Javelin 390 vaihdelaatikon selvittelyä..
Javelin 390 vaihdelaatikon selvittelyä..
Ja nyt kun purkukuviaki pääsi kattelemahan, niin uusittavia osia olis ainakin:
http://www.amccf.com/tech/AT/AT_M-1X_valve_assembly.jpg PO 16.195-1 josta löytyi puolikas :-/
ja muita osia jotka löytyi:
http://www.amccf.com/tech/AT/AT_M-1X_parking_lock%2Bmanual.jpg 16.090-3 ja 16.090-6 ja 16.090-2 jotka oli ehjiä ja rikkinäinen 16.090-4
Nuo rikkinäiset osat AINAKIN tarvitsee uusia, mistähän kannattais kysellä?
Ja tuola summitracingin sivuilla näyttäis olevan kaasutin http://www.summitracing.com/parts/HLY-0-80457S/Application/?prefilter=1 Eikös tuo sisällä kaiken tarvittavan alkuperäisen korvaamiseen?
http://www.amccf.com/tech/AT/AT_M-1X_valve_assembly.jpg PO 16.195-1 josta löytyi puolikas :-/
ja muita osia jotka löytyi:
http://www.amccf.com/tech/AT/AT_M-1X_parking_lock%2Bmanual.jpg 16.090-3 ja 16.090-6 ja 16.090-2 jotka oli ehjiä ja rikkinäinen 16.090-4
Nuo rikkinäiset osat AINAKIN tarvitsee uusia, mistähän kannattais kysellä?
Ja tuola summitracingin sivuilla näyttäis olevan kaasutin http://www.summitracing.com/parts/HLY-0-80457S/Application/?prefilter=1 Eikös tuo sisällä kaiken tarvittavan alkuperäisen korvaamiseen?
Javelin 390 vaihdelaatikon selvittelyä..
Mä luotan tähän:
Helsinki Automatic Center Oy
Hiihtotie 7, 01280 Vantaa
09 302 847[ch8206]
Nyt vasta katsoin mitä osia mennyt rikki!
Väitän että vauhdissa lyöty parkki (P) päälle tai sitten tuo 16.090-4 jousi poikennut ajon aikana, joka päästänyt parkkikynnen 16.090-1 osumaan laatikon häntäakselin hammaskehälle.
Tästä päästäänkin siihen, että onko tuo hammaskehä vielä kunnossa? Ettei kyseinen kehä ole haljennut (A-V:n viesti kuvan alin akseli osa 16.160-3)?
Ei siinä mitään hammaskehää oo, vaan muutama kolonen johon tuo kynsi uppoaa. ;)
RS
Helsinki Automatic Center Oy
Hiihtotie 7, 01280 Vantaa
09 302 847[ch8206]
Nyt vasta katsoin mitä osia mennyt rikki!
Väitän että vauhdissa lyöty parkki (P) päälle tai sitten tuo 16.090-4 jousi poikennut ajon aikana, joka päästänyt parkkikynnen 16.090-1 osumaan laatikon häntäakselin hammaskehälle.
Tästä päästäänkin siihen, että onko tuo hammaskehä vielä kunnossa? Ettei kyseinen kehä ole haljennut (A-V:n viesti kuvan alin akseli osa 16.160-3)?
Ei siinä mitään hammaskehää oo, vaan muutama kolonen johon tuo kynsi uppoaa. ;)
RS
Javelin 390 vaihdelaatikon selvittelyä..
Auto on paapan vanha ja nykyyän perikunnalla maatalousyhtymän nimissä. Käyttäjiä on monta ja moni ei itse korjaa mitä rikkoo saatikka sitte kerro kellekkää kuka vois korjata -.-
Edit, perhana, piti sekoolla, mitenkähän vaikia tuota lootaa olis itte ruveta aukoomahan ja korjaalemahan?
Edit, perhana, piti sekoolla, mitenkähän vaikia tuota lootaa olis itte ruveta aukoomahan ja korjaalemahan?
Javelin 390 vaihdelaatikon selvittelyä..
Jos ei ite laita niin suosittelen viemään automaattikorjaajalle, joita löytyy ainakin tuo RamiS:n mainitsema, sekä Porissa Nätkin Autotransmission. Pajoja on melkein joka kaupungissa yksi, mutta laatu voi vaihdella, etenkin jos putiikki tekee lähinnä vain vaikka letukan laatikoita. Väittäisin, että jos ilmoittaessasi lootan olevan Borg-Warner M11B ja korjaaja ei tiedä lootasta mitään niin miettisin paikan vaihtoa... Kannattaa tosin huomioida että korjaus on helposti "alkaen pari tonnia".
Jos ite laittaa niin samat putiikit myös toimittavat osia...
Jos automaatin toimintaperiaate on täysin tuntematon ja on kiire niin jättäisin ammattilaisen hoivaan...
Mainittakoon se, että BW M11B on asiallinen ja kestävä laatikko. Vastaa kestävyydeltään muiden merkkien "isoja" laatikoita.
Jos ite laittaa niin samat putiikit myös toimittavat osia...
Jos automaatin toimintaperiaate on täysin tuntematon ja on kiire niin jättäisin ammattilaisen hoivaan...
Mainittakoon se, että BW M11B on asiallinen ja kestävä laatikko. Vastaa kestävyydeltään muiden merkkien "isoja" laatikoita.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Javelin 390 vaihdelaatikon selvittelyä..
meikäläiselle tomaatteja duunanu ylöjärveläis kolli.
caanoon teki parivuatta sitten ekan ja hianosti on pelittäny.
tänä kesänä viä säätää ku öljyt ja suadatin vaihdetaan.
sama kolli viimme syksynä duunas ambon lodjun ajokuntoon.
sano siinä samalla ettei lodjua tarvi ottaa pois paikaltaan vaikka tehtäis täys hoito.
mutta tää olikin putkikartaani vehje, mutta luultavasti lodjut jotain sukua,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
caanoon teki parivuatta sitten ekan ja hianosti on pelittäny.
tänä kesänä viä säätää ku öljyt ja suadatin vaihdetaan.
sama kolli viimme syksynä duunas ambon lodjun ajokuntoon.
sano siinä samalla ettei lodjua tarvi ottaa pois paikaltaan vaikka tehtäis täys hoito.
mutta tää olikin putkikartaani vehje, mutta luultavasti lodjut jotain sukua,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Javelin 390 vaihdelaatikon selvittelyä..
meikäläiselle tomaatteja duunanu ylöjärveläis kolli.
caanoon teki parivuatta sitten ekan ja hianosti on pelittäny.
tänä kesänä viä säätää ku öljyt ja suadatin vaihdetaan.
sama kolli viimme syksynä duunas ambon lodjun ajokuntoon.
sano siinä samalla ettei lodjua tarvi ottaa pois paikaltaan vaikka tehtäis täys hoito.
mutta tää olikin putkikartaani vehje, mutta luultavasti lodjut jotain sukua,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Tuokin on niin suhteellista, mikä on täysi hoito: onko se yhtäkuin valohoito vai vaihdetaanko master kit (sisältäen kytkinlevyt, laakerit ja muut tingeltangelit) sekä pannat. Jos joku lupaa tehdä jälkimmäisen täyshoidon askin ollessa paikallaan, haluan päästä oppiin kuinka se tehdään!
Nimimerkillä: Yhteen BW:n pikkuaskiin ja 904:seen tuon irrotettuun askiin tehneenä. (Sorry Raipe ;) )
RS
Javelin 390 vaihdelaatikon selvittelyä..
Joo ei alakautta rempata kun venttiilikoneistoa, muuten tarvii kyllä ottaa lodju pöydälle
Javelin 390 vaihdelaatikon selvittelyä..
Auto on paapan vanha ja nykyyän perikunnalla maatalousyhtymän nimissä. Käyttäjiä on monta ja moni ei itse korjaa mitä rikkoo saatikka sitte kerro kellekkää kuka vois korjata -.-
Edit, perhana, piti sekoolla, mitenkähän vaikia tuota lootaa olis itte ruveta aukoomahan ja korjaalemahan?
Ensinnä pitää olla paikka minne oikeasti kukaan muu ei pääse sotkemaan paikkoja ja irrotettujen osien järjestystä!
Seuraavaksi tarvitset aikaa silleen ettei Aski projekti veny puolen vuoden mittaiseksi, unohtuu mitä olit jo tehnyt ja mitä pitää seuraavaksi tehdä.
Sitten tarpeeksi laaja työkaluvalikoima sisältäen ruuvarin kokoisen momenttiavaimen (tätä tarvitaan säätövaiheessa ja jos vetää tunteella eikä momentilla ei aski toimi).
Sitten onkin enää oikeat uudet osat, malttia, päättäväisyyttä, kekseliäisyyttä, tarkkuutta ja riittävän isot ja selkeät räjäytyskuvat.
Näillä ohjeilla se onnistuu itse tekemällä ta sitten ei! (mainittakoon vielä korjaamot ottaa askin huomattavasti mielummin työn alle jos sitä ei ole pakannut kolmeen-neljään lihalaatikkoon levälleen. ;D :D )
RS
Javelin 390 vaihdelaatikon selvittelyä..
meikäläiselle tomaatteja duunanu ylöjärveläis kolli.
caanoon teki parivuatta sitten ekan ja hianosti on pelittäny.
tänä kesänä viä säätää ku öljyt ja suadatin vaihdetaan.
sama kolli viimme syksynä duunas ambon lodjun ajokuntoon.
sano siinä samalla ettei lodjua tarvi ottaa pois paikaltaan vaikka tehtäis täys hoito.
mutta tää olikin putkikartaani vehje, mutta luultavasti lodjut jotain sukua,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Tuokin on niin suhteellista, mikä on täysi hoito: onko se yhtäkuin valohoito vai vaihdetaanko master kit (sisältäen kytkinlevyt, laakerit ja muut tingeltangelit) sekä pannat. Jos joku lupaa tehdä jälkimmäisen täyshoidon askin ollessa paikallaan, haluan päästä oppiin kuinka se tehdään!
Nimimerkillä: Yhteen BW:n pikkuaskiin ja 904:seen tuon irrotettuun askiin tehneenä. (Sorry Raipe ;) )
RS
niin kyse ambon/marsun putkikardaani lodjusta. täytyy ilmeisesti koittaa duunausta paikallaan. en meinaan epäile matin tieto/taitoa.
Javelin 390 vaihdelaatikon selvittelyä..
meikäläiselle tomaatteja duunanu ylöjärveläis kolli.
caanoon teki parivuatta sitten ekan ja hianosti on pelittäny.
tänä kesänä viä säätää ku öljyt ja suadatin vaihdetaan.
sama kolli viimme syksynä duunas ambon lodjun ajokuntoon.
sano siinä samalla ettei lodjua tarvi ottaa pois paikaltaan vaikka tehtäis täys hoito.
mutta tää olikin putkikartaani vehje, mutta luultavasti lodjut jotain sukua,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Tuokin on niin suhteellista, mikä on täysi hoito: onko se yhtäkuin valohoito vai vaihdetaanko master kit (sisältäen kytkinlevyt, laakerit ja muut tingeltangelit) sekä pannat. Jos joku lupaa tehdä jälkimmäisen täyshoidon askin ollessa paikallaan, haluan päästä oppiin kuinka se tehdään!
Nimimerkillä: Yhteen BW:n pikkuaskiin ja 904:seen tuon irrotettuun askiin tehneenä. (Sorry Raipe ;) )
RS
niin kyse ambon/marsun putkikardaani lodjusta. täytyy ilmeisesti koittaa duunausta paikallaan. en meinaan epäile matin tieto/taitoa.
Putkikardaani askia en ole rääkännyt, voihan olla tuon saa paloiksi hännän kautta.
Toisin kasaus pöydällä varmaan helpompi, joten ellei pakottavaa tarvetta tehdä auton alla, niin jätetään kokeilematta Raipe. :D :) ;)
RS