Cheron akku

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
lucifer74
Viestit: 861
Liittynyt: La Touko 01, 2004 8:40 pm

Cheron akku

Viesti Kirjoittaja lucifer74 »

Kuinkas iso patteri tohon tarvitaan sekä Ah että fyyfsiset mitat?
Avatar
pekka
Viestit: 4938
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

Cheron akku

Viesti Kirjoittaja pekka »

Perus 60-70Ah akku piisaa, voi laittaa hiukan isommankin. Mittojen puolesta on melkoisen vapaata, luulempa et kaikki ton teholuokan akut mahtuu hienosti paikkaansa.
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

Cheron akku

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Transitin 72Ah akku oli ainakin vanhan mörkön akkutelineeseen liian pitkä (siinä suhteessa, et olis mennyt niiden reunojen sisäpuolelle). Kun antoi vaan tulla reunasta ulos niin ei ongelmaa. Napaisuus oli tietysti päinvastoin kuin hopassa mut hiukan johtojen reititystä modaamalla sopi.
Avatar
Jeep-Ukko
Viestit: 1737
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 8:01 pm
Paikkakunta: Kuopio

Cheron akku

Viesti Kirjoittaja Jeep-Ukko »

Korkeus kannattaa muuten huomioida.



Itse olen käyttänyt noiden "kelta-mustien" koneiden akkuja.

Ovat noin 2-3 cm korkeampia kuin sellaiset yleisimmät normaali akut.

Nokka pellin tuki putket ottaa helposti napoihin kiinni.



Näissä yllä mainituissa korkeissa akuissa, nokkapellin tuki putket nojas akun pääly pintaa, ja navat meni sopivasti ohi molemmin puolin.
juhap
Viestit: 6798
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Cheron akku

Viesti Kirjoittaja juhap »

Noissa Valmetti Jeepeissä on tehty tila valtavalle akulle. Mulla olisi semmoinen sisälokari jouten...



Jokohan alkoi ´joukkovaellus`?
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Enzo
Viestit: 1241
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 10:46 am
Paikkakunta: Tampere

Cheron akku

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Rullakennoakkua voin pelkästään kehua: -63 Cormickissa 4,3 L dieselkone on käynnistynyt Exide -rullakennoakun voimin jo vuodesta 2000. Tuntuu kestävän rakenteensa vuoksi tärinää aikas hyvin. Tavalliset levyakut olisi menneet vaihtoon tänä aikana ainakin kerran. Rullakennoakku oli halvempi, kuin kaksi 6V akkua, jollaiset traktorissa on ollut alunperin. Lisäksi akkua on käytetty sähkövinssin voimanlähteenä kymmeniä kertoja akun koskaan hyytymättä.
Vastaa Viestiin