 11:26 am
american sähköjen kanssa päänsärkyä...
eiks vihree ollu vaan vanhan laturin ja säätimen välillä? americanissa tuli näin ainankin, eli vihree ei säätimeltä kojetaululle päin lähteny ollenkaan, keltanen vaan aiheutti päänsärkyä, koska se muistaaksee on joku vastukselline johto mikä menee paukkutaululle kohtaan gauges. ja oranssi oli kai latausvalo... korjatkaa mikäli olen iha hakoteillä...
american sähköjen kanssa päänsärkyä...
Voinko jotenkin helposti testata latausvalon toiminnan et se myös oikeasti toimii vikatilanteessa?
american sähköjen kanssa päänsärkyä...
Voinko jotenkin helposti testata latausvalon toiminnan et se myös oikeasti toimii vikatilanteessa?
hmm.. ota remmi pois/tms...?
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
american sähköjen kanssa päänsärkyä...
Jos valon johdon maadoittaa kun autossa on virrat päällä niin valon pitäisi palaa. Valo sammuu, kun sen irrottaa tai laittaa plussaan niin kuin laturin pyöriessä ja tuottaessa jännitettä tapahuukin. Eli jos haluat testata toimiiko laturin liitin oikein niin valo sammuu kun laturi pyörii ja palaa kun laturi ei pyöri. Jos epäilet edelleen sitä auton omaa johtoa niin käytä esim polttimolla varustettua jännitekynää/meisseliä latausvalon asemesta.
american sähköjen kanssa päänsärkyä...
Ja tämän kanssa kävin tosiaan niin että uuteen laturiin perään punainen paksu kaapeli mikä tuli vanhallekin,
ja laturin merkkivalon oranssi johto kiinni. Vihreä ja musta laturin päässä kytkemättä mihinkään.
Samoin ulkoisen säätimen liitin kytkemättä mihinkään.
-
- Viestit: 894
- Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 11:26 am
american sähköjen kanssa päänsärkyä...
keltanen ei tullu mihinkään ja toimii?
american sähköjen kanssa päänsärkyä...
Niin, sinne se jäi säätimen liittimelle
.. joka liitin ei ole siis kytketty mihinkää
.. joka liitin ei ole siis kytketty mihinkää
american sähköjen kanssa päänsärkyä...
Niin, se keltanen on syöttöjohto ja tämä uusi laturin merkkianturi taas vaan maadottaa, joten sitä syytä mihinkää laittaa ei kannata ei. En tie mist uus laturi ottaa kenttäsyötön mut kuulostaa siltä että se on nyt kokoajan päällä ja viikon seisottamisen jälkeen Sillu suorittaa tyntökäynnistyksen,, ai mut se on tomaatti,,,, :o
american sähköjen kanssa päänsärkyä...
Eli kytkentä pitäisi tehdä siis miten siellä ulkoisen säätimen liittimessä?