Moottorin lämmittäminen

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
sillu
Site Admin
Viestit: 2153
Liittynyt: La Joulu 21, 2024 8:53 pm

Moottorin lämmittäminen

Viesti Kirjoittaja sillu »

;D
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

Moottorin lämmittäminen

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Kyllä se homma tässä hymyilyttää, mutta selitä se asiakkaalle niin, että se menee perille. Tämän päivän trendi kun on, että minä vaadin jotain hyvitystä.

Yhteen Mondeoon laitettiin lohkis ja asiakas käytti sitä aamulla noin puolisen tuntia. No kone lähti köhien käyntiin. Annoimme asiakkaalle Fordin suunnasta tulleet ohjeet käyttää lämmitintä pidempään mutta sehän ei käynyt sitten millään. Vaadittiin meidän piikkiin asennettavaksi eberiä jne. Että tämmöisiä tapauksia. Edellisen mallin Poloon ei vissiin saanut laittaa lohkista lainkaan, ennen kuin saatiin joku uudempi ohjelma aikaiseksi. Nämä on näitä päästörajoitusten mukanaan tuomia kummallisuuksia.
HV
Viestit: 1904
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 8:27 pm

Moottorin lämmittäminen

Viesti Kirjoittaja HV »

Kyllä se homma tässä hymyilyttää, mutta selitä se asiakkaalle niin, että se menee perille. Tämän päivän trendi kun on, että minä vaadin jotain hyvitystä.

Yhteen Mondeoon laitettiin lohkis ja asiakas käytti sitä aamulla noin puolisen tuntia. No kone lähti köhien käyntiin.



Voi miten tuttua tarinaa  :P



Samanlaisia on ollut täälläkin ja sitä valitusten määrää   ;D ;D



Suomalainenko muka arka valittamaan  :-?
Avatar
Jeep-Ukko
Viestit: 1737
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 8:01 pm
Paikkakunta: Kuopio

Moottorin lämmittäminen

Viesti Kirjoittaja Jeep-Ukko »

Jep Jep.



Ja sitten vielä tuosta letkulämppäristä, ja nimenomaan hyttilämppärin linjaan liitettävä.



Riippuu autosta ja letkutuksista, mutta usein lämppärin kenno ahdistaa niin paljon virtasta, että lämmitin yli lämpiää ja särkyy tai varoke palaa, joten tarviis sen lisä vesipumpun jo lämmitys vaiheessa, eli 240 volttisen...



No asennushan voidaan tehdä ilman vesi pumppua, kun letkutukset tehdään sillai fiksusti, että t-haaroitetaan, jotta veden ei ole pakko mennä kennoon vaan pääsee lyhyemmin ja helpommin lohkoon.



MUTTA, T-haarojen kanssa päästään helposti siihen tilanteeseen että normiajossa lämppärin kenno onkin kylmä, letkulämppäri kun sotkee kierron ja vesi ei mene sinne minne pitäis ;)



Ebereitten ja webastojen kanssa tulee samoja juttuja, mutta näiden vesipumput mahdollistaa vastaventtilien käytön vesi linjassa, joilla tilanteen pystyy korjaamaan.



Alavesi letku lämppärit on kohtuu hyviä. Mutta sekin riippuu vähän autosta, saako sitäkään hyvin.

Ettei ensin tarvii lämmittää syyläri, ennen kuin saat lohkoon lämpöä  ;D



Että loppu peleissä se pakkas proppuun laitettava lämppäri on se paras. Ja lohko lämpiää varmasti, ja ei tule veden kiertoon ongelmia.
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

Moottorin lämmittäminen

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Mulla on molemmissa traktoreissa sellainen perinteinen letku lämppäri. Molemmissa se on laitettu lämppärin letkuihin eikä mitään ongelmaa ole syntynyt kummassakaan. Natikassa on vielä lämppärin letkuissa eberikin välissä.
Silve
Viestit: 2
Liittynyt: La Maalis 28, 2009 7:37 am

Moottorin lämmittäminen

Viesti Kirjoittaja Silve »

Laittelin tuohon jeeppiin alavesiletkuun sellaisen vanhan pallopesäsähkölämmittimen``???

saaapa nähä miten alkaa kiertämään??Kyllä ainaskin testikokeilussa lämpes hyvin. Miten tiijä sitten helmipakkasilla.
Vastaa Viestiin