Aussie locker
Aussie locker
Miten on, sopiiko tuommoinen lukko katukäyttöön vai onko se joku maastoajoukkojen juttu?
Miten on sopiiko tuommoinen Jeepin 35 perän lukko AMC:n 35 perään? Ja oliko jotakin eroja eri perävälitysten kanssa?
Miten on sopiiko tuommoinen Jeepin 35 perän lukko AMC:n 35 perään? Ja oliko jotakin eroja eri perävälitysten kanssa?
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Aussie locker
Ainakin poikien oman sivuston mukaan toi "lukko" sallii normaali ajotilanteessa pyörien välisen nopeuseron muttei salli vetoakselin tasauspyörästöä hitaampaa pyörimistä. Eli kurviin voi ajaa normaalisti mutta voima ei karkaa pitoerojen takia toiselle puolelle.
Sen verran pitää kysäistä, et mikä on AMC35?? Danan 35:en perän tiedän ja AMC:n 15:en ja 20:en.
Sen verran pitää kysäistä, et mikä on AMC35?? Danan 35:en perän tiedän ja AMC:n 15:en ja 20:en.
Aussie locker
No tuo Eaglen alla oleva versio Danan perästä ja olihan noita Concorden allakin. Eli viimeiset versiot AMC 15 perästä, jossakin nimetty Dana 35 C (C for Custom). Tarkoittaa kuulemma sitä, että sovitettu AMC:n jarruhilppeet akselin päihin. C ei siis meinaa C-clippejä... Näin olen tuolta netistä lueskellut.
Ja onhan tuo Dana 35 ainakin tuolla XJ Jeeppien allakin...
Ja onhan tuo Dana 35 ainakin tuolla XJ Jeeppien allakin...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Aussie locker
No nii... lukko hommattu.
Voiko vetoakseleiden välissä olevan tasauspyörästön sisällä olevan palikan jättää pois, vai kärsiikö joku laakeri vaurioita?
Jeepin perässähän ei moista ole, mutta akselithan on yksiosaiset...
Voiko vetoakseleiden välissä olevan tasauspyörästön sisällä olevan palikan jättää pois, vai kärsiikö joku laakeri vaurioita?
Jeepin perässähän ei moista ole, mutta akselithan on yksiosaiset...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Aussie locker
Onko noiden perien tunnistamiseen jotakin sääntöä/ohjetta/kikkaa?
Kiinostaisi tietää mikä perä toi Concorden alla oleva on.
Kiinostaisi tietää mikä perä toi Concorden alla oleva on.
Aussie locker
Soikea kannenkoppa?
Se on AMC 15 mitä ilmeisimmin, koska tuo on kutosella. Ja 80-lukuinen, silloin se on oikeasti Dana 35 mitä tuolla palstoilla kutsutaan myös AMC 35:ksi.
Mulla on 79 concorden perä, johon hommasin tuon Jeepin Dana 35:n lukon....
Pyöreä koppa AMC 20-perä...
Se on AMC 15 mitä ilmeisimmin, koska tuo on kutosella. Ja 80-lukuinen, silloin se on oikeasti Dana 35 mitä tuolla palstoilla kutsutaan myös AMC 35:ksi.
Mulla on 79 concorden perä, johon hommasin tuon Jeepin Dana 35:n lukon....
Pyöreä koppa AMC 20-perä...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Aussie locker
Soikea kannenkoppa?
Se on AMC 15 mitä ilmeisimmin, koska tuo on kutosella. Ja 80-lukuinen, silloin se on oikeasti Dana 35 mitä tuolla palstoilla kutsutaan myös AMC 35:ksi.
Mulla on 79 concorden perä, johon hommasin tuon Jeepin Dana 35:n lukon....
Kyllä ensi talveksi tarvii saada lukkoperä alle. Ei jaksa enää toista samanlaista talvea.
Ilmeisesti toi perä on siis Dana 35 eli AMC-15 eli AMC 7 9/16".
Välitys 2:73, joten ilmeisesti lukkoja ei saa noin harvalle välitykselle.
Kävisikö tähän esim. XJ Cherokeiden yleinen välitys 3:54. Niitä voisi saada edullisesti offi-harrastajilta.
Auton voimanlähdettä on tarkoitus piristää lähiaikoina, kannattaako siis unohtaa saman tien tämän perän parantaminen heikon maineen takia?
Noin 1k€:lla saisi super 35 kitin vai samalla hintaa esim. Moparin 8 3/4 tilalle?
Onko ehdotuksia?
Aussie locker
Soikea kannenkoppa?
Se on AMC 15 mitä ilmeisimmin, koska tuo on kutosella. Ja 80-lukuinen, silloin se on oikeasti Dana 35 mitä tuolla palstoilla kutsutaan myös AMC 35:ksi.
Mulla on 79 concorden perä, johon hommasin tuon Jeepin Dana 35:n lukon....
Kyllä ensi talveksi tarvii saada lukkoperä alle. Ei jaksa enää toista samanlaista talvea.
Ilmeisesti toi perä on siis Dana 35 eli AMC-15 eli AMC 7 9/16".
Välitys 2:73, joten ilmeisesti lukkoja ei saa noin harvalle välitykselle.
Kävisikö tähän esim. XJ Cherokeiden yleinen välitys 3:54. Niitä voisi saada edullisesti offi-harrastajilta.
Auton voimanlähdettä on tarkoitus piristää lähiaikoina, kannattaako siis unohtaa saman tien tämän perän parantaminen heikon maineen takia?
Noin 1k€:lla saisi super 35 kitin vai samalla hintaa esim. Moparin 8 3/4 tilalle?
Onko ehdotuksia?
Jos jostain syystä päädyt tuon perävälityksen / perän vaihtoon, uskoisin että kaksi henkilöä ilmoittautuu välittömästi ostajaehdokkaiksi Raipe ja mä (sillä edellytyksellä että osat sopii vanhempiin koreihin).
Itse olen yrittänyt rikkoa AMC 15-perää vuodesta 1992, siinä toistuvista yrityksistä huolimatta onnistumatta, en toisin ole vielä tajunnut kokeilla niillä maagisilla kahdella lisäsylinterillä (V8). :D
Toivottavasti joku osaa vastata myös asiallisesti, mä en siihen pystynyt. ;)
RS
Aussie locker
Mitäs jos sovittais perän XJ:stä? Menis luultavasti hyvin pienellä urheilulla paikkaansa. Noin ihan puhtaasti mutu tuntumalla...
Aussie locker
hmm. ymmärtääkseni tuo Dana35 on päivitetty versio AMC15 perästä, jonka pitäisi kestää ihan OK. Ymmärtääkseni juuri tuota Dana35:sta on XJ ja MJ kopissa käytetty. Olikohan niin että dana35:sta oli pari eri versiota vielä... aika vähän olen ite ollut tekemisissä ko. perän kanssa joten muilta varmasti löytyy paremmin tietoa... Jamant?
Tommonen osui joskus silmään, tuon perusteella ainakin kesto pitäisi olla ihan ok vaikka konehuoneesta löytyisi 4.0L tai pikkukasi...
http://www.trailquest.com/axles/jeep-factory-axle.shtml
tuon AMC-15 kestosta voin vain kommentoida että kaveri ajeli hornetilla jossa pikkuperä ja 304cid ihan onnistuneesti pari vuotta kunnes auton möi. eikä ymmärtääkseni mitenkään varonut perää tai sen käyttöä koko aikana.
Tommonen osui joskus silmään, tuon perusteella ainakin kesto pitäisi olla ihan ok vaikka konehuoneesta löytyisi 4.0L tai pikkukasi...
http://www.trailquest.com/axles/jeep-factory-axle.shtml
tuon AMC-15 kestosta voin vain kommentoida että kaveri ajeli hornetilla jossa pikkuperä ja 304cid ihan onnistuneesti pari vuotta kunnes auton möi. eikä ymmärtääkseni mitenkään varonut perää tai sen käyttöä koko aikana.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D