Patriotin omistajat, HUOM!!!

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
JAMANT
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Patriotin omistajat, HUOM!!!

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Katsokaas etualatukivarresta pallonivelien kunto!!



Just tänään vaihdoin 9/2007 käyttöönotetusta alatukivarren!! Oli oikeanpuolen alapallo niin väljä, että en uskaltanut enää antaa asiakkaan ajaa sillä!! Sai viime perjantaina keksiä kyydin kotiin, auto jäi pihalle!! Ei paha vaihtaa, mutta alapalloa ei saa erikseen, koko tukivarsi vaihdettava!!
Gunner
Viestit: 153
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 12:15 pm

Patriotin omistajat, HUOM!!!

Viesti Kirjoittaja Gunner »

Onkos Compassissa samat vermeet? Oma 2/2007... :o
JAMANT
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Patriotin omistajat, HUOM!!!

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Onkos Compassissa samat vermeet? Oma 2/2007...  :o

Enpäs ole Compassia alta koskaan nähnyt :-/ , niin että enpä tiedä!! Mutta tarkista kumminkin ne alapallot, varmuuden vuoksi!! Tuossa oli yllättävän huonona toi yksi!!
KTV78
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Helmi 24, 2009 1:51 pm

Patriotin omistajat, HUOM!!!

Viesti Kirjoittaja KTV78 »

Toivottavasti yksittäistapauksia.



Menee offtopicin puolelle mutta omasta käyttökinderistä pamahti kanssa alapallokesken ajon ihan vasta 3 kk sitten ilman varoittelua. Onneksi oli noin 10 km/h vauhti liikenne valoista lähdettäessä eikä se kesärajotus 100 lasissa. Varoittelematta ja suoraan pultti poikki pallonivelen yläpäästä.
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

Patriotin omistajat, HUOM!!!

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Moni meistä on varmaan tottunut ajelemaan vähän vanhemmalla kalustolla, jossa nivelet on ihan erilaillla mitoitettu kuin nykyautoissa. Mitä suurempi nivel sen huonommin se välittää voimaa ja tuntumaa eteenpäin. Samalla myös ns. jousittamaton massa kasvaa mikä ei ajo-ominaisuuksia haettaessa ole mikään hyvä juttu.

Kun autoihin asennetaan pieniä ja herkkiä kestovoideltuja niveliä on niiden kestoikä jotain ihan muuta kuin vanhan jenkin nipalla varustetun nivelen. Jos 2-3 vuotaa vanhaan autoon joutuu vaihtamaan raidepään tai alapallon niin ei kannata haukkua ko. ajokkia alimpaan hornan kattilaan sillä ne nivelet ovat lähes poikkeuksetta yhtä huonoja kestävyydeltään kaikissa merkeissä. Tämähän on sitä nykyaikaista ekolookista ajattelua. Energiaa säästyy ja maailma pelastuu kun kohta 6-9 vuotta vanhaa autoa ei kannata korjata, kun leima kuntoon saattaminen maksaa enemmän kuin ko. kulkineen nettoarvo. >:(
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

Patriotin omistajat, HUOM!!!

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Tähän vielä sen verran kun aloin taas vuodattaa ja alkoi noi nykykasat ahistaa niin....................onko noissa VAG-dsl Jeepeissä ollut millaisia murheita?? Kun tuolla kuuntelee taksimiesten (ent.hevosmiesten) tietotoimiston uutisia, niin mersun dieselin jälkeen maailman toiseks paras dsl kone on toi volkkarin tdi. Meinaan vaan, kun on tuossa tullut pari FORD/PSA-diesel koneella varustettua ´06 autoa joihin on pitänyt tehdä 700-800€ puhdistus remontit, et on saatu menemään päästöt alle sen nyky autoille sallitun k<1,5 arvon. Jos se saadaan nyt menemään just alle, niin mitä ens vuonna?? Itelle on tullut mieleen kaikenlaista kun nää arvot vielä kiristyy 2011 EuroIV vaatimuksiin. Kannattaako Suomessa enää ostaa dieseliä? Niitä yritetään käyttää niin pienellä polttoainemäärällä, et kun mittari näyttää -5 niin lähteekö se kasa käymään?? Tai toisaalta, kun ajetaan jatkuvasti 60-80km/h niin EGR-venttiili on kokoajan levällään ja imusarja tukossa alta aikayksikön puhumattakaan hiukkassuodattimen vaatimasta regeneroitumisesta (mikä vaatii pakokaasun lämpötilan nostamista). Jos ajatellaan positiivisesti, niin kaikella tällä on kyllä työllistävä vaikutus mutta kenellä tavallisella talllaajalla on laittaa 1000€ vuodessa rahaa remppaan, et saa uuden karhean auton läpi leimasta.
Gunner
Viestit: 153
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 12:15 pm

Patriotin omistajat, HUOM!!!

Viesti Kirjoittaja Gunner »

onko noissa VAG-dsl Jeepeissä ollut millaisia murheita?



Onhan tuossa Compassissa yksi, nimittäin epäilen sähköisen kaasupolkimen asennontunnistimen vikaa (tjsp): just ajelin Espoosta kotiin Nummelle ja jouduin pysäyttämään ja sammuttamaan koneen viidesti, ennenkuin auto lopetti hyytymisen kesken ajon. Vaarallista motarilla! Viimeiset neljä stoppia vanhalla turkkusentiellä...  :-/ Viimeiset 30km auto toimikin sitten normaalisti.



Oire on seuraavanlainen: jos vikavalo ei ole jo palamassa, kuuluu pim!, vikavalo syttyy ja moottori käyttäytyy siten kuin se pelaisi pelkällä pintakaasulla. Hana botnessa nelosella vauhtia saa tasaisella huimat 80km/h, vitosella (saati kutosella) hidastuu... eli aivan kuin kaasupoljin nippa-nappa liikkuisi ollenkaan. Huom, Cruisella tuntuu pelaavan normaalisti: vitonen päälle, cruisesta recall ja vauhti kiihtyy iloisesti muistissa olevaan asetukseen ja pysyy siellä.  :o



Auton myyjäliike (Länsiauto Magneetti Vantaa) on toiminut ihan suoraselkäisesti ja asiaa tutkitaan ja lopuksi korjataan myyjäliikkeen piikkiin, eivät kuulemma myy rikkinäisiä autoja... Jeeppi kävi Autokeskuksessa tutkittavana, mutta eivät saaneet bilikasta vikakoodia ulos (?) ja käsikopelolla tutkiessa löysivät vain yhden löysällä olleen alipaineletkun jonka kiristivät. Odottelen tässä juuri puhelua ao. putiikista, jotta sovittaisiin jatkotoimenpiteistä.
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

Patriotin omistajat, HUOM!!!

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Haiskahtaa sähköisen kaasupolkimen vialta.



Muuten.........eilen taas sotkettiin pari dsl Mondeota juuri ja juuri sallittuihin päästöihin. Toisesta piti imusarja ja EGR-venttiili putsata. Olivat ihan sairaan nokiset ja tukkoiset.


Gunner
Viestit: 153
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 12:15 pm

Patriotin omistajat, HUOM!!!

Viesti Kirjoittaja Gunner »

Haiskahtaa sähköisen kaasupolkimen vialta.



Jep, huollossa lukija antoi koodin P0299 Turbocharger/Supercharger Underboost Condition joka näytti viittaavan turbovikaan, mutta olikin sitten totta tosiaan vain oire eikä vika: ongelma oli sähköisen kaasuläpän kontrolliboksin(?) poikiminen. Viikko vierähti myyjäliikkeen lainakinnerillä (Rellu Clio) luistellessa, mutta vika on nyt korjattu myyjäliikkeen piikkiin ja auto on taas kuosissa.



Muuten.........eilen taas sotkettiin pari dsl Mondeota juuri ja juuri sallittuihin päästöihin. Toisesta piti imusarja ja EGR-venttiili putsata. Olivat ihan sairaan nokiset ja tukkoiset.



Ihme eroja näissä, annoin tuohon Jeeppiin vaihdossa Volvo V40 1.9 turbodiiselin (Rellun kone): auto on vuodelta 2003, ajettu 274000km ja k-arvo viime kevään katsastuksessa 0,53... Autolla oli ajettu mun toimesta about 54000km/vuosi fifty/sixty pitkää lenkkiä ja kaupunkiköröttelyä.  :o




JAMANT
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Patriotin omistajat, HUOM!!!

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Muistutetaas taas, kun olis taas nosturilla Patriot, jossa alapallot ihan loppu, tämä ei ole ihan kolmea vuotta ollut ajossa (käyttöönotto 2/08 ) ja molemmat alapallot klotaa niin että en anna asiakkaan ajaa metriäkään, pelottaa, näitä on varmaan liikenteessä enemmänkin.....
Vastaa Viestiin