Vanhoja AMC-kuvia
Vanhoja AMC-kuvia
Hieno kuva, onko tietoa missä otettu?
Vanhoja AMC-kuvia
Pääradan alitus, 7 ratikka, 70-luku... Olisiko Helsinginkatu? Jos on, niin nykyään ihan erilainen paikka...
KK kertoo tarkemmin...
vanhan 7-ratikan reitti: Vaunuissa ja pysäkeillä tunnuksena pelkkä 7.
7A: - Helsinginkatu (päätepysäkki Helsinginkatu 1 kohdalla) - Hämeentie - Siltasaarenkatu - Unioninkatu - Kaisaniemenkatu - Vilhonkatu - Mikonkatu - Kaivokatu - Mannerheimintie - Arkadiankatu - Runeberginkatu - (*) - Helsinginkatu -.
KK kertoo tarkemmin...
vanhan 7-ratikan reitti: Vaunuissa ja pysäkeillä tunnuksena pelkkä 7.
7A: - Helsinginkatu (päätepysäkki Helsinginkatu 1 kohdalla) - Hämeentie - Siltasaarenkatu - Unioninkatu - Kaisaniemenkatu - Vilhonkatu - Mikonkatu - Kaivokatu - Mannerheimintie - Arkadiankatu - Runeberginkatu - (*) - Helsinginkatu -.
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Vanhoja AMC-kuvia
Helsinginkatu menee tuossa radan ali siinä Diakonissalaitoksen kohdalla, Linnanmäki jää tuonne oikealle, asuin tuossa lähellä ekassa omassa kämpässä -75-80. Ja silloin oli liikenne vielä kuvan mukaista.
Vanhoja AMC-kuvia
ACS:ssä oli Fyyran nostalgia osastolla seinällä mielenkiintoinen lehtileike VM 7/75:

Vanhoja AMC-kuvia
Aikoinaan toi lehtinen oli samassa näyttelyssä jossain "drag racing suomessa XX vuotta" kokoelmassa.
Sitä kattelin ja ja huomasin, et kappas Jave.
Sit alkoi hakemaan, abh-37 abh-37... svittu toi on meidän auto ;D
Vieressä seissyt heebo katsoi mun ilakointia ehkä hieman vinoon...
Vanhoja AMC-kuvia
Aikoinaan toi lehtinen oli samassa näyttelyssä jossain "drag racing suomessa XX vuotta" kokoelmassa.
Joo, vastaava osasto oli nyttenki. Lujjaa on menty jos 70-luvullaki. Huomaa Javelinin lisäksi myös Virtasen Horna:

Vanhoja AMC-kuvia
Tietäjät kertokoon tarkemmin ;)

Vanhoja AMC-kuvia
Tuo Javelinin kuva syöpyi kyllä lähtemättömästi minun muistiini aikoinaan. Tajusin vasta myöhemmin mikä auto se itseasiassa oli. Mulla se oli eri kilvillä.
Vanhoja AMC-kuvia
Tietäjät kertokoon tarkemmin ;)
Siis, kyllä. Wagoneeriakin sai alkuun 3-ovisena. Ja just tuollaisena suomi-kustom versiona missä näyttäis takaovet tukkoon hitsatuilta. Tätä ei muistaakseni 60-luvulla montaakaan vuotta ollut tarjolla. 3-ovinen FSJ palasi sit 75 Cherokee muodossa. Nyt tosin hiukan siivommin toteutettuna.
Vanhoja AMC-kuvia
Tosta Keihäsestä oli tuolla muualla juttua mutta en halunnut sotkea topicia. Mihis laitteeseen tässä nojaillaan????