Kaasari kysymyksiä FSJn ropellusta...
Kaasari kysymyksiä FSJn ropellusta...
Ookkei, eli sit toi liitäntä on ollu väärin koska nyt siitä patruunasta menee toi letku tuonne venakopan venttiilin ohi takas kaasariin eli ei mitään hyötyä! Täytyy katella tallissa lissee
Kaasari kysymyksiä FSJn ropellusta...
Oletko miten työ hommissa??
Mulla olis tää viikko talvilomaa.
Ainut että emännyys on välillä töissä, joten vie auton ja poika jää mun hoidettavaksi.
Tai no sen verta että huomenna on 14.30-20.00 töissä, joten aamulla mulla olis aikaa.
Keskiviikkona menee 11.00-19.30 ja oli jo aikaisemmin puhe että minä vien ja haen, niin mulla olis auto käytettävissä.
Loppu viikon on 15. eteen päin töissä.
Torstai aamulle olikin muuta menoo ja perjantaille. Ja lauantaina joutuu kummin tehtäviin, velipojan pojan ristiäiset.
Sunnuntaista ei sitten tiedäkkään.
Ihan vaan tuli mieleen, jos olisin tullut paikan päälle katseleen ja ihmettelemään.
Lyö kaksi puupäätä yhteen, niin eikö sitä jotain tuhoo aikaiseksi saada ;D
Jostain joku myynti ilmo varmaan löytyy josta sun numeron kaivan... Soittamallahan aikataulut selviää.
Ja mut tavoittaa 040-7586348
Mulla olis tää viikko talvilomaa.
Ainut että emännyys on välillä töissä, joten vie auton ja poika jää mun hoidettavaksi.
Tai no sen verta että huomenna on 14.30-20.00 töissä, joten aamulla mulla olis aikaa.
Keskiviikkona menee 11.00-19.30 ja oli jo aikaisemmin puhe että minä vien ja haen, niin mulla olis auto käytettävissä.
Loppu viikon on 15. eteen päin töissä.
Torstai aamulle olikin muuta menoo ja perjantaille. Ja lauantaina joutuu kummin tehtäviin, velipojan pojan ristiäiset.
Sunnuntaista ei sitten tiedäkkään.
Ihan vaan tuli mieleen, jos olisin tullut paikan päälle katseleen ja ihmettelemään.
Lyö kaksi puupäätä yhteen, niin eikö sitä jotain tuhoo aikaiseksi saada ;D
Jostain joku myynti ilmo varmaan löytyy josta sun numeron kaivan... Soittamallahan aikataulut selviää.
Ja mut tavoittaa 040-7586348
Kaasari kysymyksiä FSJn ropellusta...
Sen verta vielä juolahti mieleen, että joskus törmäsin, että siinnä venttiilikopassa olevassa letkun lähdössä on kuula (vasta venttiili).
Mulla kun oli vain suora putki/letku.
Ja luin ajatuksen kanssa osion irroita asenna kaasutin.
Sanottiin: "irroita kampikammion huohotin letku".
Eli käsittääkseni juurikin tämä kyseinen venttiilikopasta lähtevä menisikin kaasuttajan runkoon.
Jos siellä on kuula venttiili, se voisi jopa toimi.
Mutta jos siellä on suora reikä, niin silloinhan se ei toimi, koska kaasutin vetäisi ilmaa sieltä koko ajan.
Kohta Jamantti sanoo, kuulkaas pojat, näin ja näin se homma menee :D :P
Mulla kun oli vain suora putki/letku.
Ja luin ajatuksen kanssa osion irroita asenna kaasutin.
Sanottiin: "irroita kampikammion huohotin letku".
Eli käsittääkseni juurikin tämä kyseinen venttiilikopasta lähtevä menisikin kaasuttajan runkoon.
Jos siellä on kuula venttiili, se voisi jopa toimi.
Mutta jos siellä on suora reikä, niin silloinhan se ei toimi, koska kaasutin vetäisi ilmaa sieltä koko ajan.
Kohta Jamantti sanoo, kuulkaas pojat, näin ja näin se homma menee :D :P
Kaasari kysymyksiä FSJn ropellusta...
Kohta Jamantti sanoo, kuulkaas pojat, näin ja näin se homma menee :D :P
Joo, kävi jo mielessä ;) , mutta kun ei jaksa romaania kirjoittaa....
Siitä venttiilikopan etummaisesta pitää mennä kaasarin alle taakse, olikohan se se keskimmäinen iso (ja siinä läpiviennissä venttiilikopassa pitää olla se PCV-venttiili) ja takimmaisesta reiästä venttiilikopassa pitää letkun mennä PCV-suodattimelle ilmanputsarin reunaan (sellainen muovinen suodatin)!! Tarkoitus on siis ottaa suodatettua korvausilmaa kampikammioon siitä takimmaisesta reiästä ja PCV-venttiilillä tasataan alipainetta jolla kampikammiota tuuletetaan!! Siinä toi osio pääpiirteittään...
Kaasari kysymyksiä FSJn ropellusta...
Kuva 1: Eipä oo huohottimien liitokset koppaan oikeen originaalin näkösiä. Kopassa alkujaan reijät joihin läpivientikumien avulla toiseen kiinnittyy letkuyhde ja toiseen PCV-venttiili.
Kuva 2: PCV-venttiiiltä tuleva letku menee imusarjaan ja se ilman venttiiliä olevan letkun toinen pää ilmanputsariin puhtaan ilman puolelle. Kuvassa PCV-venalle menevä letku näyttää haaroittuvan ja jatkavan EGR-venttiilille. Sen EGR:n letkun voi ja kannattaa unohtaa. Noista EGR:istä ei oo ollu muuta kuin haittaa. Jos venttiili vaan pysyy kiinni, niin anna olla venttiilin paikallaan mutta jätä alipaineletku kytkemättä.
Kuva 3: Se kaasarin mysteeriosa on ihan outo.......ei hajuakaan.
Kuva 4: Jos toi alipaine liitäntä menee suoraan imusarjaan ja kaasarin läpän alapuolelle ilman mitän venttiileitä, niin siitä voi hyvin ottaa jakajan alipainesäädön ohjauksen.
Kuva 5: Eli PCV-venttiililtä tulevan letkun voi laittaa tähän.
Kuva 6: Tohon ylimpään liitokseen voi laittaa myös sen venttiilittömän huohotinletkun kiinni, jos putsarissa ei ole puhtaalla puolella sopivaa liitäntää. Jos noille kahdelle alemmalle lähdölle ei ole järkevää käyttöä, niin ne pitääkin tulpata (siisteyden nimissä siihen voi käyttää ihan jotain muutakin konstia kuin letkua ja pulttia).
Kuva 7: Jos nyt ymmärrän kuvaa oikein, niin toi liitäntä on kohokammion päällä. Toi saattais olla huohotusputken liitäntä hiilipöntölle tai jotain. Ei oikeen vaikuta paluulinjaltakaan. Ainakin jossain malleissa paluu menee jo suodattimelta.
Kato jos noista oli jotain apua.
Kuva 2: PCV-venttiiiltä tuleva letku menee imusarjaan ja se ilman venttiiliä olevan letkun toinen pää ilmanputsariin puhtaan ilman puolelle. Kuvassa PCV-venalle menevä letku näyttää haaroittuvan ja jatkavan EGR-venttiilille. Sen EGR:n letkun voi ja kannattaa unohtaa. Noista EGR:istä ei oo ollu muuta kuin haittaa. Jos venttiili vaan pysyy kiinni, niin anna olla venttiilin paikallaan mutta jätä alipaineletku kytkemättä.
Kuva 3: Se kaasarin mysteeriosa on ihan outo.......ei hajuakaan.
Kuva 4: Jos toi alipaine liitäntä menee suoraan imusarjaan ja kaasarin läpän alapuolelle ilman mitän venttiileitä, niin siitä voi hyvin ottaa jakajan alipainesäädön ohjauksen.
Kuva 5: Eli PCV-venttiililtä tulevan letkun voi laittaa tähän.
Kuva 6: Tohon ylimpään liitokseen voi laittaa myös sen venttiilittömän huohotinletkun kiinni, jos putsarissa ei ole puhtaalla puolella sopivaa liitäntää. Jos noille kahdelle alemmalle lähdölle ei ole järkevää käyttöä, niin ne pitääkin tulpata (siisteyden nimissä siihen voi käyttää ihan jotain muutakin konstia kuin letkua ja pulttia).
Kuva 7: Jos nyt ymmärrän kuvaa oikein, niin toi liitäntä on kohokammion päällä. Toi saattais olla huohotusputken liitäntä hiilipöntölle tai jotain. Ei oikeen vaikuta paluulinjaltakaan. Ainakin jossain malleissa paluu menee jo suodattimelta.
Kato jos noista oli jotain apua.
Kaasari kysymyksiä FSJn ropellusta...
Laitoin googlen kuvahakuun "amc 258 egr" niin tuli aikas hyviä kuvia.
Nyt ymmärtää taas vähän paremmin miten se EGR ja PCV touhut kytketään virallisesti.
----
www.geocities.com/cantwait_forviolence/nav.html
Muunmuassa tuolla sivulla näky olevan kuvia.
Melko ylhäällä oli näitä VACUUM alipaine juttuja.
Ensin näitä uudempia 80-lukusia, jossa on jo liikaa.
Mutta oli suuntaa antavana kuvia vanhemmistakin.
Sitten siellä vähän alempana oli siitä EGR ja PVC jutuista kuvatusta.
Ja sitten kun menee vielä alemmaks niin BBD kaasutin kohdassa oli näistä alipaine putkien lähtöjä merkattu.
Nyt ymmärtää taas vähän paremmin miten se EGR ja PCV touhut kytketään virallisesti.
----
www.geocities.com/cantwait_forviolence/nav.html
Muunmuassa tuolla sivulla näky olevan kuvia.
Melko ylhäällä oli näitä VACUUM alipaine juttuja.
Ensin näitä uudempia 80-lukusia, jossa on jo liikaa.
Mutta oli suuntaa antavana kuvia vanhemmistakin.
Sitten siellä vähän alempana oli siitä EGR ja PVC jutuista kuvatusta.
Ja sitten kun menee vielä alemmaks niin BBD kaasutin kohdassa oli näistä alipaine putkien lähtöjä merkattu.