Bensasta!

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
john
Viestit: 155
Liittynyt: Ti Marras 14, 2006 5:43 pm

Bensasta!

Viesti Kirjoittaja john »

Onks muilla kokemusta eri bensaketjujen bensan laadusta.

aikasemmin käutin yhtä ja samaa asemaa kun sattuu oleen tossa naapurissa.

mutta olisko ollu ODllä, kun oli jotain juttua sivuavaa tarinaa kyseisestä valmistajasta.

sitä kun kuluisi huomattavasti enemmän kun muitten valmistajien.

vaihdoin kokeilu mielessä asemaa ja nyt en oo varma että onko pelkkää mieli kuvitusta

mutta vehkeet toimii huomattavasti siistimmin ja tehokkaammin.

niin että kuvittelenko vaan vai voiks niissä olla noin paljon eroja?
ScaliS
Viestit: 216
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 3:25 pm

Bensasta!

Viesti Kirjoittaja ScaliS »

itte en oo suomen asemien bensalla huomannu eroa...

mut sitten kun tankkaa tuota velivenäläisen....tuntuu että kaasua saa lisätä puolella samaan tehoon...ainakin nuissa japsikikkareissa....
hornex
Viestit: 58
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 12:14 am

Bensasta!

Viesti Kirjoittaja hornex »

Kokeilinpa sitä Shellin V-poweriakin ku ei 98:a saanu ni ei siinä mitään eroa huomannu vaikka aseman pitäjä väitti, että kyllä Golffissa huomaa kun siinä nakutuksen tunnistin ja blaa blaa blaa. Ainoa ero minkä tiedän käytännöstä, että 98 kestää säilytystä paremmin ku 95. Siksi tankkaan veneen, ruoaholeikkurin ja prätkän 98:lla ennen talviteloille laittoa. Ja öljyistä sen verran on kokemusta, ettei Nesteen automaattiaskiöljy pysy askissa. outoa sinänsä mutta näin vaan on omalla kohdalla sattunut ja kavereille myös.
KS
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Heinä 09, 2004 9:02 pm

Bensasta!

Viesti Kirjoittaja KS »

Isot pojat sanoi ,että 95:lla Dynometrissä saa paremman tuloksen kuin 98:lla

Se 98 säilyy omasta mielestä paremmin.
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

Bensasta!

Viesti Kirjoittaja tl »

Joo eniten laatuun vaikuttaa varmaankin toi ikä, olen ajellut välillä käyttökikkareella romuautoista kerätyllä bensalla ja silloin tehoeron huomaa selvästi.

Omat harrasteautot on vielä toistaiseksi ollut niin matalalla viritysasteella että ei ole tarvinnut paljon miettiä bensalaatuja, mutta kaveri (jolla joutuu miettimään) puhui että jotkut prätkämiehet ois testaillu noita bensalaatuja ja parasta olisi ollut tuore nesteen 98. 98:n menekki on sen verran pientä nykyään että kalliiseen viritettyyn moottorin kannattaa ostaa mahdollisimman vilkkailta asemilta mikäli mahdollista, jollain pikkukylien syrjäisillä kylmäasemilla 98 saattaa olla aika vanhaakin
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

Bensasta!

Viesti Kirjoittaja tl »

Isot pojat sanoi ,että 95:lla Dynometrissä saa paremman tuloksen kuin 98:lla

Se 98 säilyy omasta mielestä paremmin.



En suosittelisi tuota ainakaan korkeampipuristeisessa moottorissa
Avatar
Pitu
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Tammi 31, 2003 4:40 pm

Bensasta!

Viesti Kirjoittaja Pitu »

vaihdoin kokeilu mielessä asemaa ja nyt en oo varma että onko pelkkää mieli kuvitusta

mutta vehkeet toimii huomattavasti siistimmin ja tehokkaammin.

niin että kuvittelenko vaan vai voiks niissä olla noin paljon eroja?



Onhan noissa eri ketjujen bentsiineiden lisäaineituksissa eroja. Siittä en sitte tiä huomaako eroa ratin takaa. Konetta aukaistaessa pitkä aikainen käyttö pitäis näkyä. Omia kokemuksisia tosta ei oo.



Eiks tuolta itämaasta saa vielä lyijyllistä? Sehän ois oiva bonus vanhaan moottoriin. Täältä länsirannokolta käsin tosta ei mitään iloa oo :'(



Mites onko säilyvyys eroja eri ketjujen välillä. Itellä ei oo ollu keväisin bensan johdosta ongelmia. Syksyllä oon laittanu tankin täyteen, joukossa venttiilin suoja-ainetta ja keväällä tulille.
Mawerick
Viestit: 664
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 7:59 pm

Bensasta!

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Kokeilinpa sitä Shellin V-poweriakin ku ei 98:a saanu ni ei siinä mitään eroa huomannu

Turboautossa huomasi kyllä selkeästi että v-powerilla pysyivät ahdot pidempään ylhäällä kierrosten noustessa, nakutuskestävyys siis parani :)
stidi
Viestit: 324
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 9:58 am

Bensasta!

Viesti Kirjoittaja stidi »

Isot pojat sanoi ,että 95:lla Dynometrissä saa paremman tuloksen kuin 98:lla

Se 98 säilyy omasta mielestä paremmin.



Niiden poikien täytyy olla tosi isoja jos tollasen jutun saa naama pokkana menemään läpi.

Kuinka matalaoktaaninen bensiini voi antaa paremman (siis tehokkaaman) polttosuhteen kuin korkeampi oktaaninen? Jos fysiikan lait ovat kääntyneet tässäkin asiassa päälaelleen, niin parhaaseen tehotulokseenhan silloin pääsee kätevästi taloussprillä ja/ tai koskenkorvalla. Mikö tosin pitöö kyllö paikkansa, jos niitä nauttii sisäisesti. Ainakin jutut alkaa paisuu siinä tilassa tosio tehokkaisiin sfääreihin.
KS
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Heinä 09, 2004 9:02 pm

Bensasta!

Viesti Kirjoittaja KS »

Isot pojat sanoi ,että 95:lla Dynometrissä saa paremman tuloksen kuin 98:lla

Se 98 säilyy omasta mielestä paremmin.



Niiden poikien täytyy olla tosi isoja jos tollasen jutun saa naama pokkana menemään läpi.

Kuinka matalaoktaaninen bensiini voi antaa paremman (siis tehokkaaman) polttosuhteen kuin korkeampi oktaaninen? Jos  fysiikan lait ovat kääntyneet  tässäkin asiassa päälaelleen, niin parhaaseen tehotulokseenhan silloin pääsee kätevästi  taloussprillä ja/ tai koskenkorvalla. Mikö tosin pitöö kyllö paikkansa,  jos niitä nauttii sisäisesti. Ainakin jutut alkaa paisuu siinä tilassa tosio tehokkaisiin sfääreihin.



Mulle asia ilmoitettiin ,että 98 seisoo varastoissa kauan eli menekki on huono ja bensa vanhenee

tämän takia Dynossa kävi näin.
Vastaa Viestiin