Mikä perä?

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
American67
Viestit: 894
Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 11:26 am

Mikä perä?

Viesti Kirjoittaja American67 »

on viel kuuskutosissa mutterihässäkkää... sen kanssa onki joutunu pähkäilee et mite se aukee...
JAMANT
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Mikä perä?

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

on viel kuuskutosissa mutterihässäkkää... sen kanssa onki joutunu pähkäilee et mite se aukee...

Onko se varmasti vuosimalliltaan -66 vai onko käyttöönottovuosi -66?? Ne on kaksi eri asiaa!!
Avatar
A-V
Viestit: 7632
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Mikä perä?

Viesti Kirjoittaja A-V »

on viel kuuskutosissa mutterihässäkkää... sen kanssa onki joutunu pähkäilee et mite se aukee...

Onko se varmasti vuosimalliltaan -66 vai onko käyttöönottovuosi -66?? Ne on kaksi eri asiaa!!



Taitaa olla todistettavasti 1966 mallinen ko laite ;) Pikkasen erinäköinen koppa...
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
American67
Viestit: 894
Liittynyt: Ke Touko 18, 2005 11:26 am

Mikä perä?

Viesti Kirjoittaja American67 »

kuuskuus on koppa, rekisteröity joulukuussa 65. en tiedä sit et vaikuttaako asiaa...
Avatar
pekka
Viestit: 4939
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

Mikä perä?

Viesti Kirjoittaja pekka »

Luulenpa(tai siis väitän tietäväni), et tossa vaikuttaa kone enemmän. 196 kanssa mutteriperä, uudemman koneen kanssa uudempi perä.
Avatar
Pitu
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Tammi 31, 2003 4:40 pm

Mikä perä?

Viesti Kirjoittaja Pitu »

on viel kuuskutosissa mutterihässäkkää... sen kanssa onki joutunu pähkäilee et mite se aukee...



Mulla aukeaa ristinivelestä. Kiristys mutterin kohdalta ei mahdu kartaani katkeemaan. Olisko takapään jousituksesta johtuva?



Kartaanin päässä on reikä, jossa boorit. Pää on halkaistu ja päälipuolella kartiokierre.  Yoke työnnetään koloon oikeaan mittaan ja kiristetään mutteri.



Tosta boorista ja kierteestä on syytä puhdistaa ylimääräset ruosteet ja rasvat pois. Ennen asennusta booriin olen laittanut laakerilukitetta ja kierteeseen rasvaa. Hyvin on paikoillaan pysynyt ja saa auki tarvittaessa. (eli 1 - 2 vuoden välein, kun saa laatikkoa korjata)



Jos kiristys mutteri on rikki / hukassa korvaavan saa rakennettua kartiomaisella sisäkierteellä olevasta 1" puki-yhdistäjästä, jonka katkaisee sopivasti.



Tais mennä jo aika pitkälle alkuperäsestä aiheesta..
Vastaa Viestiin