AMC/Rambler sytytystulpat

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

AMC/Rambler sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Muistaakseni, joku olis väittänyt, että ero on johdoissa.



Tollasia tulppia kattelin HL:n sivuilta (meitin tarviketoimittaja)....vähän on mielestäni virheitä koskien 4,0 konetta ainakin.



2,5i 91> NGK FR5-1

4,0i 91> Bosch FR 8HC

4,0i >90 NGK FR5-1

2,5 >86 NGK ZFR5A-11

232 75-77 NGK GR4

258 81-86 NGK ZFR5A-11

304 75> NGK GR4


juhap
Viestit: 6798
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

AMC/Rambler sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja juhap »

Championin vanha kirja erottelee 196-koneet kahtia.



60-65 Rambler ja Classic H-14-Y



60-65 American H-18-Y





Mikäs mahtaa olla erona?
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Avatar
pekka
Viestit: 4938
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

AMC/Rambler sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja pekka »

Voi mennä metsää, mut taitaa olla virhe toi h-14 y, täytyy tutkia.



-Mut lättäpäähän voi lisätä denso W16LS



-327 denso W16P-U ja Champion J12Y



- uudet kasit; ac delco 41-827 ja R45XLS; Beru 14R-9DU, Z82; Bosch WR9DC+


Avatar
A-V
Viestit: 7632
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

AMC/Rambler sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja A-V »

Tota tota, päivittelin osan yllätulleista listalle, osa taas oli melko ristiriitaisia jo listalla olevien tietojen kanssa?



327 Champion tulppa? J-12Y vai H-14Y?

NGK tulpista näytti olevan kahta täysin eri vaihtoehtoa.. lähestulkoon kaikkiin mitä listalla oli.. Mulle on jo tuttuja nuo mitä listalla on ja oudompia nuo Hepen listalla olleet... pitääköhän ne paikkansa myös?
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
juhap
Viestit: 6798
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

AMC/Rambler sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja juhap »

Toi sama vanha Champion kirja antoi vanhoille kaseille tuon H-14-Y:n.



OT: Tuossa meikäläisen 196-koneessa oli tulppana NGK BP5ES!!! Kierre on 2x oikeaa mittaa pidempi!! Hyvin oli mahtunut olemaan paikallaan jo muinaisuudesta asti... asennettu ennen vuotta 1995.
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Avatar
pekka
Viestit: 4938
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

AMC/Rambler sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja pekka »

championilla ei vissiin ole tuotannossa enää juurikaan h tulppia. Eli toi j tulppa on nykyinen koodi
ArtoIlmari
Viestit: 10
Liittynyt: Su Touko 08, 2011 1:26 pm

AMC/Rambler sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja ArtoIlmari »

Aihesta: sytytystulpat.

Vanhoihin kaseihin Championon tulppia H-14Y.

Kauan niitä etsin, edes Championin omat sivut ei niitä enää

tunne. Halusin kuitenkin omaani (327) oikeanlaiset sytytystulpat ja sainhan sellaiset; kiven alla vain tuntuvat nykyään olevan..
juhap
Viestit: 6798
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

AMC/Rambler sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja juhap »

Mulla on noita H14Y tulppia 12 kpl...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Rattikarahka
Viestit: 53
Liittynyt: La Kesä 30, 2012 8:17 pm

AMC/Rambler sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja Rattikarahka »

Toi sama vanha Champion kirja antoi vanhoille kaseille tuon H-14-Y:n.



OT: Tuossa meikäläisen 196-koneessa oli tulppana NGK BP5ES!!! Kierre on 2x oikeaa mittaa pidempi!! Hyvin oli mahtunut olemaan paikallaan jo muinaisuudesta asti... asennettu ennen vuotta 1995.



Saman huomasin tänään oman 196 kohdalla, vähän oli ihmetystä kyllä kun oli tuo BP5ES(pitemmällä kierteellä) ja tohon kuuluisi lyhyt.

Noh, laitellaan lyhyet championit paikalleen.
Avatar
karzi
Viestit: 578
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 1:46 pm

AMC/Rambler sytytystulpat

Viesti Kirjoittaja karzi »

NGK BP5HS on lyhemmällä kierteellä. Toiminee mainiosti. Ite puhistin Championit vuodelta -83 :D
Vastaa Viestiin