Kipinä hukassa

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Kipinä hukassa

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

No sitten paha sanoo mitään, voi olla johtosarjassa vika tai sitten tosiaan PCM rikki??



Mulla on kaksi käytettyä PCM:ää, jotka on molemmat rikki, mutta niillä auton saa käyntiin (aiheuttaa vaan sen että ei välttämättä lähde heti käyntiin!!!)!!



Pitäis kokeilla kuitenkin ensin, mitä testeri sanoo tuohon sun vikaas!!!
alarma
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 1:38 pm

Kipinä hukassa

Viesti Kirjoittaja alarma »

Minulla on -88 pikku Cherokee. Vähän samanlaisia oireita ilmennyt parin viime vuoden aikana. Kaikki lähikaupunkien autosähköliikkeet käyty läpi. Toteavat vaan ettei ehjää voi korjata. Joskus kierrokset ylhäällä, joskus ei lähde käyntiin. ( ei kipinää). Silloin otan kaikki konehuoneen piuhat töpseleistä irti ja laitan "nylkyttelemällä" paikoilleen. Ja laakista käyntiin! Epäilen MAP sensoria vähän kylmäksi liitokseksi. ( Rintapellissä vihreä liitin johon tulee 3 johtoa, muistaakseni). Minulla on bensa linja ja suuttimet ilmeisen hyvässä kunnossa. Tuolloin ei toimi se virrat päälle ja kuuntele surahtaako pumppu. Voisi sanoa, että 9:n 10:stä ei toimi. Päästä painetta pikkuisen pihalle. Venakopan vieressä mustan "korkin" alla. Sitten kun saat bensan virtaamaan voit tehdä paine testin. En muista paineita ulkoa, mutta olisiko ollut 4? Ja paine ei saa laskea yli 0,5 bar puolen tunnin aikana. Voipa olla, että nyt meni metsään, mutta JAMANT varmaan oikaisee. Suosittelen liittimien läpikäymistä vaikka kahteen kertaan on nimittäin melkosen kalliita nuo uudet palikat. Ja etenkin jos vika ei korjaannu.
JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Kipinä hukassa

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

En muista paineita ulkoa, mutta olisiko ollut 4? Ja paine ei saa laskea yli 0,5 bar puolen tunnin aikana. Voipa olla, että nyt meni metsään, mutta JAMANT varmaan oikaisee.



Ei oikaista, mutta annetaan tarkempaa infoa ;) !!



87-90 4.0:ssa bensanpaineet pitää olla luokkaa 31 psi ja 91-95 luokkaa 39-41 psi (mitä ne sitten on bareina??)!! Ja paineet ei periaatteessa sais tippuu ollenkaan (yks -90:nen oli illalla painemittarissa kiinni ja jätin sen yöksi kytketyksi, tyyliin: aamulla paineet poissa, vähemmän lentää bensaa, mutta aamulla paineet oli tasan samat kuin illallakin!!!)!!
Avatar
Pitu
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Tammi 31, 2003 4:40 pm

Kipinä hukassa

Viesti Kirjoittaja Pitu »

Joku vinkkas et joskus menny jeepistä vaihteistosta käynnistyksenestokatkaisija ja siks ei lähde käyntiin, pitäiskö paikkansa?



Jos käyntiin lähtö on siittä kiinni, ettei startti pyöri, niin voi johtua tosta.

Putsasin vuosi takasin omastani ton vaihdelaatikon kyljessä olevan mötikän kärjet. Eilen tsippas uudestaan, oli lopullisesti sökö. Mötti pois ja johto irti konehuoneen puoleisesta liittimestä, johon jomppi P-asennon johdoille.



Auton saa käyntiin, ja toimii. En tiedä onko tolla syvällisempiä vaikutuksia, kuin peruutusvalojen puuttuminen ja startin estoon kepin väärässä asennossa. :o



Korjaan kun saa joskus puuttuvan osan hommattua..



Auton sain käyntiin tuon vian kanssa seuraavasti: Virtapäälle, (vaihdehan on P:ssä) Nokkapelti auki. Startin virtajohto ja herätejohto kiertävät akun vierestä. (ainaski tossa mun ´-93:ssa) Herätejohdossa on liitin ennen johtonippuun sukeltamista: liitin auki ja kaapelilla +navalta sähkä startin herätteeseen. Jo lähti käyntiin (työmaan parkkipaikalla). ;)
JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Kipinä hukassa

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Täällä sama ongelma, lauantaina auto (cheerokee -90) toimi moitteettomasti, sunnuntain seisoi ja maanantai-aamuna töihin lähtiessä ei suostunut starttaamaan. Pumppu pyörii ja bensaa tulee. Nyt uusittu tulpat, jakajan kansi ja pyörijä muttei auta... Joku vinkkas et joskus menny jeepistä vaihteistosta käynnistyksenestokatkaisija ja siks ei lähde käyntiin, pitäiskö paikkansa?



Käynnistyksenestokytkin vaihteistossa vaikuttaa vain startin pyörimiseen, jos kytkin rikki tai vaihde ei P tai N -asennossa, ei vaan startti pyöri!!!
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Kipinä hukassa

Viesti Kirjoittaja A-V »

voisin lyödä vetoa. kampiakselin asentotunnistin pimeänä ja/tai puoliksi ruostuneena.... mulla meni cherosta ja oireet sopivat näihin kaikkiin. starttaa ja kaikki mut toimii, muttei ees lupaa.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Vastaa Viestiin