kone yskii ja sammuu...

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Igor
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2008 3:15 am

kone yskii ja sammuu...

Viesti Kirjoittaja Igor »

Ne on siinä eessä hiukan eritasoissa, Jos ei oo saastekoneita niin alempi ja toisinpäin... Jos siis oikein muistan... eli laita siihen alempaan eli eestä oikeenpuoleiseen jollei siinä se jo ole...
Cassu
Viestit: 292
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2003 2:59 pm

kone yskii ja sammuu...

Viesti Kirjoittaja Cassu »

Ne on siinä eessä hiukan eritasoissa, Jos ei oo saastekoneita niin alempi ja toisinpäin... Jos siis oikein muistan... eli laita siihen alempaan eli eestä oikeenpuoleiseen jollei siinä se jo ole...



selvä homma, en itsekkään muista kummassa on...  :-?
Cassu
Viestit: 292
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2003 2:59 pm

kone yskii ja sammuu...

Viesti Kirjoittaja Cassu »

Tost ei nyt selvinnyt minkä merkkinen tai tyyppinen kaasutin sulla on. Nois kuiteskin on eroa melkoisesti ja suuttimien vaihdolla on usein suuri merkitys. Kyllä ton kokoinen kaasari riittää mut ei vakiona, veikkaan että sieltä ei tule tarpeeks soppaa läpi silloin kun isket lämän tiskiin.

Pitää olla suhteessa se polttoaine/ilmaseos muuten tumppaa siihen paikkaan

Siihen alipaineletkun paikkaan vastaan, että se pilli mikä ottaa tietonsa kaasuläppien yläpuolelta. Toisaaltaan on sellaisiakin autoja missä se letku on jo alunperin alapuolella, mut täs kohdassa sanoisin yläpuolelle.





mulla itse asiassa on kaasarin säätösarja, tääytyy varmaan jossain kohtaa vähän virittää kaasaria
Igor
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2008 3:15 am

kone yskii ja sammuu...

Viesti Kirjoittaja Igor »

Juu tuli hiukan sekavasti tuohon viestiin eli mallia saastekone tuohon alempaan... Eli kokeileen vaan suurempaa suutinta/eri neuloja!;)
maasturi
Viestit: 397
Liittynyt: To Touko 17, 2007 8:36 pm

kone yskii ja sammuu...

Viesti Kirjoittaja maasturi »

Alipaineletku pistetään niin kaasuttajaan että se on kaasuläpän yläpuolella. Jakaja ei saa tyhjäkäynnillä alipainetta vaan työskentely alueella vaan eikä käynnistettäessä ja myöskään kaasupohjassa. Näillä alueella ei tarvita vaan sillon kun moottoria kuormitetaan ja silloin saadaan kierrosherkkyyttä alipainella jakajaan. Alipaine kasvaa kierroksien mukaan ja sen mukaan jakajakin kääntyy....
Igor
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2008 3:15 am

kone yskii ja sammuu...

Viesti Kirjoittaja Igor »

^ Tuo siis oli edelin ohjeesta, minkä kirjoitin...

Mut luulempa et karvaan suurempi kaasari olis poikaa tuota sinun mottia

ruokkimaan...
raipe
Viestit: 1502
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 6:52 pm

kone yskii ja sammuu...

Viesti Kirjoittaja raipe »

en tiä onko järkevä ehdotus. no eikö toi pakokaasu analyysi paljastais ainakin ton gason määrän? voi olla pähkähullu ehdotus.
Avatar
A-V
Viestit: 7632
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

kone yskii ja sammuu...

Viesti Kirjoittaja A-V »

onkos bensa uutta, ettei vuoden vanhaa.... ::)
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Cassu
Viestit: 292
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2003 2:59 pm

kone yskii ja sammuu...

Viesti Kirjoittaja Cassu »

onkos bensa uutta, ettei vuoden vanhaa.... ::)



on uutta... ::)
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

kone yskii ja sammuu...

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Jos jakaja noin ylensäkin toimii ei alipaine ennakonsäädön osuus viritetyssä koneessa ole mikään suuri. Monta kertaa alipaineella toimiva ennakon säätö on otettu kokonaan pois kun jyrkästä akselista johtuen alipaine on muutenkin heikko.



Kallistun itse samaan diagnoosiin kuin Culmala. Ei saa tarpeeksi kakkua. Kun painat nopeasti kaasua aineen määrän tarve kasvaa rajusti ja jos sitä ei tule kuin teelusikallinen kun tarvitaan kahvikupillinen, niin homma ei toimi. Huikkapumpun säädöstä vois lähteä liikkeelle. Kärymittarilla saa vähän osviittaa mutta muistakaa, et nää vanhat kasit pitää säätää CO:n osalta melko rikkaalle. Joku 1,5 on vielä liian laihalla.



600:nen Carterin AFB pitäis riittää hyvin 360:lle. Ainakin, kun Jaska vaihto siihen mun vanhaan Hornaan sen Carterin, niin alko toimia paljon paremmin. Siinä loppui aine selvästi 4500rpm kohdalla ja se kävi läpi koko alueen hiukan laihalla minkä takia esim. pakolämmöt nosti koko moottorin lämpöä ja aiheutti lämpöongelmaa. Mun aikana siinä oli joku Hollikan 600:nen alipaine toisioilla.
Vastaa Viestiin