No niin koitetaan Sillulle laittaa jotain vastausta. :)
Jos turvatyynyn valo vilkkuu 4-kertaa, niinkuin yleensä, ongelma on liian suuri vastus turvavyön esikiristimen virtapiirissä. Suomeksi, penkissä olevan turvavyön kiristimen ja mittariston takana olevan ohjain yksikön välillä liikaa vastusta. Jos kone on 1,6 tai isompi, niin lämpömittarin anturi on sylinterin kannen päässä olevassa termostaatti kotelossa, alaviistossa-siis ei päällä. Kytkimen käyttö on ihan vaijerilla, mutta tuossa taitaa olla automaatti säätö polkimen päässä, sen näkee siitä jos polkimessa ei ole säätöruuvia.
Satunnaisia kuljetustarpeita tuli haettua muutaman satasen hintanen Ford Escort -95 farkku. Ihan hyvä ajoltaan, leima toki ummessa.
Mut Ford-miehet, pari kysymystä taas..
- Tässäkin se perinteisistä perinteisin vika eli airbagin valo vilkkuu. Mistä lähetään etsimään vikaa, kuskinpenkin alla olevasta liittimestäkö taas?
- Koneen lämpömittari mittaristossa ei toimi, mistähän päin konehuonetta löytyy anturi?
- Onko tässä mekaaninen vai nestekytkin? Ymmärtääkseni mekaaninen..?
1: escofoortissa se liitin on siinä penkin sivussa verhoilun alla.....kynnyksen ja penkin välinen verhoilu irti ja se liitin on siinä verhousmuovissa kiinni
2: Eli tosiaan Zetecissä se on sen ylävesiletkun liitoksen alapuolella. Vaihda termari ja anturi yhtäaikaa. Aikoinaan meni melkein aina niin, että ensin uusittiin termari ja heti kohta perään anturi
3: Vaijerin automaatti säätö löytyy 95-96 autoista. Eli jos kytkin poljin rutisee ja paukkuu, niin automaattisäädön räikkä menee uusiksi.....ja on muuten sit "hauska" vaihdettava escossa.
Muistaakseni mittariston takaa.....eli airbagin moduli sanonut poks. Onko autolla ajettu jotain pikku kolhua??? Mulla tilttas toi moduli siitä sinisestä eskosta vaikka oli puskurin pinta ajettu risaks eikä bagi ollut edes lauennut.
Keltasista johdoista ja liittimistä tunnistaa bägin osat.
Joku tuommoinen sieltä kojelaudan sisältä pitäisi löytyä.