Sytytysennakko

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

Sytytysennakko

Viesti Kirjoittaja tl »

Periaatteessa voit käyttää niin paljon ennakkoa ettei ala vedätyksissä (kuumana etenkin)  rapistelemaan ja että jaksaa vielä hyvin startilla pyörittää. Reilu polttoaineen saanti luonnollisesti jäähdyttää palotapahtumaa ja auttaa siinä startissakin. Ruiskun kanssa tuo säätöjen haku olis melko paljon helpompaa kuin mekaanisten komponenttien kanssa, mutta kokeilemalla noista on ennenkin selvitty.

Sen uuden merkin siihen dampperiin saat kyllä tehtyä niin että moottori on nipussa, on edes se merkki sit kohdallaan. Teet vanhasta sytytystulpasta ja pultista ylipitkän tulpan minkä kierrät paikoilleen, sitten pyörität kampiakselista niin kauan että stoppari ottaa mäntään kiinni toista liike toiseen suuntaan. Kummasakin pysähdyskohdassa vedä merkki  dampperiin, uusi merkki on näiden viivojen puolivälissä.

Nokan ajoitus onkin sitten ihan toinen juttu...



tätyypi testata, ykkös ja kakkos pyttyyn vai?...

Toi 15 itse asissa tais olla vähän yläkanttii varmaan 12-13 on lähempänä  




Vain ykköspyttyyn
maasturi
Viestit: 397
Liittynyt: To Touko 17, 2007 8:36 pm

Sytytysennakko

Viesti Kirjoittaja maasturi »

Ellette passanneet nokkaa heittokellon kanssa, tai jollain muulla tapaa hakeneet oikeaa yläkuolokohtaa ja tehneet oikeita ajoitusmerkkejä, niin niihin tehtaan merkkeihin ei kannata uskoa, vaan tehdä ajoitus vaikkapa korvakuulolla. Saattaa tulla yllättävä parannus, kun lämpimän koneen säätää siitä, missä se hereimmin käy ja siitä vähän takaisin ja baanalle koittamaan. Itelle kävi oman katiskan kanssa juurikin näin ja siinähän nuo säädöt on edelleen. Kun joskus otan koneen auki, ajoitan sen tulevan nokan ja laitan oikeat merkit,niiin on sitten helppo säädellä strobon kanssa.



Kattelin ainakin oman jakajan siten että ykköseen lähtee kipinä siten että ykkösen mäntä yläkuolon kohdassa, jotenka damperin merkintä heitti 5 astetta miinuksen puolelle eli TDC merkinnästä 5 astetta oli aikaisemmin, ylä puolella. Joten kun sääti stropolla ajoituksen 8 kohdalle eli siihen saa lisätä + 5 astetta. Mulla kaksitoista nyt ja muuten huonompi lähtee käytiin nyt. Aikaisemmin lähti helposti käyntiin mutta liikaa ennakkoa taitaa olla nyt. Mutta aikaisemmin kylmänä ei jaksanut ottaa kierroksia vaan röpötti vastaan, vasta pelas kun nosti kierrokset johonkin 2000 paikkeille. Lämpöisenä pelas hyvinkin...



Rautalangalla yläkuolon kohdan havaitsee tulpan reijästä kun kaveri pyörittää konetta ja langan avulla tuntee yläkohdan...
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

Sytytysennakko

Viesti Kirjoittaja tl »

Tolla culmalan tavalla sen saa tarkemmin, tai heittokellolla parhaiten. Rautalangalla kokeilemalla toi 5 astetta saattaa hukkua jo virheeseen.
Vastaa Viestiin