Liimatut jarruhihnat

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
Tapani
Viestit: 365
Liittynyt: Su Huhti 22, 2007 12:51 pm

Liimatut jarruhihnat

Viesti Kirjoittaja Tapani »

Hain tällä viikolla liimatut etujarrukengät kotiin,kyllä ne niitatut aina voittaa.Mutta nämä kuin edellisetkin hihnat ovat identtisiä ja yhtä pitkiä,eikö toisen pitäisi olla lyhempi.Pitäisikö lyhentää vai onko se loppujen lopuksi sama jos ei olekkaan primääri/sekundääri kenkää? :-?
stidi
Viestit: 324
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 9:58 am

Liimatut jarruhihnat

Viesti Kirjoittaja stidi »

ai miks niitatut pitäis olla eripituset?
Avatar
A-V
Viestit: 7632
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Liimatut jarruhihnat

Viesti Kirjoittaja A-V »

tää on ihan hyvä kysymys. törmäsin ite samaan kun pinnotin joskus kuutos-hornetin etukengät. tuloksena jarrut oli liian äkäset ja lukittautuivat helpolla. otin rälläkän käteen lamellilaikalla ja tasottelin sekundäärien ylimääräiset pois niin ongelma häipyi. epäilin toki hiukan että olin kasannut jotkut jouset ekalla kerralla väärin ja tokalla kerralla oikein, nimittäin en oikein jaksanut hahmottaa tota pitkää ja lyhyttä hihnaa ja niitten eroavaisuuden syytä.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

Liimatut jarruhihnat

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Miten tän kirjottais:

Etummaisen kengän lyhyemmän kitkapinnan ajatuksena on, että saadaan sama jarruvoima molempiin kenkiin.

Etummaisessa kengässä tapahtuu jarrutuksen aikana itsetehostusta.



RS
stidi
Viestit: 324
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 9:58 am

Liimatut jarruhihnat

Viesti Kirjoittaja stidi »

mutta hihnan kiinnityksen kanssa ei ole sillä tekemistä ja ainoa ero on kehän pituus joka kasvaa kun on uusi pinta. Mikäli paremmasta jarrutehosta haluaa eroon niin helpoimmalla pääsee kun muuttaa kengän kaaren eriäväksi rummun kehän kanssa. Järkevintä on silloin painaa kenkää lkasaan päin sillä silloin kenkä oikenee ajan kanssa rummun kanssa vastaavaksi. Jos yrittää päästä helpommalla ja muutta kengän kehän ulospäin, niin se kostautuu pitkässä juoksussa kertautuvasti heikompana tehona.
Vastaa Viestiin