levyjarruista
-
- Viestit: 37
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 4:21 pm
levyjarruista
levyissä uraa mm verran siellä täällä.Sorvata meinasin.,mutta paljonko levystä uskaltaa pyyhkästä pois. :oTai paljonko materiaalia pitäis jäädä?
Eli jäähdytetyt levyt edessä.
Eli jäähdytetyt levyt edessä.
levyjarruista
Taisi Eaglen uusissa jäähd levyissa olla merkki noin tuuman kohdalla... Vois joskus poiketa tallilla ja kattoo...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
levyjarruista
Disc brakes used by AMC:Lähde: http://www.theamcforum.com/forum/big-brakes-for-a-hornet_topic12447_page3.html
1. 1965-70 - Bendix four piston calipers with solid rotors. Used small (A2/A6) wheel bearings, same spindle as drum brakes.
2. 71-74 - Kelsey-Hayes single piston calipers with 2.75" pistons, 11" diameter 1" thick (0.940" minimum) ventilated rotors, 1" bore master cylinder for power disc brakes (Ambo/Mat used same caliper, but 1-1/8" bore MC for power disc), 1-1/16" bore MC for manual discs. Used small (A2/A6) wheel bearings. Used a thicker spindle base than drum brakes due to offset of rotor.
3. 75-76 small cars, 75-78 Matador - Bendix single piston calipers with 3.1" pistons, 10.75" diameter 1.190" thick (1.180" minimum) ventilated rotors, 1" bore master cylinder for power disc brakes (Mat used same caliper, but 1-1/8" bore MC for power disc), 1-1/16" bore MC for manual discs. Used large (A16/A17) wheel bearings. Used a thicker spindle base than drum brakes due to offset of rotor. ** 1976 was the last year for front drum brakes. **
4. 77-78 small cars, Bendix single piston calipers with 2.6" pistons, 10.82" diameter 0.880" thick (0.870" minimum) ventilated rotors, 1" bore master cylinder for power disc brakes (Mat used same caliper, but 1-1/8" bore MC for power disc), no manual discs. Used large (A16/A17) wheel bearings.
Four cylinder cars used the same caliper with a 10.27" diameter rotor (same thickness and wheel bearings).
5. 79-81 all, Bendix single piston calipers with 2.6" pistons, 10.82" diameter 0.880" thick (0.870" minimum) ventilated rotors, 1" bore master cylinder for power disc brakes, no manual discs. Used small (A2/A6) wheel bearings. Four cylinder cars used the same caliper with a 10.27" diameter rotor (same thickness).
6. 82-83 all, GM single piston calipers with 2.6" pistons, 10.82" diameter 0.880" thick (0.870" minimum) ventilated rotors, 1" bore master cylinder for power disc brakes, no manual discs. Used small (A2/A6) wheel bearings. Four cylinder cars used the same caliper with a 10.27" diameter rotor (same thickness).
This is info is from the TSMs.
Mun -80 TSM:stä löytyy hieman eriävää tietoa. Vuoden -80 TSM:n mukaan kaikki sen vuoden kolme( 10,27", 10,80" ja 11,02") levyä ovat paksuudeltaan 0,88 tuumaa ja vaihtopaksuudeksi on ilmoitettu 0,815 tuumaa. Ja nuokaan tiedot eivät aivan pidä paikkansa käytännössä.
Edit: Vai tarkoittaako toi "minimum" mitta sitä, että uudet levyt voivat olla minimissään tuon paksuisia?
No, selittäköön tätä joku viisaampi ;)
levyjarruista
Kyllä minimi mitta tarkoittaa pienintä sallittua levyn paksuutta.
Eli kulumisvaraa, saati sorvausvaraa, ei ole paljon uudessakaan levyssä. Vanha levy ainakin eurokinnereissä on äkkiä alle minimi mitan, jos sitä sorvaa :P
Eli kulumisvaraa, saati sorvausvaraa, ei ole paljon uudessakaan levyssä. Vanha levy ainakin eurokinnereissä on äkkiä alle minimi mitan, jos sitä sorvaa :P
levyjarruista
Varmaan myöskin tuo erittäin pieni kulumisvara on sen takia, ettei potkurihattupäät lähde kotona sorvailemaan liian innokkaasti siivuja pois, nimim. Tein itse ja säästin ;)
levyjarruista
Kulumisvara on hyvin vaihteleva eri levy valmistajien välillä, ite oon törmännyt 1-5mm kulumisvaroihin. Minimi mitta pitäisi olla levyyn stanssattuna, mutta aikas usein se on vanhemmiten hävinnyt. Yleisimpiin purkkeihin on helppo paksuuksia hakea, mutta harvinaisemmissa laitteissa homma muuttuu hankalaksi. "Onneksi" lakiin on kirjoitettu myös se viimeinen minimi mitä ei käy alittamaan. Piru vie, sitä en nyt mistään löytänyt
levyjarruista
Oisko taas joku kimppatilauksen paikka?
Taala edelleen halpa...
Meinaan mullakin ois tarvetta.
Taala edelleen halpa...
Meinaan mullakin ois tarvetta.