Ei toi 4 astetta luulisi niin paljon vaikuttavan että venttiili ottais mäntään kiinni, mutta tää on sitten ihan mutua kun en tiä paljonko siellä venttiilin ja männän välissä on tilaa ja kuinka kohdalleen esim kampuran kiilaura on koneistettu. Astelevyllä ja heittokellolla sais mitattua todellisen ajotuksen.
Jos en saa tota tsekattua niin laitan kyllä nolla asentoon...
Jotta saat siitä nokasta täyden hyödyn irti niin se pitäisi ajoittaa astelevyn ja heittokellon kanssa siten kuin nokan valmistaja ilmoittaa. Tuossa uudessa jakopääsarjassa tuo säätö on tehty mahdolliseksi. Eli jos ajoitus on kohdallaan 0-merkin kanssa niin anna olla siinä mutta jos vaatii säätöä johonkin suuntaan niin käytä hyväksesi noita +- 4 astetta merkkejä. Kuvaa kun kattelin niin mun silmään ne säätää noin puoli hammasta suuntaansa. Jos tulee ongelmia, niin mulla on kyllä duunissa levy ja heittokello. Voisin vaikka koittaa ehtiä käydä siellä teidän tallilla ihmettelemässä kun oon ens viikon 7-3 vuorossa.
ok hieno homma!!! vielä ei ole kuitenkan kaikki osat tullu, saan nokan vasta loppuviikosta.... en oo ite koskaan mittausta tehnyt, missä kunnossa koneen täytyy olla että voi mitata? Ite ole vasta keskiviiikkona maisemissa
Jotta saat siitä nokasta täyden hyödyn irti niin se pitäisi ajoittaa astelevyn ja heittokellon kanssa siten kuin nokan valmistaja ilmoittaa. Tuossa uudessa jakopääsarjassa tuo säätö on tehty mahdolliseksi. Eli jos ajoitus on kohdallaan 0-merkin kanssa niin anna olla siinä mutta jos vaatii säätöä johonkin suuntaan niin käytä hyväksesi noita +- 4 astetta merkkejä. Kuvaa kun kattelin niin mun silmään ne säätää noin puoli hammasta suuntaansa. Jos tulee ongelmia, niin mulla on kyllä duunissa levy ja heittokello. Voisin vaikka koittaa ehtiä käydä siellä teidän tallilla ihmettelemässä kun oon ens viikon 7-3 vuorossa.
Nokka tuli... ja olen takaisin maisemissa... Elikkä mites toi ajoitus tehdään... täytyykö koneen olla ns. täydessä iskussa ja kaikki palikat kiinni????
Voihan sitä yrittää nostajalta mitata mut paras tapa mun tietääkseni on mitata keinuvivulta. Tässä voi tietysti jossitella koneiston välyksistä mutta noin mulle on opetettu.