käynnistys ongelma... iso sellainen

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Cassu

Viesti Kirjoittaja Cassu »

lämpimässä auto on koko ajan ollut... eli en usko
hentpe

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Juttelin tuossa meidän kone expertin kanssa ja hän sanoi, että jos männät tai renkaat on tuossa kohtaa jumissa, niin vika on kyllä koneistamon. Se konehan ei ole edes käynyt. Sanoi vaan, että tuntuu siltä kuin johonkin kanavaan on jäänyt poroa ja homma on sitä kautta mennyt reisille.

Jos koneistamo ei suosiolla maksa, niin ei kun kuluttajasuojaan yhteys. Aikaa palaa mutta ei taida olla muita vaihtoehtoja. Kysy myös mitä selvitystyössä syntyneitä kustannuksia korjaamo on velvollinen tuossa kohtaa korvaamaan.
Cassu

Tällä hetkellä korjaus ja tutkimustyö ei maksa mitään mutta joudun maksamaan uudet tiivisteet ja laakerit... Jos asiasta alkaa riitelemään niin saa kuulema hakea romut pois. Soitin kuluttaja asiamiehelle ja sanoi että voi riitauttaa myös jälkeen päin, parempi tietenkin olisi nyt... :(

Tällä hetkellä minulle on tärkein saada kone kuntoon. Saavat kirjoittaa paperin korjauksen jälkeen että mitä heidän mielestä oli vikana ja mitä ovat tehneet etc. Saan itselleni vanhat laakerit "todisteeksi"

Maksan mieluummin tässä vaiheessa muutaman satasen että saan koneen kuntoon ja katsotaan jos saa myöhemmin riitautuksen kautta takaisin. En voi lähteä siihen että tässä vaiheessa tulee stoppi hommiin, auto on saatava kesäksi valmiiksi!
CULMALA

Viesti Kirjoittaja CULMALA »

Olen vähän sitä mieltä että firman nimeäkin voi laittaa esille, että voi muutkin äänestää jaloillaan. Jos yritys ei ota vastuuta tekemistään osais silloin muutkin varoa viemästä tavaroitaan sinne tärveltäväksi. Nuo vastuu kysymykset on aina melko kinkkisiä, mutta esim. meidän lafkassa korvataan joskus mun mielestäni liiankin helposti asioita. Toimintaan on kuitenkin syynä tuo jatkuvuus ja asiakkaan saaminen tyytyväiseksi, oli syyllinen sitten kuka tahansa. Huono palaute kun kantaa kauemmaksi kuin luuliskaan
audiq

Viesti Kirjoittaja audiq »

Joo avasivat koneen juuri ennen kun lähdin reissuun, olivat männät jumittuneet ja sylinteriessä oli ruoste jälkiä, männän renkaat ihan jumissa... Olivat 100 varmoja että sylintereihin on mennyt vettä...

Jokainen vähänkin enemmän autojen kanssa ropannut varmaan ymmärtää, ettei sylinterit/männät ruostu jumiin, kun autoa yrittää käynnistää.

Ja männänrenkaiden kanssa sama homma. Ei niitä voi saada jumiin, jos kone ei edes kunnolla ole käynyt.

Sinua nyt vedätetään ihan huolella. Kamera mukaan ja ottamaan nyt todistusaineistosta kuvia ennen kuin siivoavat jälkensä.

Harjoittele ensin kamerasi asetukset, että saat oikeasti tarkkoja kuvia. Mistään tuhruista kun ei paljon iloa ole.

Koneistamon vastaan tuleminenkin kertoo, että tietävät mokanneensa. Eiväthän he muuten yrittäisi sinua kiristää noille, että jos valittaa, niin ei korvata mitään.

Minä maksaisin tiivistesatsin ja laakerit ja kun kone olisi todettu toimivaksi, niin korvausvaatimukset pöytään. Tunnit ylös, mitä on mennyt koneen irroitukseen ja asennukseen ja kaikki kuitit joka käsipaperistakin.

Siinähän sitten pullikoivat, kun jos sinä olet tuon alakerta kasattuna heiltä tilannut, niin mikäs siinä olisi mennyt pieleen.

Harmi ettet kokeillut sitä neuvomaani magneettia mujuun. Olisi nähnyt, mistä se metallihile oli lähtöisin. Koska jos se kone kasataan pelkästään uusilla laakereilla, niin magneettisena se olisi sitten ollut koneistussilppua kanavista.

Cassu

Firma on moottorikoneistus Ojala (turku) joka on samaa lafkaa GT motorsin (helsinki) kanssa... eli suosittelemän vältelemään näitä firmoja!!!
Cassu

Saavat kirjoittaa mulle paperin mitä heidän mielestä koneessa oli vikana ja mitä ovat tehneet se hyväksi, sen jälkeen otan yhteyttä kulttajavirastoon!!!

Kun siinä lapussa lukee että männät jumissa niin asian pitäsi olla aika selkeä... Ja aion tosissaan vaatia myös omia työtunteja!!!

Mulla on lisäksi hyvä oikeusturva joten mun puolesta voi mennä vaikka oikeuteen saakka, maksaa ainakin firmalle saatanasti...
Cassu

Tänään soittelin kuluttaja virastoon uudestaan ja kyselin että miten toimia. Homma on aika selkeä, koneistamo kirjoittaa mulle vaan paperin että mikä heidän kanta asiaan on. Tämän jälkeen teen ilmoituksen kuluttajavirastoon minne mainitsen kaikki asiat: metallipuru, kampiakseli jumissa etc. ja sen miten asiakasta on kohdeltu...

Sen jälkeen kuluttajavirasto hoitaa asiaa, saan myös vaatia omia tunteja minkä tosissaan aion tehdä. Laskin että pelkästään ihmettelyssä ja koneen irti saamisessa on mennyt lähemmäs 30 tuntia.

Täytyy kyllä ihmetellä koneistamon toimintaa... Jos olisivat nätisti hoitaneet homman niin olisin ollut tyytyväinen. Jos toi valitus menee sellaisenaan läpi joutuvat maksamaan mulle takaisin korkojen kera plus 10e/tunti.

Tässä on vielä se seikka että Koneistamon velvollisuus on todistaa että olen tehnyt virheen koska he ovat kasanneet koneen!
hentpe

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Kyllä täytyy firman pomon olla aika pölvästi, että lähtee riitauttamaan moista. Voi melko suurella varmuudella sanoa, että häviö tulee. Täytyy kuitenkin muistaa, että ainoastaan oikeuslaitos on se instanssi, jonka päätöksiä on pakko noudattaa. Mutta jos kuluttajasuoja lautakunnan päätös on asiakkaan puolella, niin enpä ole kuullut, että se oikeudessa miksikään muuttuisi. Maksaa vaan hävinneelle rutosti enemmän.
Cassu

Hahaaaaaaa!!!!! Eilen illalla klo 23.41 kaikui tallissa jumalaton V8 murahdus!!!!!! Se on hengissä taas.  :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Joo... elikkä sain maanantain koneen takasin ilman kansi, eivät ehdi kansia asentamaan on niin kiire... Noh ei se mitään taitaa olla parempi että kasaan itse. Maanantaina noin 22.30 kone nipussa ja laatikko kiinni. Öljyt koneessa pyöritetty ja tarkastettu että nousee kansille asti.

Tiistaina jumalattomalla tohinalla kone paikalle ja kaikki kilkkeet kiinni.

Kone pyörii startilla nätisti, aivan eri homma kuin viimeksi. Lupasi ensimmäisellä kerralla ja muutaman kaasari hörpyn jälkeen lähti käymään... Että silleen hieman eri homma kuin viime yrittämällä... Vittu ja koneistamo väittää ettei siinä mitään vikaa ollut, just joo.  

Mutta... konetta alunperin lähdin korjaamaan koska lämpeni liikaa... noh, nousee lämmöt kyllä vieläkin aika hätäisesti ja on aika korkealle... onko tämä tällaisen ensi käynnistyksen ominaisuus??? Voiko olla että alkuperäinen vika on ollut syylärissä, sikäli ei sillä niin väliä ole olisin joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin konetta "trimmannut" ;) joten uuden syylärin hankkiminen tähän konkurssiin ei paljoa haittaa, onpahan sitten toimiva...  
Vastaa Viestiin