PCV venttiili?

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Jago
Viestit: 637
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 3:05 pm

PCV venttiili?

Viesti Kirjoittaja Jago »

Tyhmä kysymys, mutta kun en tiedä: voiko tämän jättää pois kun asennan tuota Edelin imusarjaa? Tästä oltiin vähän kahtaa mieltä.
raipe
Viestit: 1502
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 6:52 pm

PCV venttiili?

Viesti Kirjoittaja raipe »

itte en jättäis.
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

PCV venttiili?

Viesti Kirjoittaja hentpe »

PCV-venttiilin voi jättää poiskin mutta silloin kampikammion huohotus pitää toteuttaa suoraan ulkoilmaan. Joku kerääjäsäiliö kannattaa laittaa huohotin letkun päähän. Öljykorkkihan toimii huohottimen korvausilman tulo puolena.



Toisaalta, jos venttiili toimii ja kaasari on oikein säädetty, niin paremmin ja vähemmällä sotkulla tuo huohotus toimii PCV:n kautta suoraan imusarjaan. Eikös Edelin imusarjassa ole paikkaa PCV:lle??
Jago
Viestit: 637
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 3:05 pm

PCV venttiili?

Viesti Kirjoittaja Jago »

Juu, kyllä siinä paikka on. Laitetaanpa paikoilleen.
maasturi
Viestit: 397
Liittynyt: To Touko 17, 2007 8:36 pm

PCV venttiili?

Viesti Kirjoittaja maasturi »

Mikä kaasuttaja sulla, edelin kaasuttajassa paikka, takana kaasuläpän alla. Pistä niin kuin ollut alkuperäisesti, esim. 2bbl motorcraft kaasuttajassa tai vastaavasssa. Etupuolelle pistät jarrutehostajan alipaineen samalle kohtaa. Sitten katsot jakajan alipaineen kaasuttajasta, että se löytyy kaasulapän yläpuolelta. Koska jakaja ei tarvitse alipainetta tyhjäkäynnillä, vaan sillä aluella millä moottorilla työskennellään. Selvitin nämä äskettäin autotekniikan kirjasta, kun omaa tötteröä koskien mutta siinäkin tulee ongelma kaasuläppä pitää vaakasuoraan että se ailipaine reikä yläpuolella kaasuläpän ja nää meidän moottorit ei tahdo käydä ennen kuin se läppä hieman auki, ei se yksistään tyhjäkäynti suuttimella käy, vaan tarvii ilmaa ja samalla nousee tyhjäkäynti> se ei taas enäää haittaa.



Pvc venttiili kannattaa olla, kun toiseksi se on takaiskuventtiili kun se ei kierrä kuin toiseen suuntaa. öljykorkissa on suodatin, jotenka siihen jää suurimmat öljyt/moskat. Joskus uudemmissa autoissa tämä systeemi imee moottoriöljyt kampikammoista. Mutta tämä systeemi kaikista alkuperäisin saastesysteemi eli imee ylimääräiset höyryt konehuonessta eli poltetaan moottorissa ne pois.  Sitten tähän liittyy hankala juttu, ainoastaan talvella siihen kerääntyvä kosteus, vesi jäätyy tukkien sen, sitten alkaa tiivisteet pettää> vuotaa tai öljytikku nousee kampikammiosta kun sinne syntyy ylimääräinen paine. Noissa käyttökindereissä oli joskus sitä ongelmaa. Öljytikku piti sitoa rautalangalla, että pysyi paikoillaan. Ja pesi huohottimen usein. Siitä hyvä kasikoneellinen imusarjan päällä pvc järjestelmä, sulaa nopeasti ja pysyy auki jotenkin...
maasturi
Viestit: 397
Liittynyt: To Touko 17, 2007 8:36 pm

PCV venttiili?

Viesti Kirjoittaja maasturi »

Ja pitäis olla alkuperäistä vastaavissa alumiinisarjoissa samat paikat kaikille liitännöille, paitsi niistä jää pois EGR-venttiilin paikka... Jopa se PVC järjestelmän pelti, mikä niitataan alapuolelle :)
Jago
Viestit: 637
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 3:05 pm

PCV venttiili?

Viesti Kirjoittaja Jago »

Tälle PCV:n pellille ei kyllä Edelissä ole paikkaa.
maasturi
Viestit: 397
Liittynyt: To Touko 17, 2007 8:36 pm

PCV venttiili?

Viesti Kirjoittaja maasturi »

Niin niistä kahdenlaista juttua kylläkin, henkilökohtainen mielipide on: se hiivattia se sillä tekee kun sen alla vielä imusarjan peltitiiviste. Noh... jotkut tekee liian tarkkaa ja vähemmän tarkkaa työtä> mikä on lopputulos... Samanlailla se imee imusarjan alipaineesta> oli se pelti tai ei  :)
Jago
Viestit: 637
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 3:05 pm

PCV venttiili?

Viesti Kirjoittaja Jago »

En ottanut sitä peltiä irti vanhasta mutta näyttäisi siltä kuin siinä olisi jonkunlainen suodatin sen pellin sisällä.
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

PCV venttiili?

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Nähtävästi teräsverkosta tehty öljynerotin.......ei mene ihan kaikki öljysumu huohottimen kautta imusarjaan.
Vastaa Viestiin