Trunnionin painelaakeri

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
coronetti
Viestit: 179
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 6:34 pm

Trunnionin painelaakeri

Viesti Kirjoittaja coronetti »

Onkos kukaan laittanu uutta painelaakeria trunnioniin?Kun uuden laakerin mukana tuli ohut ja paksu o-rengas sekä semmonen muovinen rikka,niin tiedän et se ohut o-rengas tulee laakerin alapuolelle ja paksu o-rengas sekä muovi rikka yläpuolelle.Mutta laakeri jää pömpöttämään sen ohuen o-renkaan päälle,eli siis laakeri ei mene pohjaan asti,ja näinhän sitä ei voi jättää,koska ajan kanssa laakeri hieroo o-renkaan paskaksi,jolloin sinne tulee välystä,ei hyvä.Tulin siihen tulokseen,että täytyy hommata ohuempi o-rengas,jotta laakeri menee pohjaan asti.En tiedä tajusitteko sepostustani,mutta onko mielipiteitä asiasta?Niin ja eikös niiden o-renkaiden tarkoitus ole estää pölyn meneminen laakeriin.
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

Trunnionin painelaakeri

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Toinen o-rengas menee sinne laakerin "keskellä" olevaan uraan.

Yläpuolelle se prikka ja toisen o-renkaan paikkaa en nyt muista.

Itse en kyllä laittaisi laakerin alapuolelle o-rengasta.



RS
coronetti
Viestit: 179
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 6:34 pm

Trunnionin painelaakeri

Viesti Kirjoittaja coronetti »

Vanhassa laakerissa,mikä on melko varmasti alkuperäinen,oli alapuolella kuminen tiiviste,se ei kyl ollu o-renkaan tyylinen vaan semmonen ohut lärpäke,sit yläpuolella oli paksu o-rengas.Nyt kun laitoin uuteen laakeriin yläpuolelle sen paksun o-renkaan ja sen muovirikan,niin tein semmosen huomion että koko paketin kun kiristää sormitiukkuuteen,niin se muovirikka jumittaa laakerin eli laakeri ei pyöri,vaan se mihin tulee ylätukivarret kiinni.Mut jos yläpuolelle laittaa vaan sen o-renkaan eikä muovirikkaa ollenkaan,niin sillon laakeri pyörii niinkun kuuluukin.Hitto ei näistä ota selvää pirukaan. [smiley=undecided.gif]
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

Trunnionin painelaakeri

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Tossa ei ny näy sitä akselia tai laakeria mut muistaakseni ei laakerin alapuolelle tullut mitään tiivisteitä. O-rengas tuli yläpuolen uraan ja olikos sen mutterin alla vielä prikka. Päällimäiseks siihen reikään tuli vielä muovitulppa.



Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

Trunnionin painelaakeri

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Projekti-osiosta huomasin, että tää sun Trunnion on sitä toista mallia, kuin mitä Americaanissa käytetään (mun ja Hepen puheet ja kuvat koskee Americaania).



Toi rakenne on mulle vieraampi.



RS
raipe
Viestit: 1502
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 6:52 pm

Trunnionin painelaakeri

Viesti Kirjoittaja raipe »

mun tiätääkseni sama laakeri molemmissa. 390-401 koneisissa kuulemma erilaiset ainakin hintaset. meinaan tossa viimmeviikolla utelin paikallisesta vauhtiputkasta.
coronetti
Viestit: 179
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 6:34 pm

Trunnionin painelaakeri

Viesti Kirjoittaja coronetti »

Laitoin näköjään noi o-renkaat oikein.Tossa kuva miten ne kuuluu tulla.Tossa linkissä on muutenkin hyviä kuvia trunnionin laitosta.

http://www.forum.route66rambler.com/index.php/topic,262.189.html







juhap
Viestit: 6799
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Trunnionin painelaakeri

Viesti Kirjoittaja juhap »

Tämä olikin tuttu linkki... Aikoinaan annoin kaverille vinkin (sivu 2) kurkata, mitähän löytyy lattiapellistä etupenkin alta...ja löytyihän sieltä... taisi löydös saada päälle ameriikan kittiä?
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Vastaa Viestiin