Cherokee XJ huono tyhjäkäynti + pätkiminen
Cherokee XJ huono tyhjäkäynti + pätkiminen
Ja sitten seuraavaan rojektiaiheeseen vaimon käyttiksen osalta..
Tuo valo 4.0L on alkanut oireilla, käytännössä hiukan semmosella hakevalla tyhjäkäynnillä alkuun. Pari viikkoa sitten muutaman kerran liikennevaloista lähdettäessä 'tuhkehtuen' röpöttänyt jonka jälkeen kaasua terävästi painellen taas voima löytynyt.
Nyt kotiin ajellessa röpötys oli melkein joka risteyksessä ja tyhjäkäynti tosiaan epätasaista. Tasaisessa ajossa pintakaasulla kuitenkin ihan OK.
Autoon oli edellinen omistaja vaihtanut tulpat+johdot+pyörijän+jakajankannen varmaankin just tuota hetkellisesti huonoa tyhjäkäyntiä metsästellen huonolla menestyksellä, hiukan hakeva tyhjäkäynti ei mua tosin ole haitannut aiemmin mutta nyt alkoi tuntua jo ajomukavuudessa.
Perstuntumalta olis joku ruiskun anturivika...? Mitäs antureita...
- Kampiakselin asentotunnistin: Eikö ole lähinnä ON/OFF anturi, eli jos hajoo tai pätkii niin kone ei sammuu heti eikä lähe käyntiin.
- Lambda? Ei kuulosta loogiselta, koska välillä kaikki ihan OK, eikä merkitystä onko kone lämmin tai ei.
- TPS ?
Auto lähtee käyntiin ihan OK, tosin myös välillä huonommin jolloin tyhjäkäyntin NOUSEE oikein kunnolla ennenkä tasaantuu.
Ideoita? Jamantilta saa varmaan anturit, mutta olis mukava tietää mihin nää viittais eniten? olisko toi TPS? voiko sitä purkaa/puhdistaa jotenkin hyödyllisesti...? vai meneekö aina vaihtoon?
ps. sähköt ei tosiaan ole omia vahvuuksia... ;D
Tuo valo 4.0L on alkanut oireilla, käytännössä hiukan semmosella hakevalla tyhjäkäynnillä alkuun. Pari viikkoa sitten muutaman kerran liikennevaloista lähdettäessä 'tuhkehtuen' röpöttänyt jonka jälkeen kaasua terävästi painellen taas voima löytynyt.
Nyt kotiin ajellessa röpötys oli melkein joka risteyksessä ja tyhjäkäynti tosiaan epätasaista. Tasaisessa ajossa pintakaasulla kuitenkin ihan OK.
Autoon oli edellinen omistaja vaihtanut tulpat+johdot+pyörijän+jakajankannen varmaankin just tuota hetkellisesti huonoa tyhjäkäyntiä metsästellen huonolla menestyksellä, hiukan hakeva tyhjäkäynti ei mua tosin ole haitannut aiemmin mutta nyt alkoi tuntua jo ajomukavuudessa.
Perstuntumalta olis joku ruiskun anturivika...? Mitäs antureita...
- Kampiakselin asentotunnistin: Eikö ole lähinnä ON/OFF anturi, eli jos hajoo tai pätkii niin kone ei sammuu heti eikä lähe käyntiin.
- Lambda? Ei kuulosta loogiselta, koska välillä kaikki ihan OK, eikä merkitystä onko kone lämmin tai ei.
- TPS ?
Auto lähtee käyntiin ihan OK, tosin myös välillä huonommin jolloin tyhjäkäyntin NOUSEE oikein kunnolla ennenkä tasaantuu.
Ideoita? Jamantilta saa varmaan anturit, mutta olis mukava tietää mihin nää viittais eniten? olisko toi TPS? voiko sitä purkaa/puhdistaa jotenkin hyödyllisesti...? vai meneekö aina vaihtoon?
ps. sähköt ei tosiaan ole omia vahvuuksia... ;D
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Cherokee XJ huono tyhjäkäynti + pätkiminen
Voisko imupuolella olla vuotoa jossain letkussa tai liitoksessa jolloin seokset menee pieleen?
Cherokee XJ huono tyhjäkäynti + pätkiminen
En millään jaksaisi uskoa imupuolen vuotoihin, niitä hiukan tossa tarkistelin jo, mutta jos käytännössä imupuolella olis vuotoa niin ongelma olisi jatkuvasti päällä eikä niinkuin nyt että välillä vaan. Tänäänkin autolla ajeltu parikymmentäkilometria seka-ajoa eikä mitään ongelmia. Tämä mun mielestä viittaisi johonkin hajoavaan anturiin enemmänkin...?
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Cherokee XJ huono tyhjäkäynti + pätkiminen
Eikös noissa ole ollut sitä joutokäynnin säätimen jumittamista. Mulla oli aikanaan omassa sitä vikaa, et joutokäynti jäi hetkeksi aika korkeelle ennen kuin tasaantui. Sain ainakin sen käsityksen, et vika olis joutokäynnin säätimessä siinä läppärungossa.
Cherokee XJ huono tyhjäkäynti + pätkiminen
Eikös noissa ole ollut sitä joutokäynnin säätimen jumittamista. Mulla oli aikanaan omassa sitä vikaa, et joutokäynti jäi hetkeksi aika korkeelle ennen kuin tasaantui. Sain ainakin sen käsityksen, et vika olis joutokäynnin säätimessä siinä läppärungossa.
tjoo, mut kun ongelma esiintyy myös ajossa esim 80km/h vauhdissa... tällöinhän joutokäyntisäädin ei pitäisi olla syypäänä...?
Hyviä ideoita tässä on tullut kyllä, pitää nämäkin toki tsekata... ;) mutta lisää sais tulla...
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Cherokee XJ huono tyhjäkäynti + pätkiminen
ja jos edellinen päivä toimi ihan normaalisti niin tänään taas röpötystä ja heti kaasua enemmän painettaessa pätkintää... alipaineletkut näytti olevan ihan OK.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Cherokee XJ huono tyhjäkäynti + pätkiminen
Polttoainepumppu, regulaattori, sytytysyksikkö, PCM, ei ole alipainevuotoa (jos Jeepin ruiskukoneessa on alipainevuoto, kierrokset nousee ja pysyy...), jos ei muualta vikaa löydy, noista se löytyy
Cherokee XJ huono tyhjäkäynti + pätkiminen
Onko polttoainesuodatin vaihdettu?
Cherokee XJ huono tyhjäkäynti + pätkiminen
Onko polttoainesuodatin vaihdettu?
edellisen omistajan toimesta kyllä (joka oli samaa vikaa etsinyt) ja nyt kattelin ja näytti OK:lta, pistämpä vaihtoon...
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Cherokee XJ huono tyhjäkäynti + pätkiminen
Polttoainepumppu, regulaattori, sytytysyksikkö, PCM, ei ole alipainevuotoa (jos Jeepin ruiskukoneessa on alipainevuoto, kierrokset nousee ja pysyy...), jos ei muualta vikaa löydy, noista se löytyy
mites se kaasuläppä/TPS anturi ilmoittaa ongelmasta? näkeekö jostain tai voiko jotenkin mitata?
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D