Moottorin vaihto, AMC ---> GM

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
sportcoupe
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 5:26 pm

Moottorin vaihto, AMC ---> GM

Viesti Kirjoittaja sportcoupe »

ei tarvi koneen korvat lujuuslaskelmia, teet vaan korvat tarpeeksi paksusta materiaalista niin se kelpaa katsastuksessa
sunnuntaikuvaaja
Viestit: 116
Liittynyt: Pe Tammi 29, 2010 11:52 am

Moottorin vaihto, AMC ---> GM

Viesti Kirjoittaja sunnuntaikuvaaja »

Kiitos, Sportcoupe! Tää asia on tän foorumin ansiosta tullu selväksi :)
Junde
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Tammi 29, 2003 5:30 am

Moottorin vaihto, AMC ---> GM

Viesti Kirjoittaja Junde »

Katsastuksessa todellakin kiinnittävät eniten huomiota siihen että korvat ovat asiallisesti tehty ja riittävästä materiaalista.



Sitten siihen että laitat AMC tuotteeseen toisen merkkistä tekniikkaa kommentoisin seuraavaa, Itselläni oli 67 Rebel johon vaihdoin 232 kutvosen tilalle uuden mopar 360 V8 moottorin. Auto oli hyvä ja toimiva, mutta kun jouduin myymään sen niin kukaan ei sitä halunnut!



Kun myin Rebelin rullaavana ja moottorin veihteiston omana pakettinaan niin kaupat onnistuivat. Moottori oli koeajetttavissa Rebelissä ja ei tarvinut tinkiä hinnasta kun ei tarvinut ostajan ottaa Rambleria vaivaksi, rullaava korikin meni kaupaksi kun ei tarvinut ottaa ankkurin painoa kyytiin (mopar tekniikka).



Eli jos mahdollista niin pidä autosi tekniikka AMC tuoteena niin selviät tulevaisuudessa paljolta mielipahalta.



Junde
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Moottorin vaihto, AMC ---> GM

Viesti Kirjoittaja A-V »



Eli jos mahdollista niin pidä autosi tekniikka AMC tuoteena niin selviät tulevaisuudessa paljolta mielipahalta.



viisaita sanoja :) eli vaikka AMC:n oma tekniikka olisikin ehkä kalliimpi investoida niin melko varmasti käy niin että se maksaa itsensä takaisin pidemmällä tähtäimellä.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
sportcoupe
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 5:26 pm

Moottorin vaihto, AMC ---> GM

Viesti Kirjoittaja sportcoupe »

laitat sinne vaan sen moottorin minkä haluat, ei se myyminen siittä ole kiinni minkä merkkinen kone on, osa ihmisistä on vaan niin merkki uskollisia (ei siis millään pahalla) ja osa on niitä joille riittää toimiva kokonaisuus, asia erikseen on sitten museoauto harrastajat, ei itselläni ainakaan ollut ongelmia myydä -65 americaanoa joka oli gm:n kutosella, jos olisikin varmaa että joku yleinen auto menee AINA kaupaksi jollakin tietyllä moottorilla ja vielä hyvällä hinnalla niin voisin alkaa laitteleen näitä työkseni.
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

Moottorin vaihto, AMC ---> GM

Viesti Kirjoittaja tl »

Onhan autot keskimäärin arvokkaampia ja halutumpia oikean merkkisellä tekniikalla ainakin jos viritysaste on sama, tosin vieraskin v8 saattaa hakata oman kutosen. Itse en koskaan harrasteautoja ruuvatessa mieti myyntiä, ei kai niitä kannata rakentaa ollenkaan jos ne myydä aikoo. Hukkaan heitettyä aikaa.
maasturi
Viestit: 397
Liittynyt: To Touko 17, 2007 8:36 pm

Moottorin vaihto, AMC ---> GM

Viesti Kirjoittaja maasturi »

No heitämpä tässä GM koneen laitto AMC tuotteeseen kuin auton raiskausta ;D ;D , jos mulla amc olis kone pitäisin siitä kynsin ja hampain kiinni.. Ei olis jeeppikään mikään ole jos ei siinä olis amc pannua nokalla ja välttämättä sen halvempi, yhtään pitempi ikäinen, kukin saa tehdä mitä tahansa mutta eihän se moottorin vaihto ole kiellettyä (tulee muutosprosentit vaan ylös katsurille), tänäkin päivänä juttu, että kaverin fordin calaxie-65 oli letukan kuutoskoneella (joku 250) ja kaverit vaihtoi siihen 300 fordin pannu-80 luvun farmarimercyrystä, eikä sitä mun mielestä  

vaihdettu vieläkään papereihin katsastuksessa.. Moottorin kiinnityskorvat on sellaiset että -80 luvun korvakkeet rälläköitiin irti ja hitsattiin calaxien korvakkeiden päälle, sen mukaan miten pannun sai vaihteistoineen autoon, aivan älyttömästi muuttelua, öljypohja uusiksi> pahka väärässä puolen, kardaani piti tehdä uusiksi ja perä vahvistaa> sekään ei onnistunut kunnolla> vetoakseli poikki. Jäähdyttäjä uusiksi ja ties mitä muuta; öljyn suodattimen kanssa ongelma> matalempi(sama suodatin fordson dextassa/traktorissa) suodatin. Ottiko nyt runkopalkkiin vai etuakseliin kiinni. Vielä öljypohjasta sen verran, pahka oli raidetangon tiellä, ohjausvarsia muunneltiin prässissä( itse olisin kattonut öljypohjan muotoilua ensiksi) mutta kiire oli päästä päristelemään veekasilla. Pyörien asentokulmat muuttui joten renkaat alkoi kulua toisesta reunasta, joten oli muutettava myöhemmin ohjausvarret takaisin ja öljypohja pois> muodot uusiksi> ongelmia rupesi tulee öljypumpun imu-ja siivilässä kun ne oli jo väärässä päässä öljypohjaa. Kyllä sanon sen että ongelmia rakentaminen tiettää> seuraavana meni kampiakseli vaihtoon kun laakerit oli kulkuneet>tarina ei kerro tuliko samanaikaisesti kilometrit täyteen samalla moottorille vai aiheuttiko öljypohjan muotoilu jotain siihen että öljyn paineet huonontuivat... Moottorin vaihtoa ei katsastusmies ei huomannut mitenkään..  Itse tästä sen oppinut, jos itse alkaa rakentelemaan, eiköhön se auto jo suunniteltu tehtaassa ja käyttää annettuja suunitelmia, jotain menet muuttamaan, ei se siihen jää... Se tässä olis se ollut pelastus kun olis ollut jo suoraan alkuperäinen moottori mutta siinä haeskelua jos löydät 298 fordin pannu mikä konehuoneen lätkässä ja suomi auto kaiken lisäksi kasilla alkuperäisesti, joskus sitten vaihdettu kuutonen kone huoneeseen...
sportcoupe
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 5:26 pm

Moottorin vaihto, AMC ---> GM

Viesti Kirjoittaja sportcoupe »

ja kun vaihtaa moottorin oli se sitten amc tai chevy tai joku muu, niin se kannattaa heti tehdä kunnolla (koneenripustukset, laatikon kannakointi, kardaanikulma, putkisto, vivustot, sähköt, syyläri ym..) niin ei tarvitse myöhemmin nostella moottoria ja korjailla virityksiä, mutta kuten sanottu jokainen tekee tyylillään.
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Moottorin vaihto, AMC ---> GM

Viesti Kirjoittaja A-V »

Tjoo, mutta totta toki on, että jokainen tekee autolleen mitä itse haluaa. Kerho on toki avustamassa oli päätöksesi sitten mikä vain ;)
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Avatar
RamiS
Viestit: 2134
Liittynyt: Ma Tammi 27, 2003 1:07 pm

Moottorin vaihto, AMC ---> GM

Viesti Kirjoittaja RamiS »

Omalla tai vieraalla padalla, kunhan kesällä liikkuu.... ;D ;D ;D



RS
Vastaa Viestiin