Tulipa kysymys mieleen tuon 68:sin 360 koneen imusarjaan putsaillessa.
Tässähän oli tommonen valley-pan vai mikä lie ? tyyppinen peltitiiviste, mulla olis sellainen uusi, mutta olis myös Mr Gasgetin erilliset tiivisteet. mitkäs ne olis ne edut ja haitat näillä toisistaan poikkeavilla tiivistystavoilla :-?
Imusarjassa näyttää olevan tuo peltilevy paikoillaan, siis se joka kai vähentää sitä öljyn roiskumista huohottimeen ?
Omaan silmään näyttäis, että saan imusarjan helpommin pitämään noilla erillisillä massatiivisteillä, liimaa käytän kuitenkin molemmissa.
Että mimmosia kokemuksia muilla ?
Amc V8 Imusarjan tiiviste
Amc V8 Imusarjan tiiviste
valley pan käytössä, viimeisessä n.10 irrotuksessa käyttänyt 2 tiivistettä. helppo saada pitämään myös uudelleenkäytettynä kunhan heittää ne päätytiivisteet (kumia) roskiin ja tekee tiivisteliimasta (mopar RTV esim) korvaajat. mulla ainakin ne kumitiivisteet aina kovettuneet ja alkavat vuotamaan reunoista, yleensä vielä edestä liaten koneen ikävästi.
asennus tiivisteen ja tiivistepintojen putsauksen jälkeen:
liimat koneen tiivistepintoihin ja tiiviste putsattuna paikoilleen, liimat tiivisteen päälle, kumitiivisteiden asennus (tai kuten yllä ehdottelin liimat niiden paikoille) ja imusarja paikoilleen ja kiristely. valley pan tiivisteessähän on ne ohjurit koneen puolella eli jää paikoilleen koneeseen.
hyötynä ymmärtääkseni ainakin viileämpi imusarja->muutama halpa heponen.
asennus tiivisteen ja tiivistepintojen putsauksen jälkeen:
liimat koneen tiivistepintoihin ja tiiviste putsattuna paikoilleen, liimat tiivisteen päälle, kumitiivisteiden asennus (tai kuten yllä ehdottelin liimat niiden paikoille) ja imusarja paikoilleen ja kiristely. valley pan tiivisteessähän on ne ohjurit koneen puolella eli jää paikoilleen koneeseen.
hyötynä ymmärtääkseni ainakin viileämpi imusarja->muutama halpa heponen.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Amc V8 Imusarjan tiiviste
Mä oon kans käyttäny vaan noita peltisiä valley pan tiivisteitä, tiivisteliiman kanssa, ei oo kokemuksia irtomalleista
Amc V8 Imusarjan tiiviste
Jännä juttu muuten: Huomasin, että Mr Gasgetin paketissa ei ole lainkaan takimmaista kumitiivistettä. Summitin kuvassa se kyllä oli :-?
Meinaako ne, että takatiiviste tehdään joka tapauksessa liimasta ? ;D
No pahkuloin tätä vielä. Eiköhän se molemmilla toimi kun vain sopii paikalleen ja pitää.
Meinaako ne, että takatiiviste tehdään joka tapauksessa liimasta ? ;D
No pahkuloin tätä vielä. Eiköhän se molemmilla toimi kun vain sopii paikalleen ja pitää.
Amc V8 Imusarjan tiiviste
Oon käyttänyt ite sitä Sealed Powerin settiä, jossa ei ole korkkitiivisteitä (pysyy täyssynteettisetkin sisällä). Venakopan tiivaritkin oli semmosta sinistä kumia/muovia.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
-
- Viestit: 107
- Liittynyt: La Marras 19, 2005 8:34 pm
Amc V8 Imusarjan tiiviste
"Uusi venttiilikopantiiviste
1976 malleissa ei enää käytetä varsinaista tiivistettä,vaan silikonimassaa,jota keskusvarastomme toimittaa varaosanumerolla 15260-8993317. Vanhemmissa malleissa voidaan tiivisteen kanssa käyttää ko. ainetta. Myös öljypohjassa voidaan tiivisteen kanssa käyttää ko. ainetta"
Edellämainittu on suora lainaus Crys-Auton suomenkielisestä teoksesta "Tässä teille tietoja Jeep työajoneuvosta"
Kysymyksessä on Jeep huoltotiedote 1/76 päivätty 29.4
Villi arvaus, että imusarjan päätytiivisteet ovat jo tuolloin tehtaalta lähteneet silikonista muurattuna.
1976 malleissa ei enää käytetä varsinaista tiivistettä,vaan silikonimassaa,jota keskusvarastomme toimittaa varaosanumerolla 15260-8993317. Vanhemmissa malleissa voidaan tiivisteen kanssa käyttää ko. ainetta. Myös öljypohjassa voidaan tiivisteen kanssa käyttää ko. ainetta"
Edellämainittu on suora lainaus Crys-Auton suomenkielisestä teoksesta "Tässä teille tietoja Jeep työajoneuvosta"
Kysymyksessä on Jeep huoltotiedote 1/76 päivätty 29.4
Villi arvaus, että imusarjan päätytiivisteet ovat jo tuolloin tehtaalta lähteneet silikonista muurattuna.
Amc V8 Imusarjan tiiviste
Itseasiassa noissa päädyissä voidaan käyttää jopa liimalla varustettua ovi/ikkunatiivistettä joka on poikkileikkaukseltaan suorakaiteen mallista ja varustettuna toiselta puolelta urilla. uriin voi tahtoessaan laittaa vaikka tiivistesilikonia. Käyttökokemukset ovat hyvät ja hinta murto-osan "oikeista" tiivisteistä. Varsinaisia imusarjantiivisteitä olen tehnyt telakkateollisuuden käyttämästä tiivistematosta jota käsittääkseni käytetään siellä laippojen ym tiivistämiseen korkeissakin paineissa.