Jarruputkista, avolenkeistä ja tuumat/millit

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

Jarruputkista, avolenkeistä ja tuumat/millit

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Kiitti ostospaikka neuvoista!



Liittyy hieman tähän topicciin. Ennen kuin uskallan kiristellä uusia ohjaustehostimen letkuja ja jarruputkia, niin multa puuttuu kunnollinen tuumakokoinen avolenkkisarja.



Mistä kannattaisi kysellä? Onko merkitystä, että onko kuusikulmainen vai monikulmainen?



Jos ja kun näitä avaimia ostaa kannattaa ainakin vähän panostaa laatuun, halvimmat ratkeaa ensimmäisessä aukaisuyrityksessä.



Työkalu- / Varaosakauppoja kiertämään ja kysymään.



Kuvastot heillä kuitenkin pöydän alla piilossa. Kuusikulmaisena ehdottomasti.



RS
h3rn3
Viestit: 1451
Liittynyt: Su Loka 19, 2008 3:17 pm

Jarruputkista, avolenkeistä ja tuumat/millit

Viesti Kirjoittaja h3rn3 »



Työkalu- / Varaosakauppoja kiertämään ja kysymään.

Tämä on ehkä se seuraava vaihe shoppailussa.

Ensimmäiseksi ajattelin kysyä täältä hyviä/huonoja mielipiteitä aiheen tiimoilta.

Kyllähän noita avaimia löytyy vaikka Amazonista 16 taalan sarja elinikäisellä takuulla, mutta kun ei tiedä, että onko hintansa väärtti.
Avatar
A-V
Viestit: 7632
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Jarruputkista, avolenkeistä ja tuumat/millit

Viesti Kirjoittaja A-V »

tommosia avolenkkejä en ole koskaan tarvinnut, ihan normaaleilla leuoilla kiristellyt. jos on v-mäisessä paikassa niin kunnon knipexin papukaijat ovat toimineet pirun hyvin. olen kokenut että kiristäessä tärkeämpää on olla varovainen ettei vedä jenkoja/mutteria rikki kuin se että saa 'tarpeeks' kireeseen kerralla.



toki näen noidenkin avolenkkien hyödyt tässä hommassa, mutta kunhan vaan höpisen ettei ne mitenkään pakollisia ole...
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Avatar
pekka
Viestit: 4938
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

Jarruputkista, avolenkeistä ja tuumat/millit

Viesti Kirjoittaja pekka »

Mää ostin tollasen avolenkki sarjan ihan vaan testin vuoksi ja ainakin kotona vesijohtojen turaamisessa ovat pirun hyvät, jarruihin en oo koittanu, mut periaate sama...
Avatar
A-V
Viestit: 7632
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Jarruputkista, avolenkeistä ja tuumat/millit

Viesti Kirjoittaja A-V »

Mää ostin tollasen avolenkki sarjan ihan vaan testin vuoksi ja ainakin kotona vesijohtojen turaamisessa ovat pirun hyvät, jarruihin en oo koittanu, mut periaate sama...



pitääköhän investoida itekin. työkaluja ei kuitenkaan koskaan ole liikaa...
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Avatar
Pitu
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Tammi 31, 2003 4:40 pm

Jarruputkista, avolenkeistä ja tuumat/millit

Viesti Kirjoittaja Pitu »

Noita avolenkkejä alkaa kaipaaman, kun vanhat nipat on jumissa.

Kiintoavain pyörähtää ja poppareilla/putkitongilla rikkoo nipan.

Tossa tulee myös 6-kulmasen avaimen etu: se vielä pitää,kun 12- kulmanen pyörähtää.



Kiintolenkeillä pärjää kasausvaiheessa ja helposti aukeavilla nipoilla.



Laadukkaissa avaimissa yleensä mitat tarkempia, mikä helpottaa tiukassa paikassa.
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

Jarruputkista, avolenkeistä ja tuumat/millit

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Jumittuneen näköisen juntturin naputtelu kahdella pienellä vasaralla (toinen vasta puolelle ja toisella naputtaa) ja lämpöpuhaltimella lämmittäminen ennen ensimmäistäkään yritystä saattaa helpottaa paljon. Kun avain on pyörähtänyt sen ensimmäisen kerran voi aikaa palaa sen jälkeen vaikka miten ja sen jarruputken joutuu siinä kohtaa katkenneen uusimaan mitä suurimmalla todennäköisyydellä.
audiq
Viestit: 182
Liittynyt: La Loka 08, 2005 9:19 am

Jarruputkista, avolenkeistä ja tuumat/millit

Viesti Kirjoittaja audiq »

...jos on v-mäisessä paikassa niin kunnon knipexin papukaijat ovat toimineet pirun hyvin.




Knipexit toimii hyvin ja kuusikulmainen hylsy on se paras. Putki poikki ja hylsyllä auki.

Uusi putki kun ei juuri mitään maksa, niin vähemmällä pääsee, kun vaihtaa samalla senkin. Ei tarvitse sitten putkia erikeen alkaa vaihtamaan.




Avatar
Jeep-Ukko
Viestit: 1737
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 8:01 pm
Paikkakunta: Kuopio

Jarruputkista, avolenkeistä ja tuumat/millit

Viesti Kirjoittaja Jeep-Ukko »

...jos on v-mäisessä paikassa niin kunnon knipexin papukaijat ovat toimineet pirun hyvin.




Knipexit toimii hyvin ja kuusikulmainen hylsy on se paras. Putki poikki ja hylsyllä auki.

Uusi putki kun ei juuri mitään maksa, niin vähemmällä pääsee, kun vaihtaa samalla senkin. Ei tarvitse sitten putkia erikeen alkaa vaihtamaan.






Meinasin ja myös sanoa, että putki poikki ja 6 kulmainen, jämpti hylsy.
stidi
Viestit: 324
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 9:58 am

Jarruputkista, avolenkeistä ja tuumat/millit

Viesti Kirjoittaja stidi »

Mutta tämä ei auta ilmausruuviin jonka myös joutuu irrottaa ja joka on tod. näk. viel pahemmin juntturas. Lopputuloksena on et ottaa silintrin pöydälle ja irrotta ilmaruuvin siellä tai ilmaa sitten silinterin sen uuden letkun avulla....
Vastaa Viestiin