Kohta 1.
Comanchessa aikaslailla keskellä sulakekoteloa vilkut ja 10A. Luulis että tuossa Cherossa olisi sama sulakerasia. Koita vaikka yleismittarilla sulakkeiden toimivuus.
ongelmia XJ:n kanssa(vilkut ja kaasu)
ongelmia XJ:n kanssa(vilkut ja kaasu)
Oma -69:ni on toki kovasti vanhempi, kuin Jeeppisi, mutta yleisohje-henkisesti;
omassa vilkkuongelmassani auttoi kovasti tiedot että vilkuille ja hätävilkuille on eri releet ja viiksipohjassa niille on eri kosketuspinnat. Kytkentäkaavion merkitystä ei voi vähätellä.
Kaasuttimesta; varmista vaijerin ja vivuston hyvä liikkuvuus
ongelmia XJ:n kanssa(vilkut ja kaasu)
Konehuoneen puolelta löytyy myös rele/ sulake boxi.
Tsekkaa myös se.
Mulla auttoi johonkin vastaavaan valo ongelmaan. En enää muista mihin. :D
Seuraavaks asensin vetokoukun johdoille sulakkeet. (oli kytketty suoraan takavaloihin) ;)
Auto oli -93, saattaa olla hiukka jo eroa sähköissä.
Tsekkaa myös se.
Mulla auttoi johonkin vastaavaan valo ongelmaan. En enää muista mihin. :D
Seuraavaks asensin vetokoukun johdoille sulakkeet. (oli kytketty suoraan takavaloihin) ;)
Auto oli -93, saattaa olla hiukka jo eroa sähköissä.
ongelmia XJ:n kanssa(vilkut ja kaasu)
Vilkkuun liittyen, tyypillisesti joko rele rikki tai ei tee kontaktia liittimiin!!
Ja käyntiin liittyen, IAC-venttiili viallinen!!
Ja käyntiin liittyen, IAC-venttiili viallinen!!
ongelmia XJ:n kanssa(vilkut ja kaasu)
kerro nyt jamant vielä että mikä tuo IAC venttiili on suomeksi... ;)
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
ongelmia XJ:n kanssa(vilkut ja kaasu)
kerro nyt jamant vielä että mikä tuo IAC venttiili on suomeksi... ;)
Idle Air Control = tyhjäkäyntimoottori
Eli tuommoinen: http://www.jamant.fi/iacventtiili-xjmj-cro83503643-p-787.html
ongelmia XJ:n kanssa(vilkut ja kaasu)
Voi olla. Mulla on kahteen kertaan käyny näin:
Soitin uuteen autoon paikalleen, yleismittaria apuna käyttäen johdot selvitetty.
Matukan kanssa tarina eteni näin: Aikaa oli kulunut useita viikkoja kun huomasin, et takavalot ei toimi. No tarkastus sulakkeisiin; parkkien sulake palanut. Uusi sulake paloi heti. Aikani asiaa selvittelin ja tulin siihen tulokseen, et jostain on oikkarissa. Melko kauan kesti, et selvis, et johto mikä oli soittimen maana olikin virrallinen valot päällä ja pääsi maahan, koska soitin maadoitti myös antennin kautta.
Ooppelissa kävi samalla tavalla, mut "maa johto" olikin vilkkujen piuha. Se selvis heti, kun oli jo kokemusta omasta tyhmyydestä.
Molemmissa tapauksissa johto oli musta ja irrallaan soittimen johtojen seudulla.
Soitin uuteen autoon paikalleen, yleismittaria apuna käyttäen johdot selvitetty.
Matukan kanssa tarina eteni näin: Aikaa oli kulunut useita viikkoja kun huomasin, et takavalot ei toimi. No tarkastus sulakkeisiin; parkkien sulake palanut. Uusi sulake paloi heti. Aikani asiaa selvittelin ja tulin siihen tulokseen, et jostain on oikkarissa. Melko kauan kesti, et selvis, et johto mikä oli soittimen maana olikin virrallinen valot päällä ja pääsi maahan, koska soitin maadoitti myös antennin kautta.
Ooppelissa kävi samalla tavalla, mut "maa johto" olikin vilkkujen piuha. Se selvis heti, kun oli jo kokemusta omasta tyhmyydestä.
Molemmissa tapauksissa johto oli musta ja irrallaan soittimen johtojen seudulla.