Moottorin vaihdosta
Moottorin vaihdosta
Eikös se ryppyreuna pitäis olls mahdollisesti paras noista lohkoista> ei mikään saastehimmeli. Toiseksi eikö 318 silti kaikista paras kestävyydessä moparin moottoreista, onhan sitä aikoinaan pistetty tehtaalla fargo, dodge, desoto kuorma-autoissa. Riitttänyt paloautoihin kun voimaa ja nopeutta tarvittu palopaikalle. Ainakin se truckki versio mulle tutumpi, toisaalta toisen skaalan mukaan tehty, ei ainakaan normi 318 tulpat käy, vaan isommat, kai sitten kansikin erilainen ja nokkakaan alkuperäisenä. Kyllä minä ainakin pistäisin mopsin tekniikkaa omiin tötteröihin. Varsinkin jeeppiin pistäisin 318 ja 727 laatikon, jos sais valita. Ei ainakaan mitään general motorssia> general mistake....
Vielä tuosta truckki versioista> se käy kuin 258 tyhjäkäynnillä, yhtä äänetön mutta kun pistät lämän pohjaan, ääntä ja voimaa älyttömästi> kierrosherkkäkone. Ei ole silti semmonen rötkötin kuin muut kasikoneet....
Vielä tuosta truckki versioista> se käy kuin 258 tyhjäkäynnillä, yhtä äänetön mutta kun pistät lämän pohjaan, ääntä ja voimaa älyttömästi> kierrosherkkäkone. Ei ole silti semmonen rötkötin kuin muut kasikoneet....
Moottorin vaihdosta
Ryppyreuna eroaa uudemmasta 318:sta kansien, nokan ja mäntien osalta. Suurin ero on noi kannet, josta nuo muutkin erot johtuu. Kannet ei ole wedge tyyppisillä palotiloilla, eikä venttiilit samalla rivillä. Palotilat on semihemi tyyppiset ja venttiilit vinossa lähes vastakkain. Sellainen köyhempi versio early hemistä, puhutaan poly headiksi. Muuten osat vaihto kelpoisia uudemman version kanssa. Poly 318 moottoreissa muuten takokampurat. Ei huonoja koneita missään nimessä. Itellä muutama purettuna, voin laittaa joskus kuvia sisuksista jos ketään kiinnostaa?
Moottorin vaihdosta
Tossa 318 ryppiksessä on myös sylintereitten V-kulma leveemmällä kuin normi 318 moottorissa,eli imusarjat ei ole vaihdettavissa keskenään.
Moottorin vaihdosta
En sano juuta tai jaata tosta sylinterikulmasta. Pitäis joskus verrata. Unohdin tosiaan mainita ettei imu- ja pakosarjat käy. Johtuu noista kansista. Imukanavien jako on polyssa OIOIOIO ja pakopuolella sama, kun taas uudemmassa jako on OIOOIO, kuten pakopuolellakin.
Moottorin vaihdosta
Ei kai siitä mitään haittaa mobarin kuvia pistää tänne foorumille> Sen takia jos joku törmää niihin maailmanmatkalla ja ei tiedä niistä. Onhan Mobar sukulaisfirma vähän ja jotain jäi AMC perintöä. Siitä voi ihmetellä jeep corporaisonin tuotanto silti jatkui niin pitkään. Sitä iso pappa wagoneeri olemassa, siis -60 juttuja vielä-90 luvulla. Olisiko mikään muu uusi omistaja niin pitkään sallinut sitäkään. Ja jatkui joku henkilöautomallikin vuodesta-87 eteenpäin... Onhan se monessa varaosatoimittajan paketissakin Amc Chrysler Corporation ja ne osat johonkin chryslerin tai dodgeen. Vai tuli tuliko tämä kuin kirkas salama taivaalta silmille> ei tarkoitus loukata mutta näin hän se on. Onneksi Amc kirjoitettu ensin.... Mitenkä noi peruskaman moottorit 250 lohko ja 360 lohko> kai siinä isopapassakin Amc lohkon peruja.. Osien saantikin -90 luvun alkuun... Korjatkaa jos olen väärässä :)...
Moottorin vaihdosta
Hienoja pointteja chief-79! Ilmankos itse mopar hönönä tässä on ollut niin vaivatonta siirtyä tutustumaan amc maailmaan. Joo, kuvien tarkoitus olisikin selvittää 318 moottoreiden erot, jos nyt joku on tuollaisen mosan mennyt tunkemaan amc-kulkineeseen. Tietäisi sitten minkä kanssa on tekemisissä. Liputetaan silti amc-tekeleiden puolesta!
Moottorin vaihdosta
Itsekkin kun Amban keulaan 318+727 pakettia laittanut, niin ajatellut, että ei rupea kori ja tekniikka hylkimään toisiaan, kun lähes tulkoon/periaatteessa saman firman vehkeitä.
Eihän tuossa XJ jeepissäkään ole muuta kuin Chyrslerin logoja auto täynnä, AMC:stä ole muuta kuin tekniikan perusta ja jeep-nimi :D
Ja avaimen pää on täysin identtinen tuon Dodgen pakun avaimen kanssa.
Jne....
Eihän tuossa XJ jeepissäkään ole muuta kuin Chyrslerin logoja auto täynnä, AMC:stä ole muuta kuin tekniikan perusta ja jeep-nimi :D
Ja avaimen pää on täysin identtinen tuon Dodgen pakun avaimen kanssa.
Jne....
Moottorin vaihdosta
Itsekkin kun Amban keulaan 318+727 pakettia laittanut, niin ajatellut, että ei rupea kori ja tekniikka hylkimään toisiaan, kun lähes tulkoon/periaatteessa saman firman vehkeitä.
Eihän tuossa XJ jeepissäkään ole muuta kuin Chyrslerin logoja auto täynnä, AMC:stä ole muuta kuin tekniikan perusta ja jeep-nimi :D
Ja avaimen pää on täysin identtinen tuon Dodgen pakun avaimen kanssa.
Jne....
Kyllä mulla MJ:ssä ja XJ:ssä on ollut AMC:n logot, sekä moottorit 2.5L ja 4.0L on AMC:n suunnittelemia ja valmistamia... Tässä uudemmassa mikä vaimolle nyt tuli on Jeep Eagle Corporation valmistajana (1990) ja avaimet samaa vanhaa GM blankoa Jeep logoilla. Käytännössä sisältä ja päältä ja tekniikaltaan kuitenkin AMC:n XJ:n kanssa sama. Muutokset Mopar logoille ja muulle tais tulla just '91->?
Itse en ole koskaan mieltänyt vanhempia AMC/Rambler autoja samaksi firmaksi moparin kanssa, ajattelu enemmänkin sisarfirmoina, eli omat osat ja tekniikat vaikka omistuspohja onkin myöhemmin mennyt samaan kastiin. Jälkikäteen asennetuista tekniikoista tuntuu yllättäen tosiaan olevan moparin vaihtoehto yleisin, ehkä perustaen tähän samaan ajatukseen. Toki paremmin arvonsa pitää AMC:n omalla tekniikalla oleva laite, oli kyse sitten mistä mallista tahansa. Tässähän on ihan käytännönkin syy, sillä AMC:n tekniikka on yleensä lähes tuplahintaista lainattuun nähden. Tähän ja saatavuuteen vedoten on ihan ymmärrettävää jos joku ei halua orkkistyylistä kasia alkaa metsästää ja lainaa muualta.
Positiivista tässä kaikessa sisar-ajattelussa on, että AMC henkilöautot on jo vuosia hyväksytty Mopar Nats tapahtumissa jenkkilässä mukaan, muistelisin että oli pari vuotta sitten koko tapahtuman paras autokin Javelin ja ihan AMC:n omalla tekniikalla. Kummasti nostaa profiilia tälläisessä pienessä merkissä kun saadaan huomiota muuallakin kuin AMO/AMCRC/jne.. näyttelyissä jenkkilänsuunnalla.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D