-65 american laikka-avo

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
slantman
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 7:52 pm

-65 american laikka-avo

Viesti Kirjoittaja slantman »

onkos kukaan tällästä tehny? joutuuko paljon vahvistelemaan että saa kilpiin, ja tarviiko kaaren?
juhap
Viestit: 6798
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

-65 american laikka-avo

Viesti Kirjoittaja juhap »

Kaipa noita on koetettu tehdä...



Vahvistuksia pitää tehdä. Raipen avosta saa mallit alkuperäisten kaltaisiin. Mutta kaipa nuo "yleiset" jutut pitää tehdä, vaikka ei alkuperäisen kaltaista suunnittele. Helmat pitää vahvistaa tavalla tai toisella. Vahvistukset vaativat eteen kunnon hitsauskohdat= vahvikepellit jalkatilassa. Takapenkin takana kannattaa olla "vääntölaatikko" eli joissain autoissa on sufletin kotelo tehty vahvasta pellistä ja hitsattu koriin jäykistysosaksi. Sillä ovethan on kiva saada pysymään aukeavina...



Avohan kuuluu mallisarjaan, joten pitäis mennä ilman kaarta.



Mutta jos sellaista sikalintta laikka-avoa aattelee, niin silloinhan on ihan sama miten sen tekee, kunhan saa leimasta läpi. Ja jos ajaa vain kesän... katsastus keväällä ja katto pois ja ovet hitsillä kiinni!



Mutta linttalotja kannatta tehdä vaikka jostakin 240 volvosta tai muusta normiautosta... ei ramista...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
NonSenCe
Viestit: 800
Liittynyt: Ma Tammi 29, 2007 12:52 pm

-65 american laikka-avo

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

juuh samaa mieltä. ei enää laikka-avo autoja. ei ainakaan harvinaisista vanhoista autoista. niitä on jo suomessa tehty tarpeeksi.



satoja autoja on pilattu lopullisesti repimällä katto irti.



minun mielestäni yksi suurin ja häpeällisin tahra suomalaisessa (jenkki)autoharrastuksessa on juuri laikka-avot.



harmittaa niin vietävästi aina sellaisen nähdessäni. olisi ollut ihan käypä peli katon kanssa mutta nyt "arvoton", etenkin huonosti tehtynä.



jos haluat avo auton tehdä niin tee se kunnolla.. eikä pelkästään rälläkkälaikka laulaa versiota.



niitä valmiita laikka avoja on myynnissä aina jollain. osta sellainen mielummin kuin "tuhoat" näihin päiviin säilyneen auton. jollekin sekin on arvokas sellaisenaan. ja tulevaisuudessa vielä enemmän.



tai tosiaan tee se laikka-avo jostain tavallisemmasta jota vielä löytyy tuhansia liikenteessä.



-pari vuotta sitten sain ylipuhuttua yhdet sankarit rikkomasta lähes museokuntoisen foortti granadan rälläkällä. hetken mielenjohteesta olivat hommaan alkamassa. iso tapiopullo siihen kului mutta säästyi auto. (ei jenkki mutta kiva peli silti)



(ja nyt siitä on tulossa tosi fiini entisöinti kun hieman omistaja kerkesi miettimään kesälomaansa pidemmälle ja oikeastaan hänen kohdallaan myös kasvamaan aikuiseksi =) )



ylipuhuin heidät ostamaan naapuri firman pihassa olleen kolari volvon kopalla kaljaa ja tekemään siitä sitten se "avoauto".. ojan pohjalle kiepahtanut katosta lytyssä ollut farmari 740 sai uuden elämän romuttamon sijasta.
Avatar
pekka
Viestit: 4938
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

-65 american laikka-avo

Viesti Kirjoittaja pekka »

No en nyt ihan noin jyrkkä olisi.  En tietty lähtisi ehjää yksilöä pilkkomaan, mutta onhan noita raatojakin ja ennen kaikkea aloitettuja projekteja on aina silloin tällöin tarjolla.



Vahvistuksia joutuu tosiaan tekemään ja raipen autosta näkee mallia.



Tuulilasin karmista täytyy tehdä paljon vahvempi kuin orkkis on, et kelpaa leimalle.



Mut jos koko homma on vielä ajatuksen tasolla, niin aidon avon hommaaminen on kyllä varsin kohtuullinen vaihtoehto; just oli hollannissa? avo 4 tonnilla...
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

-65 american laikka-avo

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Eikös Joensuussa ollut 4d avo Americaani leimattuna.



RS
slantman
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 7:52 pm

-65 american laikka-avo

Viesti Kirjoittaja slantman »

no tästä ei kyllä kovinkaan pussihousu enää museopeliä tee. ollut laulukäytössä ja sen jälkeen seissy ulkona varaosa autona. aattelin et sais siittä vielä laikka-avon ku ei viittis paaliinkaan laittaa ku ei olis kopastaan mätä
juhap
Viestit: 6798
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

-65 american laikka-avo

Viesti Kirjoittaja juhap »

Jos on hyvä kopastaan,niin nippuun vaan ja ruoste pommi raato osiksi tuolle. Oma museoauto oli tuommoinen joskus säästöön laitettu tyhjä koppa, ilman mitään... paitsi lasit ja jotakin risaa akselia yms...



Tossa seon kasattu pikkuisen kotiin tuotuna, ettei kukaan olis järkyttynyt...



http://i6.photobucket.com/albums/y228/JuhaP/2d%20sedan/004.jpg


American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
ScaliS
Viestit: 216
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 3:25 pm

-65 american laikka-avo

Viesti Kirjoittaja ScaliS »

Eikös Joensuussa ollut 4d avo Americaani leimattuna.



RS



on ja tservöletin 350 syrämmellä..



herrakani
Viestit: 47
Liittynyt: Pe Joulu 19, 2003 2:39 pm

-65 american laikka-avo

Viesti Kirjoittaja herrakani »

Musta toi on upea!
slantman
Viestit: 16
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2007 7:52 pm

-65 american laikka-avo

Viesti Kirjoittaja slantman »

tästä varaosa-autosta parhaat palat menee parempaan samanlaiseen, josta sais museo pelin. (ei oma) tosin siihenkin kuulemma suunniteltu fjordin 302:sta. varaosa-auton loppu hylsystä tulee laikka-avo, jos paperit saan tai uusio metallia.
Vastaa Viestiin