Suomen Javelin ja Amx mallit
Suomen Javelin ja Amx mallit
Mitä mä nyt muistan tosta artikkelista (oli mulla mukana Ruissalossa ja sinne jäi) Vakiota oli vain kampura ja lohko. Kaikkea muuta muutettu. Nokka noin 300 mek 0.5 nostolla. Se on siis vaihtunut. Ulkoiset muutokset kuten nyttenkin. Autosta piti tehdä ensin kiihdytysauto ja sitten näyttelyauto-tai toisinpäin. Maalia ja lakkaa oli kulunut 60 litraa. Jossain on myös mainittu että loota olisi T 10 Super. Perä "tuettu" ja lukollinen. Sitäkään ei ollut enää. Sain tuon artikkelin valokopiona kaverilta joka auton Seinäjoelta toi, mutta ei enää muista mistä sen itse sai. Traction Barit tuli irrallisena mukana kaupassa ja päätyivät Lounaiselle Linjakadulle Poriin.
Tämä oli myytävänä ilmaisjakelulehdessä aikanaaan jotain 55 000 hintaan. silloin hintaa oli 53 000 liikaa. Aikanaan se sitten tuli vaihdossa meni -61 Impala Sport Coupe.
Tämä oli myytävänä ilmaisjakelulehdessä aikanaaan jotain 55 000 hintaan. silloin hintaa oli 53 000 liikaa. Aikanaan se sitten tuli vaihdossa meni -61 Impala Sport Coupe.
Suomen Javelin ja Amx mallit
Hmm. Eikö kaikki AMC:n käyttämät T-10 ole itseasiassa Super T-10 mallisia...? Eli alumiinicasella?
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Suomen Javelin ja Amx mallit
Kaikki AMC:n alkuperäiset T-10 laatikot on valurautaa, eli normi T-10 mallia.
Paljon on varmaan vuosien varrella ympätty AMC-autoihinkin tarvikemallisia Super T-10 askeja alumiinikuorilla. Näissä kuitenkin Chevan kytkinakseli joka on lyhyempi kuin AMC:ssä ja vaatii rakentelua mm. kampiakselin laakeriholkin kanssa tai lyhyempää kytkinkoppaa. Yhtään AMC:n kytkinakselilla varustettua Super T-10 laatikkoa ei ole näkynyt. Edes amerikan AMC forumit ei ole tälläista löytänyt, vaikka keskustelua on ollu paljonkin aiheesta.
Jos jollain on AMC:n kytkinakselilla ja pulttijaolla alumiininen Super T-10 tuuman paksulla ryhmäpyörän akselilla, niin ääriharvinainen on !!
AMC Super T-10 laatikoista on kuitenkin joku legenda olemassa. Ehkä niitä on käytetty "jossain" sen verran, että on saatu luokiteltua alumiiniaski ratakilpureihin. Voi olla myös, että tehdas on pistänyt pelkästään "paperit" kuntoon luokituksen saamiseksi. Kuka tietää
Varsinkin kahdeksankymmentäluvulla tuppasi kaikki kuitenkin olemaan "Superia" tai "Hipoa" ellei suorastaan "High Perfomancea". Sen verran vähän näitä laitteita ja tietoa oli Suomessa olemassa ennen uustuontia ja internettiä.
Paljon on varmaan vuosien varrella ympätty AMC-autoihinkin tarvikemallisia Super T-10 askeja alumiinikuorilla. Näissä kuitenkin Chevan kytkinakseli joka on lyhyempi kuin AMC:ssä ja vaatii rakentelua mm. kampiakselin laakeriholkin kanssa tai lyhyempää kytkinkoppaa. Yhtään AMC:n kytkinakselilla varustettua Super T-10 laatikkoa ei ole näkynyt. Edes amerikan AMC forumit ei ole tälläista löytänyt, vaikka keskustelua on ollu paljonkin aiheesta.
Jos jollain on AMC:n kytkinakselilla ja pulttijaolla alumiininen Super T-10 tuuman paksulla ryhmäpyörän akselilla, niin ääriharvinainen on !!
AMC Super T-10 laatikoista on kuitenkin joku legenda olemassa. Ehkä niitä on käytetty "jossain" sen verran, että on saatu luokiteltua alumiiniaski ratakilpureihin. Voi olla myös, että tehdas on pistänyt pelkästään "paperit" kuntoon luokituksen saamiseksi. Kuka tietää
Varsinkin kahdeksankymmentäluvulla tuppasi kaikki kuitenkin olemaan "Superia" tai "Hipoa" ellei suorastaan "High Perfomancea". Sen verran vähän näitä laitteita ja tietoa oli Suomessa olemassa ennen uustuontia ja internettiä.
Suomen Javelin ja Amx mallit
50 ;D ;D ei kun 51 ;D ;D
eikä tässä ole edes kaikki ;)
tai kaksipaikkaiset :D
eikä tässä ole edes kaikki ;)
tai kaksipaikkaiset :D
Suomen Javelin ja Amx mallit
Kaikki AMC:n alkuperäiset T-10 laatikot on valurautaa, eli normi T-10 mallia.
Noniin. Eli homma olikin just toisinpäin kun muistin. ;) Itseasiassa noinpäin loogista. Kiitos korjauksesta!
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Suomen Javelin ja Amx mallit
50 ;D ;D ei kun 51 ;D ;D
eikä tässä ole edes kaikki ;)
tai kaksipaikkaiset :D
Niinpä... taitaa olla Javet nykyisin yleisempiä kuin Hornetit... Etenkin ajokuntoiset.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Suomen Javelin ja Amx mallit
Juu ei näy kyllä kumpiakaan, en muista koska olis vastaan tullu jossain muualla kuin tapahtumien yhteydessä.
Suomen Javelin ja Amx mallit
Tämmönen löyty OD:ltä... nim Remu63:lta


American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Suomen Javelin ja Amx mallit
NT-59 sen jälkeen JZF-70 on mulla tallessa ikiprojekti tuntuu ettei oikein etene ajokuntoinen mutta on haastettakin vois ajatella vaihtojakin oon liian laiska näin isoon proj ja talli kylmä voi heittää ehd yv Ja vaihdot vain harrasteautoihin noita käyttiksiä on aivan tarpeeksi
Suomen Javelin ja Amx mallit
Vittu näitä Javelinejahan putkahtelee esiin siihen tahtiin, että on vissiin kohta Suomen yleisin auto, taidan vaihtaa mosseen, kele...