levyjarruista

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
Matador360
Viestit: 37
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 4:21 pm

levyjarruista

Viesti Kirjoittaja Matador360 »

levyissä uraa mm verran siellä täällä.Sorvata meinasin.,mutta paljonko levystä uskaltaa pyyhkästä pois. :oTai paljonko materiaalia pitäis jäädä?

Eli jäähdytetyt levyt edessä.
Avatar
rebel70
Viestit: 4182
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 6:49 pm

levyjarruista

Viesti Kirjoittaja rebel70 »

Sama kävi itellä mielessä jeepin levyjen kanssa. Mikä on minimi mitta?
😁
juhap
Viestit: 6797
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

levyjarruista

Viesti Kirjoittaja juhap »

Taisi Eaglen uusissa jäähd levyissa olla merkki noin tuuman kohdalla... Vois joskus poiketa tallilla ja kattoo...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
h3rn3
Viestit: 1451
Liittynyt: Su Loka 19, 2008 3:17 pm

levyjarruista

Viesti Kirjoittaja h3rn3 »

Disc brakes used by AMC:

1. 1965-70 - Bendix four piston calipers with solid rotors. Used small (A2/A6) wheel bearings, same spindle as drum brakes.

2. 71-74 - Kelsey-Hayes single piston calipers with 2.75" pistons, 11" diameter 1" thick (0.940" minimum) ventilated rotors, 1" bore master cylinder for power disc brakes (Ambo/Mat used same caliper, but 1-1/8" bore MC for power disc), 1-1/16" bore MC for manual discs. Used small (A2/A6) wheel bearings. Used a thicker spindle base than drum brakes due to offset of rotor.

3. 75-76 small cars, 75-78 Matador - Bendix single piston calipers with 3.1" pistons, 10.75" diameter 1.190" thick (1.180" minimum) ventilated rotors, 1" bore master cylinder for power disc brakes (Mat used same caliper, but 1-1/8" bore MC for power disc), 1-1/16" bore MC for manual discs. Used large (A16/A17) wheel bearings. Used a thicker spindle base than drum brakes due to offset of rotor. ** 1976 was the last year for front drum brakes. **

4. 77-78 small cars, Bendix single piston calipers with 2.6" pistons, 10.82" diameter 0.880" thick (0.870" minimum) ventilated rotors, 1" bore master cylinder for power disc brakes (Mat used same caliper, but 1-1/8" bore MC for power disc), no manual discs. Used large (A16/A17) wheel bearings.

Four cylinder cars used the same caliper with a 10.27" diameter rotor (same thickness and wheel bearings).

5. 79-81 all, Bendix single piston calipers with 2.6" pistons, 10.82" diameter 0.880" thick (0.870" minimum) ventilated rotors, 1" bore master cylinder for power disc brakes, no manual discs. Used small (A2/A6) wheel bearings. Four cylinder cars used the same caliper with a 10.27" diameter rotor (same thickness).

6. 82-83 all, GM single piston calipers with 2.6" pistons, 10.82" diameter 0.880" thick (0.870" minimum) ventilated rotors, 1" bore master cylinder for power disc brakes, no manual discs. Used small (A2/A6) wheel bearings. Four cylinder cars used the same caliper with a 10.27" diameter rotor (same thickness).



This is info is from the TSMs.
Lähde: http://www.theamcforum.com/forum/big-brakes-for-a-hornet_topic12447_page3.html



Mun -80 TSM:stä löytyy hieman eriävää tietoa. Vuoden -80 TSM:n mukaan kaikki sen vuoden kolme( 10,27", 10,80" ja 11,02") levyä ovat paksuudeltaan 0,88 tuumaa ja vaihtopaksuudeksi on ilmoitettu  0,815 tuumaa. Ja nuokaan tiedot eivät aivan pidä paikkansa käytännössä.



Edit: Vai tarkoittaako toi "minimum" mitta sitä, että uudet levyt voivat olla minimissään tuon paksuisia?



No, selittäköön tätä joku viisaampi ;)
HV
Viestit: 1904
Liittynyt: Pe Heinä 04, 2008 8:27 pm

levyjarruista

Viesti Kirjoittaja HV »

Kyllä minimi mitta tarkoittaa pienintä sallittua levyn paksuutta.



Eli kulumisvaraa, saati sorvausvaraa, ei ole paljon uudessakaan levyssä. Vanha levy ainakin eurokinnereissä on äkkiä alle minimi mitan, jos sitä sorvaa  :P
Jago
Viestit: 637
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 3:05 pm

levyjarruista

Viesti Kirjoittaja Jago »

Varmaan myöskin tuo erittäin pieni kulumisvara on sen takia, ettei potkurihattupäät lähde kotona sorvailemaan liian innokkaasti siivuja pois, nimim. Tein itse ja säästin ;)
Avatar
pekka
Viestit: 4938
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

levyjarruista

Viesti Kirjoittaja pekka »

Kulumisvara on hyvin vaihteleva eri levy valmistajien välillä, ite oon törmännyt 1-5mm kulumisvaroihin.  Minimi mitta pitäisi olla levyyn stanssattuna, mutta aikas usein se on vanhemmiten hävinnyt.  Yleisimpiin purkkeihin on helppo paksuuksia hakea, mutta harvinaisemmissa laitteissa homma muuttuu hankalaksi.  "Onneksi" lakiin on kirjoitettu myös se viimeinen minimi mitä ei käy alittamaan.  Piru vie, sitä en nyt mistään löytänyt
Avatar
KK
Viestit: 2965
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 9:27 am

levyjarruista

Viesti Kirjoittaja KK »

Oisko taas joku kimppatilauksen paikka?

Taala edelleen halpa...

Meinaan mullakin ois tarvetta.
Vastaa Viestiin