Usko loppuu
Usko loppuu
Ikuisuusprojektin kanssa alkaa tosiaan ideat loppumaan: -90 XJ 4.0 ja käynnistyy kuin unelma (tai kuin muut vastaavan ikäiset) ja käy tyhjäkäyntiä hienosti, kun painaa kaasua alkaa röpötys, lyö lieskaa imusarjaan ja pakoputkesta tulee mustaa savua ja pakokaasuanalysaattori ilmoittaa yli 3000 ppm:ää HC:tä. Aikansa kun röpöttää ja avaa lisää läppiä, niin yht´äkkiä kiertää puhtaasti (melkein tyhjäkäynniltä 6500 r/min asti (ja ylikin)), jos tiputtaa tyhjäkäynnille niin taas läppiä avatessa röpöttää..... :-/ :-/ :-/
Kaikkea on kokeiltu mitä keksitty: TPS-, IAC-, MAP-, O2- tunnistimet, ruiskuntietokone, sytytysyksikkö, suuttimet, puristukset, mahdolliset väärät osat ...... Sviddu, kaikki toimii, mutta kone ei!!!!! >:( >:( >:( >:( >:( >:(
Oliskos mitään uusia ideoita??????????? Mulla alkaa usko loppumaan.....
Ainiin, siis auto ja apulaitteet moottorinohjauksineen on -90 mutta kone on ilmeisesti H.O. 91 tai 92!!! Voisko kannen imukanavien parempi virtausmuotoilu aiheuttaa moista (en usko)??
Kaikkea on kokeiltu mitä keksitty: TPS-, IAC-, MAP-, O2- tunnistimet, ruiskuntietokone, sytytysyksikkö, suuttimet, puristukset, mahdolliset väärät osat ...... Sviddu, kaikki toimii, mutta kone ei!!!!! >:( >:( >:( >:( >:( >:(
Oliskos mitään uusia ideoita??????????? Mulla alkaa usko loppumaan.....
Ainiin, siis auto ja apulaitteet moottorinohjauksineen on -90 mutta kone on ilmeisesti H.O. 91 tai 92!!! Voisko kannen imukanavien parempi virtausmuotoilu aiheuttaa moista (en usko)??
Usko loppuu
oletko tosissas että HO:ssa on samat tietokonekamat kun stanumallissa? :o
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Usko loppuu
oletko tosissas että HO:ssa on samat tietokonekamat kun stanumallissa? :o
Ei, vaan tässä autossa on ne 87-90 mallin kamat ja -91 uudemmissa on Chryslerin softa (ja ne on aina H.O.)!!
Eli tässä on pelkkä kone ilman apulaitteita 91 tai 92!!
Usko loppuu
Pähkäiltiin tuossa yhden asentajan kanssa, että vika saattaa johtua juuri tuosta erilaisesta imukanavistosta ja mahdollisesti HO-koneen erilaisesta nokasta. Tuolloin alipainekartta eroaa ohjelmiston ja koneen todellisen alipaineen välillä ja systeemi ei anna oikeaa seosta/ennakkoa.
Oletko kokeillut irrottaa MAP:ia koneesta ja käyttää ulkoista alipainepumppua?? Miten kone reagoi silloin?? Mitenkäs noissa oli kampiakselin asennon tunnistus? Oliko eroja LO ja HO koneiden välillä. Sytkä on jakajalla mutta.............
Muuta ei tähän hätään tullut mieleen...........
Oletko kokeillut irrottaa MAP:ia koneesta ja käyttää ulkoista alipainepumppua?? Miten kone reagoi silloin?? Mitenkäs noissa oli kampiakselin asennon tunnistus? Oliko eroja LO ja HO koneiden välillä. Sytkä on jakajalla mutta.............
Muuta ei tähän hätään tullut mieleen...........
Usko loppuu
Pähkäiltiin tuossa yhden asentajan kanssa, että vika saattaa johtua juuri tuosta erilaisesta imukanavistosta ja mahdollisesti HO-koneen erilaisesta nokasta. Tuolloin alipainekartta eroaa ohjelmiston ja koneen todellisen alipaineen välillä ja systeemi ei anna oikeaa seosta/ennakkoa.
Oletko kokeillut irrottaa MAP:ia koneesta ja käyttää ulkoista alipainepumppua?? Miten kone reagoi silloin?? Mitenkäs noissa oli kampiakselin asennon tunnistus? Oliko eroja LO ja HO koneiden välillä. Sytkä on jakajalla mutta.............
Muuta ei tähän hätään tullut mieleen...........
Nokka-akseli on luettelon mukaan sama noissa (vm:t 87-95)!!
MAP ei ole irroitettu, muuten kuin laittamalla uusi tilalle!! Täytyy kokeilla, kunhan saan taas venttiilikopan takas kiinni!!!
Koneessa on näköjään kiinni oikean vuoden vetolevy (koska se uudempi on autossa mukana irrallaan), jolloin kampuran asennontunnistin on oikea!!!
Usko loppuu
Puristukset 1=7,5 bar, 2=8,25 bar, 3=9,25 bar, 4=9,0 bar, 5=8,5 bar ja 6=8,5 bar!!!
Venttiilit liikkuu (koppa irti ja konetta startilla pyörittäen) joten nokka OK!!!
>:( >:( >:( >:( >:(
Venttiilit liikkuu (koppa irti ja konetta startilla pyörittäen) joten nokka OK!!!
>:( >:( >:( >:( >:(
Usko loppuu
Minulla oli Astrossa samanlaista ongelmaa, tosin "rötäsi/niiasi" ajoittain myös joutokäynnillä P:ltä D:lle vaihdettaessa.
Kylmänä auto tuntui toimivan paremmin, mutta lämmettyään alkoi juuri kaasuläpän avautuessa rötäämään ja kovemmilla kierroksilla taas toimi lähes normaalisti.
Vika löytyi kaasuläpän perussäädöstä, eli IAC irti ei käynyt joutokäyntiä ollenkaan. Ilmeisesti aikaisempi omistaja oli rikkonut sinetin, "korjatakseen" alipainevuodon aiheuttaman korkeamman joutokäynnin.
Autoon tehtiin kansiremontti ja samalla rikkoituneet alipaineletkut vaihdettiin ja siinä yhteydessä ilmestyi tuo käyntihäiriö.
Oudointa tuossa oli se, että venttiilien "tarkastus" säädön jälkeen auto toimi hyvin, kunnes pitkällä koeajolla ongelma taas palasi. Itselläni ei ollut käytössä mitään testereitä ja auton itsediaknoosi ei ilmoittanut mitään vikoja, mutta ymmärtääkseni, (testerillä tarkistettaessa) IAC:n askeleista vika olisi ollut heti havaittavissa, kun taas TPS:n mittaus olisi ainoastaan kertonut TPS:n olevan väärin säädetty, mikä ei tässä tapauksessa pitänyt paikkaansa.
Luultavasti Jamant on ne askeleet jo tarkistanut, kun kerran IAC:n kanssa on touhunnut, mutta kai huonotkin arvaukset on sentään tyhjää parempia. :)
Kylmänä auto tuntui toimivan paremmin, mutta lämmettyään alkoi juuri kaasuläpän avautuessa rötäämään ja kovemmilla kierroksilla taas toimi lähes normaalisti.
Vika löytyi kaasuläpän perussäädöstä, eli IAC irti ei käynyt joutokäyntiä ollenkaan. Ilmeisesti aikaisempi omistaja oli rikkonut sinetin, "korjatakseen" alipainevuodon aiheuttaman korkeamman joutokäynnin.
Autoon tehtiin kansiremontti ja samalla rikkoituneet alipaineletkut vaihdettiin ja siinä yhteydessä ilmestyi tuo käyntihäiriö.
Oudointa tuossa oli se, että venttiilien "tarkastus" säädön jälkeen auto toimi hyvin, kunnes pitkällä koeajolla ongelma taas palasi. Itselläni ei ollut käytössä mitään testereitä ja auton itsediaknoosi ei ilmoittanut mitään vikoja, mutta ymmärtääkseni, (testerillä tarkistettaessa) IAC:n askeleista vika olisi ollut heti havaittavissa, kun taas TPS:n mittaus olisi ainoastaan kertonut TPS:n olevan väärin säädetty, mikä ei tässä tapauksessa pitänyt paikkaansa.
Luultavasti Jamant on ne askeleet jo tarkistanut, kun kerran IAC:n kanssa on touhunnut, mutta kai huonotkin arvaukset on sentään tyhjää parempia. :)
Usko loppuu
Tämä on ehkä kaukaa haettua,mutta 80-90 luvun vaihteen joissain vw.n 1,3l koneissa oli vastaavaa kylmänä,syynä liian korkeat öljynpaineet,jolloin kierrosten noustessa hydraulinostajat saivat kaikki venttiilit kantamaan :P