J20 virtalukko-ongelma

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
Enzo
Viestit: 1241
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 10:46 am
Paikkakunta: Tampere

J20 virtalukko-ongelma

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Vaihdoin J20:seen uuden Jamantilta ostamani virtalukon pohjan kun vanha starttaili kaikissa asennoissa. Eipä loppuneet gremliinit siihen.

Nyt kun kääntää virta-avaimesta virta päälle- asentoon. O.K. Sitten kun kääntää starttausasentoon, ei tapahdu mitään. Vasta sitten kun avaimen päästää takaisin virta päällä- asentoon alkaa startti pyörittää, ja pysähtyy kun kääntää virran pois. Tässä kohtaa meni hämmästyksen sormi ihmetyksen suuhun. Voisiko joku viisaampi kertoa mistä on kysymys, vai pitääkö paikalle hankkia manaaja häätämään gremliinit pois. >:(

Lieneekö pääsiäisnoitien tekosia? :o
JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

J20 virtalukko-ongelma

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Sulla on säätö pielessä!!
Enzo
Viestit: 1241
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 10:46 am
Paikkakunta: Tampere

J20 virtalukko-ongelma

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Säädin sen ihan ylös, kun alempana ei tuntunut starttausasento samalta kuin vanhassa.

Voiko se mennä starttausasennon yli eli asentoon jossa se ei starttaa?

Ilmeisesti näin. :-/
Avatar
A-V
Viestit: 7632
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

J20 virtalukko-ongelma

Viesti Kirjoittaja A-V »

aarnoo, kuvia ja projektiraporttia tästä pelistä tonne rojekteihin! :)
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Enzo
Viestit: 1241
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 10:46 am
Paikkakunta: Tampere

J20 virtalukko-ongelma

Viesti Kirjoittaja Enzo »

aarnoo, kuvia ja projektiraporttia tästä pelistä tonne rojekteihin! :)



On ollut harkinnassa, mutta meikäläisen runoilijantaidoilla saa kirjoittaa pariin, kolmeen kertaan ennenkuin tulee hyvä. Ja sitten vielä, kun homma pitää aloittaa ihan alusta, eli vuodesta -86 (ei mennyt ihan epuiksi)... :)
Enzo
Viestit: 1241
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 10:46 am
Paikkakunta: Tampere

J20 virtalukko-ongelma

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Mysteerio odottaa vielä ratkaisuaan.

Otin virtalukon pohjan irti ja kokeilin startata ruuvarilla...sama homma.

Lampun kun laittaa solenoidin pikkupiuhoihin, niin toimii niinkuin pitääkin eli valo syttyy pelkästään starttiasennossa.

Vanha ja uusi virtalukon pohja toimii samalla lailla, eli vika ei ole niissä, tai sitten niissä on samanlainen vika... :D



Seuraavaksi epäily kohdistuu valomuistiin joka on räpelletty siihen jälkikäteen. Kun vain löytäisi sen releen. >:(

Lisävalojen rele löytyi, mutta sillä ei ollut vaikutusta vikaan.

No, voishan sen solenoidinkin vaihtaa, vaikka tuntuu toimivan ihan ok.

To be continued... ::)
JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

J20 virtalukko-ongelma

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Mysteerio odottaa vielä ratkaisuaan.

Otin virtalukon pohjan irti ja kokeilin startata ruuvarilla...sama homma.

Lampun kun laittaa solenoidin pikkupiuhoihin, niin toimii niinkuin pitääkin eli valo syttyy pelkästään starttiasennossa.

Vanha ja uusi virtalukon pohja toimii samalla lailla, eli vika ei ole niissä, tai sitten niissä on samanlainen vika... :D



Seuraavaksi epäily kohdistuu valomuistiin joka on räpelletty siihen jälkikäteen. Kun vain löytäisi sen releen. >:(

Lisävalojen rele löytyi, mutta sillä ei ollut vaikutusta vikaan.

No, voishan sen solenoidinkin vaihtaa, vaikka tuntuu toimivan ihan ok.

To be continued... ::)



Onkos solenoidin johdot oikeinpäin (siis ne pikkujohdot)??? S-nastaan Start -asennon johto ja I-nastasta puolalle (onko siinä solenoidissa edes kahta nastaa)???
maasturi
Viestit: 397
Liittynyt: To Touko 17, 2007 8:36 pm

J20 virtalukko-ongelma

Viesti Kirjoittaja maasturi »

En nyt päässyt vikaan sisälle mutta yleensä jenkkisähköissä virtalukonpohja sellainen, että käynnistysasennossa startti (releelle) saa ohjausvirran ja puola ei saa, joten käynnistysreleessä lisäkärjet (kelan rinnalla) jotka kytkee puolalle virran. Mutta kun muistelen jeepissä on poikkeuksia kun mulla sellainen että puola saa virran käynnistysasennossa AC asennosta myös. Koska niitä kahdenlaisia olemassa. Siinä tulee ongelma jos pohja ei olis riippuvainen releen lisäkärjestä, jolloin siinä tulis ilmiö että startilla olis aina heräte. Taas jeepissä on rotanloukku tyyppinen starttimoottori ja tarvii etureleen, muuten se pyörisi jatkuvasti. Mutta en ole omasta varma kun siinäkin oli jotain kötöstyksiä kun sain ylimääräiset releet ja johdot poistettua. Palaneet johdot uusittua, siinä oli sellaista kun hankin sen mutta Tutkittuani että puola saa sähköä myös startti asennosssa, jätin sen siihen ja on toiminut....



Jännempi juttu siinä mun wagoneerissa että virta-avain kääntyy päin vastaiseen suuntaa ja virrat aina kun vaikka avaimen poistaa lukosta. Itteempäin käänteässä starttaa mutta ei siihen pohja vastaa kun se toimii päinvastoin. Niinpä sitten outo miksi on sillein avain kääntö.  Siinä joku mestari taas säätänyt sitäkin.....Näitä virtalukko ongelmia monenlaisia, helpommalla pääsis kun purkais kaikki ja rakentaisi uudestaan, gremliinit häviäsi pois......
Enzo
Viestit: 1241
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 10:46 am
Paikkakunta: Tampere

J20 virtalukko-ongelma

Viesti Kirjoittaja Enzo »





Onkos solenoidin johdot oikeinpäin (siis ne pikkujohdot)??? S-nastaan Start -asennon johto ja I-nastasta puolalle (onko siinä solenoidissa edes kahta nastaa)???




On kaksi nastaa vierekkäin (pieniä) ja yksi takana (ilmeisesti puolalle etuvastuksen ohitus).

Ne kaksi vierekkäin tulevaa piuhaa on yhdistetty kumilla siten että ne on tarkoitettu vain siinä asennossa eikä toisinpäin.
Enzo
Viestit: 1241
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 10:46 am
Paikkakunta: Tampere

J20 virtalukko-ongelma

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Onkos noissa 360 moottoreissa startin rattaan kytkentä solenoidilla, eikä Bendix- laitteella?
Vastaa Viestiin