Apusimpukka

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
sillu
Site Admin

Apusimpukka

Viesti Kirjoittaja sillu »

Uusi osa on siis tuollanen. Rehellisesti sanottuna mä en edes tiedä mikä tämä osa on, "apusimpukka", "apusimpukan pusla", apusimpukan holkki" vai mikä.. :P :-[ :-X No, asias on useampiaki ongelmia mut alotetaan nyt vaik siitä et eikö tän pitäisi olla

ihan tiukka siihen varteen, joka on rungossa kiinni?? Ei kai tällasel osalla muuten mitään tee :D Musta tuntuu et tää on ihan väljä siihen varteen, väljempi ku vanhakaan, jää selkee välys tämän ja tapin väliin.

Onko mulla siis kulunut se tappi vai väärä pusla? Mikä sen tapin nimi on (suomeksi ja englanniksi)?

pekka

Apusimpukka

Viesti Kirjoittaja pekka »

aika tiukka sovitus sen pitää olla, et toimii. Veikkaan, et sulla on väärä osa.
sillu
Site Admin

Apusimpukka

Jamant apuaaa

JAMANT
Viesti:

Apusimpukka

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Jamant apuaaa

Jaa´a, luettelo tunsi vain tuon yhden siihen!! Täytyy maanantaina töissä tutkia lisää!!!!
HV

Apusimpukka

Viesti Kirjoittaja HV »

Tjoo

Mulla on samanlainen -70 Javessa, jonka vaihdoin kuitenkin kokonaisena eli ostin varren jossa oli pusla jo valmiina.

Hintaero oli aika pieni, pelkkään puslaan verrattuna.

Kyllä tuo mun mielestä näyttää oikealta, mullakin uusi oli yhtä väljä akseliin kuin vanha, eli ainakin mun tapauksessa akseli oli kulunut varsinkin alapäästään.

Tein perinteisen korjauksen leikkaamalla ohennin purkin kyljestä sopivan palan peltiä jonka rullasin väliin "holkiksi". Tuli just sopivan tivis kun laitoin vaseliinia väliin ja tökkäsin varren tilaansa.

Tämmösellä kotkauksella mä sen korjaisin, kun ei ollut parempaakaan tarjolla  :P

pekka

Apusimpukka

Viesti Kirjoittaja pekka »

Ei sen akselin kuluminenkaan mitään hirveän ainutlaatuista ole, mutta jos vanha on sopiva, mutta paskana muuten, niin kyllä uuden pitää sopia ilman sen ihmeempiä temppuja.

Voi olla et muistan väärin, mut eikös esim caanossa ole ihan saman näköinen systeemi, mut mitoitus eri?  Voihan se olla, et reilussa 40 vuodessa joku osa on vaihtunut "väärään"
sillu
Site Admin

Apusimpukka

Se ite tappi näyttäisi olevan iisi vaihdettava, eli Jamant jos sellasia tappeja löytyy niin tulemaan vaan tännepäin.

Sen sijaan sen et miten sen kääntövarren saa irti holkista, johon tuo holkki tulee, siihen ei vielä riittänyt ymmärrys..

JAMANT
Viesti:

Apusimpukka

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Se ite tappi näyttäisi olevan iisi vaihdettava, eli Jamant jos sellasia tappeja löytyy niin tulemaan vaan tännepäin.

Sen sijaan sen et miten sen kääntövarren saa irti holkista, johon tuo holkki tulee, siihen ei vielä riittänyt ymmärrys..

Tukussa on yksi kappale koko apusimpukkaa, otetaanko se???
sillu
Site Admin

Apusimpukka

laita tulemaan vaan :)

Vastaa Viestiin