Jeepin motti americaniin
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 6:38 pm
Jeepin motti americaniin
Hyvä idea, mutta oletko varma, että saat auton katsastettua tolla koneella. Koneen koolla ja tehoilla on prosentit kuinka paljon niitä voidaan korottaa (20-25%).
-
- Viestit: 27
- Liittynyt: Pe Helmi 20, 2004 6:38 pm
Jeepin motti americaniin
Tosiaan, kyllä sen saa katsastettua, eihän toi moottoritilavuus kasva kovinkaan paljon eikä tehotkaan.
Jeepin motti americaniin
Americanin saa katsastettua ilman ongelmia 401cidillä jos teet jarrut vastaaviksi, eli tuo 258cid ei taatusti ole ongelma - ja uskoisin menevän ihan orkkis jarruillakin.
Mutta joo tosiaan, jos olet ottanut uudemman (1972+) AMCn 258cidin (jeepistä tai henkilöautosta) niin se käyttää veekasin kaavelijakoa, eli se vanha kuutosen loota ei sovi perään enää.
Vaihtoehdot on ettiä vanhempi kone tai vaihtaa laatikko kasin jaolla olevaan. Hännän vaihdoista mulla ei ole omakohtaista kokemusta.
Mutta joo tosiaan, jos olet ottanut uudemman (1972+) AMCn 258cidin (jeepistä tai henkilöautosta) niin se käyttää veekasin kaavelijakoa, eli se vanha kuutosen loota ei sovi perään enää.
Vaihtoehdot on ettiä vanhempi kone tai vaihtaa laatikko kasin jaolla olevaan. Hännän vaihdoista mulla ei ole omakohtaista kokemusta.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Jeepin motti americaniin
Ei ole sama pulttijako noissa mopsin ja hopan kaaveleissa, uutta reikää ja/tai adapteria ne tarvii, AMC:lla oli ihan oma jako jostain syystä. Varmaan noita tuoreemman version manuaali ja automaattilootia on liikenteessä ja kaupankin, kun vaan kohdalle sattuu, olihan näitä hornia sun muita ritsoja ajalta -72 eteenpäin paljonkin aikoinaan sekä kutosella, että kasilla.
Jeepin motti americaniin
Viisvaihteisen sovittaminen ei voi olla kohtuuttoman kova homma, mutta siihenkin tarvitan melkein se sopiva kytkinkoppa. Tähän sitten se laatikko sopivalla välipalalla. Yks vaihtoehto vois olla Cressidan/Celican vaihteisto. Kaverilla on sellainen rata-autossa ja ainakin piiskaa tuntuu ottavan ihan hyvin.
edittinä tohon koneenvaihtoon. Tod.näk 232 tehot on paperilla suuremmat kuin uudemman 258:n.
edittinä tohon koneenvaihtoon. Tod.näk 232 tehot on paperilla suuremmat kuin uudemman 258:n.
Jeepin motti americaniin
Muistin just, että Tapanaisen Vesalla oli Yyterissä mukana adapteri, jolla naittaa mikä vaan geeämmän laatikko, niin tomaatti, kuin manuaali näihin oikeisiin koneisiin. Ei muistaakseni pitänyt pahaa hintaakaan ja laatikkovalikoima on melkoinen ja saatavuuskin hyvä. Löytyiskö Vesan yhteystiedot jostain. Itekin pitäis sellainen varoix hommata, ketuttaa, kun en miitissä ostanut, tyhmä. :-[