Bensalaaduista 98 säilyy talven yli ,kun lisää vielä perämoottori puolelta tuttua
säilöntä "mömmöä" tankkiin ja käyttää konetta silleen, että mömmöt menee kaasariin saakka. Ei ongelmia. Sahat rimmerit leikkurit ja AMC:t kaikki tykkää.
jos tulppien vaihto autto, ni vilkase huvikseen niiden vanhojen tulppien kärkivälit. neki on yllättävän tärkeet, voi aiheuttaa joskus aika miehekkäät päänsäryt, jos ei meinaa vikaa löytää...
No niin. Nykiminen on pysynyt poissa, mutta uutta ongelmaa pukkaa.
Pari kertaa on käynyt niin, että auto yhtäkkiä sammuu tyhjäkäynniltä, eikä lähde uudelleen käyntiin. Parin minuutin odottelun jälkeen auto taas käynnistyy.
Tänään tuo sattui tietenkin liikennevaloissa keskellä Hämeenpuistoa :(
Tota samaa on ilmennyt tossa kaverin -57 Buickissa!!! Ilmeni ekan kerran cruisingissa ja lauantaina ruuhkassa (tietenkin)! Vika ei ilmennyt enään maanantaina, kun kävin itse ajamassa keikan Matkahuoltoon ja takas!! Ainoo ero oli että tankki oli nyt täys! Ei tietoo vielä onko se se syy.....
Onko itse tankkia putsattu koska? Joskus polttoaineen seassa lillivä p...a menee imusihtiin ja tukkii sen. Auto sammuu eikä lähde heti käyntiin. Pieni odottelu poistaa alipaineen pa-putkesta ja lika lähtee liikkeelle. Pienen aikaa saattaa taas toimia, kunnes lika tukkii taas sihdin.
Kannattaa alottaa siitä mistä usein vian etsinnän lopettaa, Eli vaihda sytytyspuola eka. Jonkun aikaa auton käydessä puola lämpiää ja lopettaa työsuhteen. Hetken hohhailun jälkee starttaa kun osa on viilentyny. Mutta sitäkään se ei jaksa loputtomiin. Monasti näissä vanhemmissa vehkeissä muut osat on vaihdettu useimpaan kertaa,mutta puola voi olla taipaleen alkupuolelta. Itsellä viimekeväänä saman tapasta oiretta ja puolan vaihdon jälkee homma hoitu taas. :)