AMC levyjarrut, sylinterikoot, jne.
AMC levyjarrut, sylinterikoot, jne.
Hornetista löytyy tuuletetut levyjarrut, eli tollaset uudemmat yksisylinteriset. Piti selvittää mitkä omasta löytyy ja samalla selvittelin tuota TECH INFO etulevyjarrujen yhtä ristiriitaa ja sain erittäin loistavan selvityksen jenkkilästä Frank Swygertilta, josta poimittuna alla tietopaketti aikajärjestyksessä.
AMC Front Disc-brakes:
- Bendix 4 caliber, non-ventilated, used 1965-1970.
- Kelsey Hayes brakes, ventilated, used 1971-76 all models.
All the Kelsey Hayes calipers used a 2.75" piston. The Kelsey Hayes brakes used different bore size master cylinders to change the amount of pressure to the calipers -- small cars used 1" for power disc brakes, 1.0625" for manual disc, Rebel/Matador/Ambo used 1.125" (no non-power disc for big cars).
- Bendix, ventilated, used from 1977-81.
Bendix came in two sizes - "Big Bendix" have a 3.1" piston and were used on the Matador. "Small Bendix" have a 2.6" piston and were used on all other cars. All Big Bendix brakes use a 1-1/8" bore master cylinder, the Small Bendix a 1" bore (or very close to those sixes -- some small ones are listed at just under 1"). The bore of the master must match the caliper piston for the Bendix.
- GM discs, ventilated, used from 1982-1988 (and later on Jeeps)
This construction is almost identical to the Kelsey Hayes. GM calipers use a 2.5-2.6" piston also.
also info on Drum brakes 1970-1988
All drum brake (front and rear) cars used a 1" master cylinder. This varied some throughout the years, but 67 and later cars used 1" for drums anyway.
AMC Front Disc-brakes:
- Bendix 4 caliber, non-ventilated, used 1965-1970.
- Kelsey Hayes brakes, ventilated, used 1971-76 all models.
All the Kelsey Hayes calipers used a 2.75" piston. The Kelsey Hayes brakes used different bore size master cylinders to change the amount of pressure to the calipers -- small cars used 1" for power disc brakes, 1.0625" for manual disc, Rebel/Matador/Ambo used 1.125" (no non-power disc for big cars).
- Bendix, ventilated, used from 1977-81.
Bendix came in two sizes - "Big Bendix" have a 3.1" piston and were used on the Matador. "Small Bendix" have a 2.6" piston and were used on all other cars. All Big Bendix brakes use a 1-1/8" bore master cylinder, the Small Bendix a 1" bore (or very close to those sixes -- some small ones are listed at just under 1"). The bore of the master must match the caliper piston for the Bendix.
- GM discs, ventilated, used from 1982-1988 (and later on Jeeps)
This construction is almost identical to the Kelsey Hayes. GM calipers use a 2.5-2.6" piston also.
also info on Drum brakes 1970-1988
All drum brake (front and rear) cars used a 1" master cylinder. This varied some throughout the years, but 67 and later cars used 1" for drums anyway.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
AMC levyjarrut, sylinterikoot, jne.
Jos joltakulta löytyy lisätietoa sellaista mitä olis kiva olla tässä samassa viestissä. replyä vaan.. ;)
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
AMC levyjarrut, sylinterikoot, jne.
Kuka opettas mulle tota vieraan näköstä kieltä :o Ei ymmärrä mittään.
AMC levyjarrut, sylinterikoot, jne.
AMC Levyjarrut etu:
-Bendix, 4 mäntäiset sylinterit, ei jäähdytetyt, käytetty 1965-1970.
- Kelsey Hayes jarrut, jäähdytetyt levyt, käytetty 1971- 76 kaikki mallit.
Kaikissa kelsey hayes sylintereissä 2.75 tuumaiset männät. Kelsey hayes käytti eri kokoista pääsylinterin halkaisijaa, jolla saatiin erisuuruinen paine sylintereille --- pikkuautoissa 1 tuuma tehostimen kanssa, 1.0625 tuumaa ilman tehostinta, Rebel, Matador ja ambo 1.125 tuumaa (ilman tehostinta)
-Bendix, jäähdytetyt levyt, käytetty vuosina 1977-81
Bendixiä on kahta kokoa - "iso bendix" on 3.1 tuuman männillä ja käytettiin Matadorissa. "pikku bendix" on 2.6 tuuman männillä ja käytettiin kaikissa muissa. isossa bendixissä on pääsylinteri 1 1/8" ja pikkuisissa 1 tuuma ( tai erittäin lähellä noita lukemia :o -- jotkin pienemmät on listattu pikkuisen alle 1 tuuman ???) pääsylinterin on natsattava bendixin jarrusylintereihin.
- GM, jäähdytetyt levyt, käytetty 1982 - 1988( ja myöhemmissä Jeepeissä)
Melkein identtinen Kelsey hayeksen kanssa. GM käytti myös 2.5-2.6 tuuman mäntiä.
Lisäksi tietoa rumpujarruista 1970 - 1988.
Kaikissa rumpujarruissa ( etu ja taka) käytettiin 1 tuumaista pääsylinteriä, joitakin poikkeuksia mutta kaikissa -67 jälkeen on käytetty 1 tuumaista.
en tiedä onko tosta apua mutta on se ainakin sinnepäin ;D ;D ;D ;D ;D ;D
-Bendix, 4 mäntäiset sylinterit, ei jäähdytetyt, käytetty 1965-1970.
- Kelsey Hayes jarrut, jäähdytetyt levyt, käytetty 1971- 76 kaikki mallit.
Kaikissa kelsey hayes sylintereissä 2.75 tuumaiset männät. Kelsey hayes käytti eri kokoista pääsylinterin halkaisijaa, jolla saatiin erisuuruinen paine sylintereille --- pikkuautoissa 1 tuuma tehostimen kanssa, 1.0625 tuumaa ilman tehostinta, Rebel, Matador ja ambo 1.125 tuumaa (ilman tehostinta)
-Bendix, jäähdytetyt levyt, käytetty vuosina 1977-81
Bendixiä on kahta kokoa - "iso bendix" on 3.1 tuuman männillä ja käytettiin Matadorissa. "pikku bendix" on 2.6 tuuman männillä ja käytettiin kaikissa muissa. isossa bendixissä on pääsylinteri 1 1/8" ja pikkuisissa 1 tuuma ( tai erittäin lähellä noita lukemia :o -- jotkin pienemmät on listattu pikkuisen alle 1 tuuman ???) pääsylinterin on natsattava bendixin jarrusylintereihin.
- GM, jäähdytetyt levyt, käytetty 1982 - 1988( ja myöhemmissä Jeepeissä)
Melkein identtinen Kelsey hayeksen kanssa. GM käytti myös 2.5-2.6 tuuman mäntiä.
Lisäksi tietoa rumpujarruista 1970 - 1988.
Kaikissa rumpujarruissa ( etu ja taka) käytettiin 1 tuumaista pääsylinteriä, joitakin poikkeuksia mutta kaikissa -67 jälkeen on käytetty 1 tuumaista.
en tiedä onko tosta apua mutta on se ainakin sinnepäin ;D ;D ;D ;D ;D ;D
AMC levyjarrut, sylinterikoot, jne.
Siinäpä harvinaisen viisas mies ;D tai sitten minä olen tyhmä ja huonosti oppinut :-X
AMC levyjarrut, sylinterikoot, jne.
juh, erittäin liki liippaa. eipä tullut aatelleeks että sen vois kääntääkki ::)
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
AMC levyjarrut, sylinterikoot, jne.
-4 mäntäiset sylinterit, ei jäähdytetyt, käytetty 1965-1970 ovat merkkiä Bendix, jos joku ei mukamas tienny.
AMC levyjarrut, sylinterikoot, jne.
katos, jäi sekin mainitsematta.. ::)
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
AMC levyjarrut, sylinterikoot, jne.
Hups.... niinpä onkin, lukihärjö iski...... ;D