XJ:n viritys

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Avatar
pekka
Viestit: 4939
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

XJ:n viritys

Viesti Kirjoittaja pekka »

Mites porukka on hakenut lisää potkua? Ite suunnittelin alkavani throttle body spacerilla ja kattelemalla imupuolta. Pakoputkisto on myös tuleva olemaan kiinnostuksen kohde.



Lastujakin näytti olevan tarjolla, mut oon aika skeptinen niiden hyödystä suhteessa hintaan bensa-autossa.
Avatar
A-V
Viestit: 7632
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

XJ:n viritys

Viesti Kirjoittaja A-V »

ihan mielenkiintoinen aihe, vaikkakin tossa wanhassakin (renixin) ruiskussa tuntuu olevan ihan näppärästi jo tehoja. :)



Pakoputkien lisäksi ainakin ilmanottoa on jenkkilän puolella paranneltu vaihtamalla se muovilaatikko sellaseksi kartivapaavirtausmalliseksi putken päähän. Imuäänet ainakinm paranee ja kait siitä joku yksinäinen hevonenkin eksyisi lisää.



Ovat myös ruiskusuuttimia vaihdelleet, en osaa sanoa sen suoraa hyötyä...
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Avatar
pekka
Viestit: 4939
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

XJ:n viritys

Viesti Kirjoittaja pekka »

ah kun ois rahaa... ahdin pellin alle, vaatimattomasti 3700 dollarii.
Avatar
KK
Viestit: 2965
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 9:27 am

XJ:n viritys

Viesti Kirjoittaja KK »

Siisti paketti ja jutusta päätellen ilmeisen sopivakin tuohon olisi.

Mites suomessa sais nykyään tuollaisen XJ:n leimattua, eli saako mitenkään...
h3rn3
Viestit: 1451
Liittynyt: Su Loka 19, 2008 3:17 pm

XJ:n viritys

Viesti Kirjoittaja h3rn3 »

Vähäpäästöiseen versioon ei onnistu puhaltimen muutoskatsastaminen. Mutta muihin onnistuu puhaltimet, kunhan todistaa tehomittaustodituksella ettei olla ylitetty 20% tehonkasvua.



Kyllä noissa 4 litraisissa on potentiaalia ihan hyvin ilman puhaltimiakin. Aika edullisia hevosia saa tekemällä 4,5 -4,7 litraisen stroukki koneen. Eli 258 koneesta kampiakseli ja kiertokanget. Kiertokanget voivat olla 4 litraisen omatkin. Pientä Kannen avartamista ja kohdistamista imu- ja pakosarjoihin. Puristukset lähelle kymmentä ja jyrkempää nokkaa. Isompaa suutinta. 250 kaakkia pitäisi irtoa helposti.

Täällä hyvää aineistoa stroukin tekemiseen http://www.jeep4.0performance.4mg.com/stroker.html

Ja täällä hyvä foorumi aiheelle http://www.jeepstrokers.com/forum/

Ja jos kukkaroa ei vaivaa anoreksia, niin Hescolta löytyy alumiinikantta ja yms hipo osaa.
Avatar
KK
Viestit: 2965
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 9:27 am

XJ:n viritys

Viesti Kirjoittaja KK »

Remeliahdettu ois vaan paljonkin fiksumpi käytössä, kuin tuollainen "perinteisesti" viritetty. Ja eix remmarilla otettuja tehoja voi säätää helposti erikokoisilla hihnapyörillä...

Ja saati tuollainen paketti siihen ramblerin kutvoseen, Americanankin vertailukone kuitenkin se 390. Raipeeeee... ;)
Enzo
Viestit: 1241
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 10:46 am
Paikkakunta: Tampere

XJ:n viritys

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Kestääkö se tojotan tomaattilaatikko tommosia tehoja? Entäs perä? Vetarit korkkiruuvilla. :-? Kysyn vaan.
Avatar
pekka
Viestit: 4939
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

XJ:n viritys

Viesti Kirjoittaja pekka »



Pakoputkien lisäksi ainakin ilmanottoa on jenkkilän puolella paranneltu vaihtamalla se muovilaatikko sellaseksi kartivapaavirtausmalliseksi putken päähän. Imuäänet ainakinm paranee ja kait siitä joku yksinäinen hevonenkin eksyisi lisää.




Noihin kartiosuodattimiin en usko pätkän vertaa, aikoinaan kun mulla oli se honda farmi seurailin honda clubin sivuilla samanlaisen viritys projektia, pojat teki muutoksen ja aina sen jälkeen dynotti laitteen.  Vapaavirtaus kartiosuodattimella ja hiukan suoremmilla, suuremmilla ja sileämmillä imuputkilla tulos oli -12 hepoa  ;D  Loppujen lopuksi niillä tais olla neljäs versio imuputkistosta niin pääsivät takas lähtötilanteeseen...  Ja sitäpaitsi niiden suodatusteho on todistetusti aivan olematon ja tässä maassa sitä kivipölyä yms paskaa piisaa.
raipe
Viestit: 1502
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 6:52 pm

XJ:n viritys

Viesti Kirjoittaja raipe »

Remeliahdettu ois vaan paljonkin fiksumpi käytössä, kuin tuollainen "perinteisesti" viritetty. Ja eix remmarilla otettuja tehoja voi säätää helposti erikokoisilla hihnapyörillä...

Ja saati tuollainen paketti siihen ramblerin kutvoseen, Americanankin vertailukone kuitenkin se 390. Raipeeeee...  ;)

täytyykin caanoon ruveta puuhasteleen pikkusen pirteempää myllyä.

kiitos kk vinkistä.
Avatar
A-V
Viestit: 7632
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

XJ:n viritys

Viesti Kirjoittaja A-V »

http://www.jpmagazine.com/techarticles/engine/154_0911_jeep_4_liter_engine_myth_busting_true_lies/index.html



Tuommonen artikkeli osui silmään Jeeppikerhon puolelta. Melko asiallisesti esitelty nyky'viritysten' hyödyt.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Vastaa Viestiin