
Mikä öljyputkiviritys?
Mikä öljyputkiviritys?
Netistä löytyi tälläinen...


American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Mikä öljyputkiviritys?
Öljykanava pumpulta tulee tohon lohkon etupäähän josta se jakautuu molemmille puolille nostajakanaviin. Nostajakanavista öljy menee runkolaakereille ja edelleen kiertokangen laakereille. Tuon lisäputken tarkoitus on kuljettaa öljy nopeammin kahdelle takimmaiselle runkolaakerille. Kaksoisnipan reikä pitää porata ja jengata kuutos ja kasi pyttyjen imunostajien väliin. Ohi eikä läpi kannata porata,muuten saa heittää lohkon meneen. Vähä stressas tehdä tohon 390:iin mut hyvin on toiminu,ton lisäksi kannattaa olla lisävoiteluputki jakajanrattaille sekä tuplaimulinjat öljypumpulle ja n.7L öljypohja. Itte öljypumppuhan AMC:n kasissa tuottaa vakiona riittävästi mutta pickupin putki on liian ahdas n:13mm kun pitäis olla tolla tuotolla väh.19mm tai 16mm tuplaputkena. Nämä parannukset on välttämättömiä jos konetta kierrättää yli 6500rpm. Ittellä on maalis kierrokset 8200 ja laakerit on pinnoiltaan kuin uudet n.60 lähdon jälkeen.
Mikä öljyputkiviritys?
Hyvä sepustus Hatelta! Vaikka olen noita jenkkisivuja asiasta lukenut ja mulla on jo vuosia ollut kaikki mainitut kilkkeet hyllyssä odottaen 401:n avaamista, niin kiva lukea tuollaista. Lisäx tuo pickup-juttu oli mulle uutta tietoa,thanks! Ja ne lisä valumareiät vielä tuonne nostajalaaksoon,niin se on siinä.
Mikä öljyputkiviritys?
Voiskos noista muutoksista saada ihan kuvallisen ohjeen tänne sivustoille. Voisi olla helpompaa aloittaa lohkon kairaaminen paikasta jos toisestakin. Tarkat paikat ja muut seikat...
Putki ja nippa hässäkän voi tietysti ostaa vauhtiputkista, mutta mitä osia siellä voisi käyttää. Putkien halkaisijat ja nippojen mallit olisi hyvä tietää...
Putki ja nippa hässäkän voi tietysti ostaa vauhtiputkista, mutta mitä osia siellä voisi käyttää. Putkien halkaisijat ja nippojen mallit olisi hyvä tietää...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Mikä öljyputkiviritys?
Mä olen kyllä hävittänyt kaikki linkit aiheeseen, mulla on kyllä paperilla kuvia ja tekstiä, muttei skanneria. Luulis löytyvän jostain AMX-fileistä hakemalla esim oiling modifications tms hakusanoilla tai sit joku ystävällinen lukija laittaa linkkejä tänne.
Mikä öljyputkiviritys?
Ja jos niitä pick-up -putkia tarvitaan, uusia löytyy hyllystä (niitä orkkis-malleja, yksiputkisia! Saakos mistään valmiita kaksiputkisia??)
Mikä öljyputkiviritys?
Tuplalinja tarkoittaa lähinnä esim.Milodonin lohkon ulkopuolista systeemiä. Sen kuten muutkin oon väsänny hydrauliliikkeen tarpeista. Nyt kun toi kone on vielä palasina niin voisin ottaa muutamat kuvat ja pistää tänne kunhan kerkeen. t:HT
ps. kuinkas ne kuvat saa tuolta esim. msn:stä näkymään täällä niinku toi juhap:n kuva?
ps. kuinkas ne kuvat saa tuolta esim. msn:stä näkymään täällä niinku toi juhap:n kuva?
Mikä öljyputkiviritys?
Linkitin kuvan "ominaisuudet" ikkunasta sen www-osoitteen tämän tekstiruudun yläpuolella olevalla "lisää kuva" painikkeen avulla.
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Mikä öljyputkiviritys?
http://s67.photobucket.com/albums/h320/amc390/?action=view¤t=amc390007.jpg
liitin on vähä karu kun sitä piti madaltaa aikoinaan kun kone oli kiinni '68:ssa, letkujen ja liittimien sisämitat on 16mm, öljypohjan sisällä kaksoisnippojen päässä on metallisilla nippusiteillä kiinni vaimon entisen spagettisihdin verkkoa,itte pohjan kasvatin 7 litraseksi.
http://s67.photobucket.com/albums/h320/amc390/?action=view¤t=amc390002.jpg
Lohkon sisällä öljykanava johon pick-upin putki kiinnittyy on tulpattu molemmista päistä kierretulpalla(etupäässä kanava pitää kierteistää ja tulppa kiertää ohi uuden alhaalta päin tulevan kanavan. Letkussa oleva messinkinen pötikkä on paineilmaverkostoissa käytetty takaiskuventtiili jonka tehtävänä on estää öljypumpun tyhjeneminen moottorin ollessa sammuksissa.
http://s67.photobucket.com/albums/h320/amc390/?action=view¤t=amc390001.jpg
Alumiinipalikan sahasin vannesahalla muotoon ja porasin siihen metabolla tarvittavat öljykanavat. Palikka oli aluksi 50mm paksu mut se piti madaltaa n.30 milliseks kun öljyfilsa otti runkoon kiinni.
Jakajanrattaan putken tein sisämitaltaan 2mm jarruputkesta jonka pään leikkasin putkileikkurilla jolloin se supistui n 1mm. Putki on kopassa kiinni helminipalla jonka läpi se menee n. 5cm ja loppuu n.2-3mm päähän jakajanrattaasta.
liitin on vähä karu kun sitä piti madaltaa aikoinaan kun kone oli kiinni '68:ssa, letkujen ja liittimien sisämitat on 16mm, öljypohjan sisällä kaksoisnippojen päässä on metallisilla nippusiteillä kiinni vaimon entisen spagettisihdin verkkoa,itte pohjan kasvatin 7 litraseksi.
http://s67.photobucket.com/albums/h320/amc390/?action=view¤t=amc390002.jpg
Lohkon sisällä öljykanava johon pick-upin putki kiinnittyy on tulpattu molemmista päistä kierretulpalla(etupäässä kanava pitää kierteistää ja tulppa kiertää ohi uuden alhaalta päin tulevan kanavan. Letkussa oleva messinkinen pötikkä on paineilmaverkostoissa käytetty takaiskuventtiili jonka tehtävänä on estää öljypumpun tyhjeneminen moottorin ollessa sammuksissa.
http://s67.photobucket.com/albums/h320/amc390/?action=view¤t=amc390001.jpg
Alumiinipalikan sahasin vannesahalla muotoon ja porasin siihen metabolla tarvittavat öljykanavat. Palikka oli aluksi 50mm paksu mut se piti madaltaa n.30 milliseks kun öljyfilsa otti runkoon kiinni.
Jakajanrattaan putken tein sisämitaltaan 2mm jarruputkesta jonka pään leikkasin putkileikkurilla jolloin se supistui n 1mm. Putki on kopassa kiinni helminipalla jonka läpi se menee n. 5cm ja loppuu n.2-3mm päähän jakajanrattaasta.